Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 2183 ggr
Alliesson
0

"Tantnamn"?

Hejsan! Jag håller på att leta efter fina namn till min hoppkorsning. Gillar som rubriken antyder "tantnamn" i stil med tex Eivor, Hildur, Barbro :) Någon som vet något fint sådant? Vad heter exempelvis era mormödrar/farmödrar osv?

Thotis90
0

Greta är väl i sådana fall mitt förslag. Farmor heter Margot och mormor Grete, vilket kanske inte är någon hit.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Irmelinis
0

Hedvig
Gunvor 
Hally 
Sonja 
Edith 
Henny 
Ulla 
Inger

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

[Indii]
0

Estrid, Asta, Alma, Amalia, Maj-Britt, Maj-Lis, Ingvor, Turid! Det finns ju hur många som helst. Dock är ju en hel del tantnamn numera också barnnamn igen, som Rut, Elsa och Ingrid! 🙂

zemlathebunny
1

Ingegerd

moln50
0

Ester                                                                                                                                                                              Olivia                                                                                                                                                                            Otilia                                                                                                                                                                              Ofelia

Brillo
0

Berta, Vera, Siri, Ines, Signe..

[fin_kanin]
1

Agda, Signe….

BaltizSimbaLukas
0

Birgitta och Marianne heter min farmor och min mormor, andra namn i släkten är Ingrid, Stina, Inga-Maj och Eva. 

Gertrud

Hilda

Liselotte

Ingeborg

Doris

Kerstin

Berit

Majvor

Wiwi

Dagny

Harriet

Marit

Märta

Hillevi

Gerda

Magda

Henrietta

Jaa, och det finns många, många fler!

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Adirfen
0

Torborg Siw Maj Gunborg Irene Ann Lotta Lisen Vill du ha fler?

Alliesson
0

Oj, tack alla för fantastiskt många bra namn! Majvor, Siw, Harriet, Ester och Edith fastnade jag extra mycket för hittills. Vill jättegärna ha fler namn! Signe heter förresten min redan döpta hoppis så det vore ju kul om det matchade lite till hennes namn :)

BaltizSimbaLukas
0

Sigrid

Siri

Silla

Silia

Silvia

? Försökte bara komma på ovanliga namn som matchar med Signe, så det blev kanske inte jättetantigt… :P

Ha det gött, igelkött!

Alliesson
0

#11 Siri är fint! Men helst ännu "tantigare", som de du skrev tidigare. Bara ett plus om de matchar med Signe :)

moln50
0

Saga

Usagi_
0

Idun :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

EmmasBella
0

Oo ja min mormor heter gun och min farmor greta! På tal om gamla namn sp hade min gammelmormor ett ganska coolt, Valborg hette hon❤️

Yoda14
0

Helfrid, Anja, Rut, Harriet, Marit, Hillevi

Lycka till! :)

[Indii]
0

Sigurn, Selma, Svea, Sig-Britt! 🙂

[fin_kanin]
0

Ester, Rut, Hedvig, Märta, Dagmar, Ragna, Maj, Lillemor, Ingeborg, Cornelia, Ulla, Solveig, Sonja, Astrid, Doris, Engla, Edith, Iris, Flora, Lillian. Kanske något som passar;)

moln50
0

Hulda

Smultrondraken70
0

Agnes hette min mormor, min farmor hette Tekla. Min mamma heter Aili och hennes systrar Anja, Adela, Alfhild, Astrid, Anita, Alice, Aina. Min pappas syster heter Lilly. Min svärmor heter Laila. Ja det var några:)

aliiciaj
0

Solveig heter min mormor :)

Elsaharr
0

Min farmor heter Rigmor :)

Zingo ;D

boberga
1

Kolla i almanackan, finns massor med tanter där 😉

Adirfen
0

Judit, Magret

Alliesson
0

Tack så mycket, har fått hur många bra förslag som helst! :) Rigmor, Idun, Aili, Ragna, Valborg och Marit skrivs upp på namnlistan. Finns det ännu fler fina månntro? ;)

[fin_kanin]
0

Majken, Asta, Annie, Svea, Ida, Siv, Judit, Edna, Rakel, Olga, Inga, Tyra, Gerda, Nanna;)

visslis
0

rut och edith tycker jag är fina min farmor heter margret men vi kallar henne för maggan kanske något bra

trollslända
0

Hjördis!

Adirfen
0

Ada, Britta, Dagny, Edla, Gertrud, Maud, Nanna, Ingvor, Irja, Irma.

Maleficum
1

Vad som anses "tantnamn" är väl lite generationsberoende. Många "gamla" namn återkommer ju med jämna mellanrum.

Min mormor heter Gullan och min gammelmormor hette Emma (vilket är ganska vanligt igen för den yngre generationen).

Brunhilda, Gurli

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

BaltizSimbaLukas
0

Min gammelfarmor hette Lizinka kom jag på nu! Har aldrig hört om någon annan som heter så… :)

Ha det gött, igelkött!

Elsaharr
0

#30 Jaa, så är det ju. Min gammelfarmor hette Elin och min gammelmormor hette Elsa, precis som jag.

Zingo ;D

moln50
0

Stina                                                                                                                                                                               Sofie                                                                                                                                                                               Sofia                                                                                                                                                                               Janet

Alliesson
0

#30 så är det absolut! Jag heter Alva, vilket mina föräldrar tyckte var gammalt och unikt när jag döptes. Men nu heter otroligt många i min ålder Alva. Gurli, Irma och Ingvor var väldigt fina namn :)

CorneliaAndersson
0

Sigrid är typ mitt favoritnamn! :3

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

tiger tok
0

Barbro och Lisbeth

Peak303
0

Agda
Madga
Maj-Lis
Gun
Bärta

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

LillyMy
0

Min farmor heter Vivan, ganska speciellt namn :)

"Ha det gött, ät ej kött" Gapskrattar

kaninsköld
0

Berit

Agda

Simone

Mvh Kaninsköld

Adirfen
0

Har du bestämt dig än?

liptongillisskytt
0

*vet nt om dessa namn har nämnts redan då jag nt läste alla* Farmor hette ju Auda (dock ett lite ovanligt "samé/Norrlandsnamn" haha!) men nu har hon bytt till Valborg, kallas ibland också Bojan Annars har vi ju mormor Briita (finskt) och jag (HAHA!) Cornelia

Cornelia

BaltizSimbaLukas
0

Har du valt något ännu? :)

Ha det gött, igelkött!

trollslända
0

Vad blev det för namn?