Skaffa kanin info
Så jag vill så gärna skaffa en kanin men har varken tid eller plats i nuläget då jag har 3st gerbiler i mitt rum (planerar på att ha innekanin) som bor i två akvarium som tar för mycket plats i rummet. Men jag börjar ändå i god tid att läsa på även om det är 1-2år kvar innan jag ens kan skaffa kanin.
Men jag mätte lite snabbat på golvet för att få ett litet hum om hur stor buren kommer vara. Jag kommer bygga bur av kompostgaller och den kommer vara på ca 110x145cm och jag tänkte vilken typ av kaninras skulle ni ge förslag på för denna yta. Vet att en belgisk hare kommer inte få plats men vill inte ha en sån stor kanin och jag vill inte ha en för liten kanin heller utan en lagom. Så vilken är en bra nybörjare kanin?
Har aldrig ägt en kanin förut men har hanterat kaniner. (Skulle vilja ha en hankanin)
Sen tänkte jag kolla om ni vet några bra sidor där man kan läsa på om att äga kanin och allt det där man behöver veta innan man skaffar osv. ?
Sen ni som har inomhus kaniner och gjort bur av kompostgaller får gärna även slänga in bilder på hur ni inrett och allt för jag har typ ingen aning om vad man kan inreda en kanin bur med :)
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
kaninmagazinet.se har mycket bra information om kaniner tycker jag. I kaninbur/hage kan man t ex tunnlar, hus och leksaker. 🙂
Dvärgvädurar passar nybörjare :)
R.I.P. Anton 💔
Dvärgvädurar sägs väl ha bra temperament och vara lugna, så en sådan skulle nog passa bra. :)
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!