Är det normalt??
Idag när jag var hos Anton så var han i sin Hage medan jag städade buren. I hagen gjorde han ett konstig ryck där han vände huvudet åt vänster. Sedan i buren så fick han ett ryck till (han ryckte till o stod helt stilla och kroppen var utsträckt, gissar att det berodde på en stor höhög) och jag puttade försiktigt på rumpan och då gick han framåt en baktass i taget. Nästa gång han var i buren betedde han sig normalt. Men jag flyttade på höhögen för han tyckte uppenbarligen inte om dess placering. Är detta normalt?
R.I.P. Anton 💔
Ingen aning, är inte helt säker på vad du menar… 🤔
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#1 Alltså, det första rycket var som att ha tittade hastigt åt vänster och hoppade upp ca fem cm i luften, den andra att han stod på tiptå i buren, som om han var osäker, och ryckte till. Ung så som vi människor kan göra, bara rycka till helt enkelt.
R.I.P. Anton 💔
#2 Det första låter som ett glädjeskutt, han var nog bara glad över att få komma ut i hagen och röra på sig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#3 Vad roligt :D Han har gjort några nu när våren kommit men aldrig när jag varit med :)
R.I.P. Anton 💔
Glädjeskutt
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Tror också det är glädjeskutt. Min kanin gjorde jätte ofta sånna :)
#6 anton har gjort några glädjeskutt nu under våren men det tog ett år innan han började :))
R.I.P. Anton 💔
Tror också att han gjorde ett litet glädjeskutt! 😃