Ett höproblem
Hejsan! Förra gången det köptes hö var jag inte med, och då köptes det en påse tunt hö och en påse grovt hö. Anton tycker inte om grovt hö och ratar det totalt. Detta hö ska räcka i en vecka till, och nu står jag här med en i princip tom påse tunt hö och en full påse med grovt hö. Jag har testat att blanda ut det med det tunna höet, i höbollar o den vanliga utfodringen, men han undviker det grova höet som pesten. Jag har även testat med att bryta av höet så det har samma längd som det tunna o sedan blanda ut det. Funkar icke. Vad ska jag göra? Jag måste få honom att acceptera det, vill inte behöva köpa Ica hö i en vecka.
R.I.P. Anton 💔
Klipp höet i bitar och blanda med riven morot, äpple eller liknande, kan funka som nödlösning. Ibland kan det funka att fukta höet med vattenspruta så det blir mjukare. Men låt det inte ligga så länge att det blir dåligt om det är fuktigt.
Det finns ju olika kvalité, smak, lukt i hö. Jag köper från djurbutik. Lissma gård, när brorsan kommer tar han med sig hö från gården. Tur som är att Pluto gillar båda hö sorterna. Kan han inte ha ont nånstans då !? Dricker din kanin? Det finns billigt hö på olika matbutiker dogmann brukar vara standard. Ibland måste man vara envis prova sig fram med olika sorter men servera inget annat så han " måste" äta höet. Men gör det 1 dag och kolla kanske två och se om höet minskar. Annars får du göra nått med höet och byta ut men gör det inte ofta utan kolla upp verkligen vad det kan vara också. ✨
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
#2 ja fast TS fråga var ju hur hon ska få sin kanin att äta upp det grova höet hon redan har, som jag förstod det. Inte att köpa ytterligare hö (?)
#1 Jag kan köpa äpplen imorn o testa #2 Jag köper från djurbutik, men höet är ganska lokalt (elr svenskt iaf) Han äter o dricker o rör på sig som vanligt. Men han tycker helt enkelt inte om det grova höet. Det finns både grovt o tunt hö där, i likadana förpackningar då alltså.
R.I.P. Anton 💔
#3 när det inte gonns mer alternativ så måste man köpa nytt iallafall. Hö är ju ett prio. Om man måste så måste man hur man inte vill för att ge kanin mat.
Gonnes= finns
Mm, tänker. Jag vet inte vad du ska göra katniss… Mer än att du måste prova nytt hö iallafall.. 😱
Du kanske har en kräsen kanin 😊🤗
#8 Han äter allt. Förutom grovt hö.. man måst titta noga så man köper det tunna o inte det grova höet, glömde förtydliga det för de som köpte.. Jo, jag köper ju nytt om jag måste, men vill ju inte ha behövt slösa pengar på en påse hö han inte vill äta..
R.I.P. Anton 💔
Väldigt onödigt jag vet 🙁, slöseri med tid och pengar❄️
Mmm, tänker, jag har PM dig läs meddelandet .✨