Kan man ge?
Jag vet inte exakt, men har för mig att mycket C vitamin är bra för kaniner.
Om din kanin behöver ha pellets för gå upp i vikt. Du kan inte ge mkt. Jag ger inte pelkets, det är mkt fett i. Kaninen går upp mkt i vikt med pellets. Jag ger färska kryddor, ibland lite potatis till det kokt måste det vara. Rå potatis är giftigt. För kaniner. Ibland ger jag lite ris med gröna blad. Finns faktiskt trådar både gamla och nya trådar om det här. Det står det i kaninmagazinet.se tror jag men jag har läst det iallafall. När du ger potatis och ris kallt ska det vara då. Sen får han frukt smoothie och vegetarisk smothie på helgerna när vi har varit duktiga , han hoppar mkt för skojs skull och ute mkt på promenader. Det beror på vad du vill ge din kanin och jag har valt att ge honom detta eftersom han är jätteduktig kanin lata dgr och aktiva dgr. Ditt val. 🐰🐰✨
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
#3 Det beror ju även på hur kaninen är, vissa har ju svårt att hålla hullet osv :) <3
Vad står det i innehållsförteckningen?
R.I.P. Anton 💔
Hihi 😊😊😊, det var det jag skrev, om du måste så ge. Det sägs 0,5 dl varje dag. Eller varannan dag ✨
Vetekli är bra!
Har för mig att lucern ska vara väldigt bra med så det borde vara ok :) Kanin och. Marsvinspellets vet jag inte
R.I.P. Anton 💔
pelletsen innehåller lite mycket protein, för lite fibrer och lite för mycket fett för att vara riktigt bra. Jag skulle inte använda den pelletsen dagligen till en kanin som behöver det för att hålla vikten, men som godis hade det varit ok. Många kaniner behöver inte kraftfodr utan klarar sig bra på hö och bladgrönt så många gånger är pellets en "onödig utgift".
Ja, den är ju gjord för kaniner så varför inte?
Du borde kanske inte ge så mycket då det är olika hur kaniner reagerar på olika sorters foder.
Blanda ut det med rent pellets eller så, det blir nog bra! :)
Kaninen kommer ju inte dö av det! :)
Maya🎈
#13 Att något är gjort för kaniner behöver inte nödvändigtvis betyda att det är bra för kaniner :)
R.I.P. Anton 💔
Jag förstår inte riktigt, haha😉 Om du kommer fram till att ge havre och vetekli, ska du ge det som extra foder plus pellets, alltså pellets och havre och vetekli? Jag tycker det mer verkar vara som godis, något du kanske kan ge då och då. Vanligt havre är nog bättre, skulle jag tro. Inte så jättebra vitaminer mm i det.
Tycker havren verkar helt okej 🙂 Kom dock ihåg att inte ge så mycket, precis som de nämner. 🙂
Vänliga hälsningar Ellen 

Menade att jag ska ge lite av detta fodret men mer av hans vanliga, tack för att svar. Problemet är löst :D
#17 Jaha, okej! Vad bra:)