"Gräs"
Nu är snart sommaren här och vi har ju massa gott grönt gräs man kan plocka till våra ninisar.
kommer även plocka en hel del grön av olika slag och torka så man har även i vinter.
Men satt och funderade, kan man odla typ kattgräs, lr vad det heter kanske vanliga gräsfrön och ge under vintern?
någon som gör detta?
Jag har odlat kattgräs till Anton, gick jättebra!
R.I.P. Anton 💔
Kaniner reagerar olika, jag vet endel här blandar ut lite hö och gräs för dom som är inte vana vid det. Min dotter går ut med honom ur och skur. Närsomhelst under hela året. Eftersom han är innekanin så är det efter väderlek. Han älskar snö! Hoppar i det! Vi ger honom ibland gräs , hö finns fri tillgång. ✨☃💫
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
#1 okej =) vad bra! då ska jag nog testa detta i vinter.
#2 Ja på sommaren är det inte så svårt att få tag på gräset, men på vintern finns det inte så mycket att äta för dem ute.
Det finns att köpa "kaningräs" på teddytassen, jag hade det pch det funkade jättebra
De går bra med vilket gräs som helst. Min kanin tuggar gräs varje gång för sommaren. Direkt när jag flyttade honom så åt han gräs.
Tänk på att börja ge i små mängder i början, annars kan dem bli dåliga i magen;)
Jag köper "gnagargräs" från Zooplus och odlar till mina kaniner, det växer snabbt och kaninerna verkar uppskatta det 🙂
Precis som #6 nämnde, vänj alltid in nytt foder (framförallt färskt) i små mängder långsamt i början, annars blir kaninerna lätt dåliga i magen. Jag brukar börja med att de får några grässtrån om dagen.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
#5 Ja på sommaren finns det ju ute :) tänker mer under vintern. #6 absolut :) har börjat smått redan. Men i vinter är dem ju vana vid gräs redan :) #7 får kolla på Zooplus
Jag tror zooplus har mkt sånt, check it out! ✨
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜