Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 1872 ggr
[lillelull]
4

Välkommen hem, Tuva

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Lite bilder på min fina lilla hermelin Tuva, som skuttade rakt in i mitt hjärta första gången vi sågs och hon blev vår nya lilla familjemedlem nu i veckan.
Är så förälskad i henne. ❤️

[lillelull]
0
[lillelull]
0
[lillelull]
0
[lillelull]
0

De är härligt när man vänder rätt på bilden i datorn men den ÄNDÅ blir UPP OCH NER! GAH 🤔

[Indii]
0

Så söt! 🙂

BaltizSimbaLukas
0

Nåå sicken gulleplutt! 😍

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

EmmasBella
0

Åå så sööt❤️

Irmelinis
0

Ojojoj, vilken sötnos! Just den färgen på hermelin är så fint. Hon ser så klok ut, lilla tjejen. Jag förstår att du är kär, ett sånt brunt litet troll vill jag också ha :)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

iWontBite
0

Nämen sikken liten en! Och redan så go att hon går och lägger sig brevid, så söt!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Smultrondraken70
0

Men så fin❤️

BaltizSimbaLukas
0

Ja, vad heter den färgen?

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

melonen
0

Åå, såå söt!!

[lillelull]
0

Havanna heter färgen 😊 Hon är så go och  och snäll och tam. Vi har kommit så bra överens sen första gången vi sågs och hon är så härlig. Vi ligger varje kväll innan jag sover och myser i sängen ❤️ 
Hon är verkligen trygg i sig själv och leker glatt med katten som är tre ggr så stor som henne. 
Hon har börjat pussa på mig också de är så mysigt med en liten kaninpuss 😍

Elsaharr
0

Älskar hermeliner. Passade en underbar rysstecknad en gång, och sen dess har jag varit förälskad i rasen.

Zingo ;D

[lillelull]
0

Ja, de är verkligen härliga kaniner. Nu känner jag att hermelin verkligen är rätt kanin för mig, lagom storlek för mig och katten  som annars är rädd för stora djur och andra djur i allmänhet men hon är perfekt för honom och härlig i temperamentet är hon också.
Hon är lugn och go och kan sitta i famnen en timme utan problem men kan samtidigt få upp sån himla fart och tjoa och hoppa omkring och leka med katten och de är så härligt att se henne hoppa omkring, trots att hon är mini format jämfört med honom. 

Fick höra en hel del negativa saker om de när jag började prata om att jag ville ha hermelin, som att de är spralliga och nervösa och att det är bättre att skaffa en dvärgvädur som kelkanin.
 Men på den uppfödningen jag var så stämde de verkligen inte in och de stämmer verkligen inte in på Tuva.
 Så hermeliner kan precis som andra kaniner bli hur snälla goa och lugna som helst. 🙂 Allt blir vad man gör det till.

I loves smulan5
0

Vad söt!😍

iWontBite
0

Ja,  vet du dvärgvädurer tycker jag är en mycket större risk än hermeliner. Visst är det så att hermeliner är inte lika vanliga som kelkaniner och då har de kanske inte alltid avlats efter ett perfekt temperament, men kullarna har tagits av duktiga kaninmänniskor som med all säkerhet lägger stor vikt vid att kaninerna är lätta att hantera (det behövs för en utställning där man kan behöva vrida och vända lite). 

Dvärgvädurarna som har avlats på söthet och kelkullar av folk som inte vetat vad de håller på med är absolut inte nödvändigtvis snälla kaniner, de kan vara extremt aggressiva och ohanterbara.
(Självklart så kan du få renrasiga vädurar där samma saker gäller som hermelinerna, men det är oftast inte de kaninerna som de menar när de säger att man ska skaffa dvärgvädur, de pratar om "kelkaninerna" 😉)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

emms
0

Åh herregud vilken söt liten teddybjörn ❤️

Hermeliner har alltid haft en speciell plats i mitt hjärta. Min första kanin kom från en djuraffär men måste varit en hermelin, ingen blandning får så små öron annars. Och han var världens härligaste lilla filur. Den enda av mina andra 8 kaniner som har kunnat mäta sig mot hans temperament är min nuvarande franska vädur. 
Min kunde precis som din tjej sitta i knät länge, och pussades alltid. 
Tyvärr dog han ung då han blev förlamad i bakbenen. 
Men håller med om att hermeliner har ett dåligt rykte, men har hört många berätta om hur underbara dom är med. 😃

Emma

Elsaharr
0

#18 Ja tycker också att många tror att de bara är stirriga och nervösa, men jag har en helt annan uppfattning 😊

Zingo ;D

[lillelull]
0

Ja verkligen! De stämmer det du säger #17! Ja visst är hermeliner underbara #18 #19 ♥️

Hannaskanin
0

Hermeliner är hur bra som helst! Jag hade en underbar viltgrå han hermelin som blev 9 år men somnade tyvärr in för två veckor sedan. Han fick en stor knöl på käken som bara blev större och större. Han bet aldrig någon utan var en jätte snäll och tam kanin som brukade hoppa upp i mitt knä. I maj så flyttar det in en liten ny hermelin unge hos oss som jag ser jätte mycket fram emot!

[lillelull]
0

#21 Åh beklagar 💔 Fint iaf att ni fick så många år tillsammans!🌺

Grattis till den nya bebisen.
Skönt att ha något att se framemot och ha en ny liten som du kan pyssla om.
Vilken uppfödning kommer din hermelinbebis ifrån? 🙂

Hannaskanin
0

#22 Den nya kommer från teddytassen. Har aldrig köpt en kanin därifrån innan så får hoppas på att det är bra ;) Vart kommer din kanin ifrån?

[lillelull]
0

Hon kommer från Zobel Zublime uppfödning i Åstorp! 🙂 Jättetrevlig uppfödare, tog kontakt och åkte dit och skulle ställa mig i kö på en hermelin kull och sen träffade jag då Tuva där och höll henne i min famn i nån timme och blev förälskad! Men då skulle Tuva inte säljas för ja hon tänkte spara henne till utställning eller Avel och ja då blev jag såklart ledsen för lilla Tuva kändes så rätt för mig, hon blev direkt min drömkanin, ibland bara klickar det verkligen och jag är en sån som direkt kan känna att ja detta känns riktigt bra och det har det inte gjort med någon kanin jag träffat innan men Tuva var så perfekt för mig,   men ställde mig i kö och var förväntansfull inför en bebis men tänkte ändå på Tuva hela tiden och sen några veckor efter så fick jag ett mail om att jag kan få köpa Tuva och blev så glad att hon gav mig chansen att få ta hand om Tuva och då åkte jag direkt dit och fick min lilla älskling! 😊😍 När jag får mer plats och ska skaffa en vän till Tuva så kommer det definitivt vara en hermelin från den uppfödningen igen.

Irmelinis
0

#24 Men vilken tur du har och vilken snäll uppfödare som kontaktade dig igen! 👍

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Aligust
0

Så söt!

[lillelull]
0

Ja verkligen , jätteglad att ja fick chansen, fick lova att uppdatera henne om hur Tuva har det och det gör jag så gärna, tycker det är kul att hålla kontakten och jag har uppdaterat henne med bilder och allting känns bra för både mig och henne och Tuva såklart! Min lilla prinsessa ❤️🙂