Vilken kaninras?
Hej! Jag har under en längre tid undrat vad min kaninhane Sune kan vara av för ras. Jag misstänker att han är en blandning av lite olika raser… Tyvärr så lyssnade jag aldrig på vad upfödaren sa då jag hade fullt upp med att gosa med honom. Sune är 35cm lång från huvud till svans, och väger ca2,5kg. Någon som har en aning om vad han iallafall skulle kunna tillhöra för en ras? Han är en väldigt mysig liten herre :)
Så fin pojke du har :) Du kan inte kontakta uppfödaren och fråga?
https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home
Hur gammal är han? ser ut som en gotlandskanin
Jag har tyvärr glömt bort namnet på uppfödaren och det är en bit ifrån där jag bor tyvärr… :/
Fick du se mamman? 🙂
Emma
Han är snart 5år och gotlandskanin lät bekant :)
Jag tycker han ser ut som en gotlandskanin (jag har fött upp rasen) men mina brukade väga lite mer…men det finns ju små exemplar och större exemplar inom rasen 🙂
Sune hade vi egentligen inte tänkt köpa utan vi hade bestämt oss för Sixten (kaninen på bilden). Men precis innan vi skulle till och åka så såg vi Sune sitta där alldeles själv i en bur, alla andra ur kullen hade blivit sålda och ingen hade något intresse av att köpa honom, så vi köpte honom och tur var väl det för han är supermysig! :) Sixten blev tagen av räven bara två veckor senare… Men jag tror att Sixten och Sune var halvbrorsor via pappan, men jag kanske har fel?
Bilden ovan är Sixten
Någon som har koll på vilka raser kaninerna kan vara?
De första två bilderna är på någon av pappan till ungen. Båda är brödrar och enligt förra ägaren en blandning mellan "gotlandskanin och lejonhuvad dvärgvädur".
De två andra bilderna är mamman som jag inte vet så mycket om. Blandras sade förra ägaren.
Den sista bilden är då på deras unge.