Bygga kaninhinder
Hej igen ;) Mitt mål är att till sommaren kunna delta i en miniklass med Anton. Jag har börjat träna, dock inte med riktiga hinder. Vad behöver man för att bygga hinder? Vad köper man om man vill att det ska kosta så lite som möjligt? Vad ska man tänka på?
R.I.P. Anton 💔
Man kan använda plankor och plywood till sidor, Vp-rör till bommar, som allra kortast är det 50 cm tror jag, men det är bättre att ha 60-70 cm. VP-rör finns att köpa på biltema, 20 meter för 139 kr (14 kr för 2 meter). Tänk på att alltid använda märlor till upplägg, så inte kaninen skadar sig.
Plywood finns nog på de flesta byggavaru hus och ligger på 200-1000 kr skulle jag tro.
Hur många hinder har du tänkt att du ska ha? :)
#1 Till en början 2-3 stycken :) minns inte har många det är i miniklassen men innan man startar där bör man nog ha tränat med rätt antal hinder Har inte så mycket pengar (det jag har sparar jag för eventuella veterinärkostnader) men ska önska mig virke o sånt till min födelsedag xD, fyller år om runt en månad
R.I.P. Anton 💔
Okej, kommer eventuellt dra igång en liten hindertillverkning nu under våren/sommaren.
Vill du att jag ska meddela dig om det blir av? :)
#3 Vart i Sverige bor du?
R.I.P. Anton 💔
#4 Bor i Värmland, men skulle kunna skicka hinder, om köparen står för frakten :)
#5 Frakten Blair nog en del.. But mycker skulls hindrena isåfall kosta? Han var jätteduktig idag när han hoppade :))
R.I.P. Anton 💔
Hindrena skulle ligga på 100-400 kr.
#7 Ska i första hand försöka bygga själv men kan höra av mig om jag ändå skulle vilja köpa :)
R.I.P. Anton 💔