Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 841 ggr
Linjen
0

Prommenad +gräs?

Hej.

Har inte varit ute så mycket med kaninerna i koppel den sista tiden, men var ute idag en sväng. Kaninerna börjar alltid med att glufsa i sig massa gräs innan dom vill springa runt. Men nu vågade jag bara låta dom vara ute en kort stund eftersom dom inte är vana vid så mycket färskt gräs än. Har gett dom enstaka strån och några få maskrosblad för att vänja dom. Hur gör ni så här års när ni är ute med kaninerna? Blir det en stund i början för att vänja dom, eller vänjer ni dom med gräs innan ni ger er ut i trädgården med dom?

För övrigt så har dom stora hägn att röra sig i, men dom är täckta med jord och de grässtrån som kommer upp äter kaninerna innan det hinner växa upp.

frejaspluto
0

Jag är ute året runt med våran kanin .han älskar snö! Han gräver mkt i snö! Min dotters kanin är väldigt tålig ( men under uppsikt) jag låter honom undersöka själv mkt eftersom han är såå himla nyfiken kille. Om jag ser ngt som man inte ska äta så får han lukta och jag säger nej. Så kommer han ihåg nästa gång. Det märker jag när vi går ut. Han nonchalerar det jag säger nej till. Han är duktig på det viset. Jag har valt att ha honom som innekanin det är för mkt vilda djur här. Vi är ute 1-3 ggr i veckan beroende på väder. I sommar kommer vi ta med honom ut när min dotter vill plaska i plaskdammen och han få vara med egen plats, sol och skuggläge, långt koppel är bra och ha. Han är med överallt bilen, tunnelbana , buss. När vi känner att vi ska vara borta länge då hakar han med ✨🐰

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Adirfen
0

#1 Vad härligt det lät! Menar du att han hänger med till stan och så med? Har ni honom i koppel eller transportbur om åker tex. Tunnelbana. Kan du he ett exempel på vart ni ska när han kan hänga med? Var gör ni av honom om han hänger med till vänner och så?

frejaspluto
0

Haha, ooja, han är med överallt. Jag tar efter kaninens humör också. Man ser på sina djur om dom bara ligger och ligger . Då får han vara hemma. Han har en stort kaninhem så han lider inte 😄 Kan din kamin gå i koppel? Jag vet att kaniner har sin vilja men han får välja själv när vi är i området och när vi är ute då styr jag honom. Tålamod man kan lära kaninen gå i koppel som hundar. Det är träning… Tålamod…! Vi har en väldigt social, kelig kanin så jag tar till mig det, jag har hö och lite smått och gott i påsar ,små. Vatten flaska vanlig som vi dricker ur. Har med mig en skål, har med mig RN kattvöska bärbar handtag och axel. Det ser ut dom vilken väska som helst. Mjuk och kaniner gillar ligga mörkt och lite trångt. Men den är perfekt har plats för skål, och mat. Kissar och bajsar gör han ute. Om din kanin inte gör det ha nått med dig underlag så inte din väska blir förstörd. 🤗🍦🐰

frejaspluto
0

Han är mkt med min dotter som är barnet och hon har min bäste vän och har barn vi är för ofta och har han med, vi går ut i stan lägger han i väskan när vi går i affärer , café mm. Men mest till parker och så då kan min dotter leka av sig och kaninen springa runt med henne. Annars sitter han med mig med kopplet. ✨

Adirfen
0

#4 Herregud vad underbart det låter, just med parken och att kunna ha med honom så mycket :)

frejaspluto
0

As nice! Han är en flexibel kanin, han är smart. Jag tror att han förstår vad jag menar .jag ger honom frihet i området och park. Han ger mig en frihet och styra honom när jag och familjen vill göra ngt. Alla vi har en relation med honom och han är min dotters lilla kanin. Jag lär henne samtidigt frihet under ansvar. Jag ska ta bilder så får du se ge mig tiden så under veckan och nästa garanterat har vi bilder. ✨🐰

[lillelull]
0

Så härligt det låter! #6 Hade gärna sett bilder också.

Har beställt att få gjort en sele till min kanin nu, hoppas jag får svar snart så vi kan börja gå ut. Hon hade nog uppskattat det väldigt mycket. Hon är en väldigt "cool" kanin. Lugn med allting. När vi åkte hem från uppfödaren så var hon helt lugn och sov hela vägen och hon hoppar gärna in i både canvas buren som vi har stående som säng till katten och hon ligger gärna i kattens transport sturdi bag också så hon skulle nog kunna bli en sån kanin som kan hänga med på ställen och de är därför jag hoppas vi kan få tag i en bra sele också så hon kan få hänga med ut lite även om hon är fri här inne i lägenheten och har plats att springa och hoppa och leka men det hade vart skönt med utevistelse för henne också.
Det är så härligt när man kan ta med sina djur, om de såklart mår bra av det.
Min katt är en sån som alltid följer med mig om jag ska iväg, han är så gärna i sin sturdi väska eller ryggsäck och har även en cykelkorg, han gillade inte att resa om det var kallt ute eftersom han är rakad men då fixade jag en härlig tröja så han har på sig en en stickad polo tröja så då hänger han gärna med även om det är lite kyligt! 😂

frejaspluto
0

Det är så himla mysigt när djuren är så alerta! Jag kommer ta mer bilder och ge mig veckan ut och början av nästa vecka! Hade min hund Black velvet, pitbull blev 17 år han följde med mig överallt! Min dotter ville ha husdjur hon valde kanin. Snarare han valde henne! 😄🐰

frejaspluto
0

Ingen märkvärdig bild men har inte haft ärenden mot tunnelbanan. Men ihelgen blir det äventyr. Han är cool 😎

frejaspluto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.