Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 821 ggr
Anonym783
0

Kaninförsäkring?

Hoppas jag satte denna fråga i rätt flik. min kusin har en kanin som hon vill försäkra. Hon har inte ifokuskonto så jag gick med på att fråga åt henne. Men till en försäkring verkar man behöva exakta födelsedatum, vilket hon inte har. Kan man försäkra ändå, och hur?

Hakuna Matata.

[Anata]
0

Ja de kan man. Sveland och Agria vet jag! Säker flera. Den försäkringen jag funderar på till mina kostar max 1500 per år. Detta är per kanin

Anonym783
0

#1 Tack! Jag ska säga det till henne när hon kommer ikväll. Hur mycket veterinärkostnader täcker din försäkring!

Hakuna Matata.

Fridaaaa
0

Bara Sveland och agria som har till kanin.
Nej du behöver inte ha exakt datum, du kan bara sätta ett datum du tycker :) 

#2 Ett tips: Jämför de olika försäkringarna, finns även en jämförelse på kaninmagazinet.se

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anonym783
0

#3 Det ska vi göra! Tack för tipset :)

Hakuna Matata.

[Anata]
0

" 2

20.000 kr

Anonym783
0

Nu är det bara att vänta på att försäkringenska godkännas :) hon valde agria, 10.000 i veterinärvård med 25% rörlig självrisk o 700 fast självrisk. Hon valde även till gratis (eller ja, man betalar ju några kronor extra/år) receptbelagd medicin upp till 1 500 kronor. Låter väl bra? :) Hur lång tid kan det ta att godkännas?

Hakuna Matata.

[lillelull]
0

De skickar hem papper efter någon vecka och sen så är det väl en karenstid på 20 dagar så de inte ersätter sjukdomar som har börjat innan dessa dagarna. 

Jag har också Agria till min lilla kanin och har agria till mina tre katter också, jag har aldrig haft problem med agria och alltid kunnat få direktreglering och har varit smidigt med allting. Har också medicin och det är också smidigt, man får be om kvitton av apoteket så man ej glömmer det och sen kan man bara fota det med sin mobil och använda en app som heter genius scan så blir det som inscannat och då kan man skicka in allting online och då går allting snabbt och bra med både att få pengarna tillbaka och skadereglering.

Anonym783
0

#7 Okej. Hade för mig att det var 90 dagar innan försäkringen började gälla

Hakuna Matata.

[lillelull]
0

Nädå, de hade varit jättedåligt om det var 90 dagar. 🙂 #8

Såhär står de på deras sida angående detta:

När du tecknar en försäkring för ditt djur, träder försäkringen i kraft från och med kommande midnatt (om inte annat är avtalat). Om du till exempel tecknar försäkringen måndag klockan 16.30, träder försäkringen i kraft klockan 00.00 natten mellan måndag och tisdag. De flesta försäkringar har karenstid. Försäkringen täcker då inte kostnader för sjukdomar som börjat utvecklas under de första 20 dagarna. För skador orsakade av plötsligt yttre våld gäller försäkringen utan karens, alltså från klockan 00.00 då försäkringen träder i kraft.

Anonym783
0

#9 jaha okej :)

Hakuna Matata.