Tappat en tand
Hej! Min kanin har tandfel vilket gör stt hans övertänder växer isär..så jag får klippa dom på honom för han kan inte gnaga ner dom Men idag upptäckte jag att han har tappat ens sin nedertand… Vad ska jag göra ????? 😞😞😞😞
låt det vara, kaninens tänder växer hela tiden. Min kanin tappade en tand när han gnagde på en stock, växte ut igen efter en vecka :)
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Så det kommer komma ut en ny tand?? 😯
Vet du vad det finns många eller nga alternativ. Det finns faktiskt kaniner som inte lider av detta dom lär sig efter ett tag så länge man ger dom kärlek och stöd, kärlek helt enkelt. Att börja kanske klippa maten höet, grönsakerna i småbitar kanske även ge henne cc. Critical care specialfoder. Det är lätt och missförstå detta endel kaniner lider och endel lär sig efter det man har. Kan du bara ge mat som vanligt i mindre bitar. Och se om det funkar. ? Jag vet att det kan vara bökigt med djur som har tandproblem. Jag är hund människa och har en kanin för min lilla dotter har det. Innan du gör några drastiska beslut gör nga alternativ. Och rådfråga vetrinär. Här är folk med olika åsikter, viljor, erfarenheter. De finns inget som heter ska göra. Ibland. 🐰✨✨✨
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Jag tycker du ska åka till veterinär så de kan kolla upp munnen på din kanin, så det inte blir någon inflammation eller annat där tanden har suttit.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Min kanin har tappat tänder några gånger när han har försökt gnaga. Han har också bettfel så tänderna blir långa. :/
Tänderna växer ut igen, men att hålla koll är nog bra ja, så det inte blir inflammerat eller irriterat om han försöker äta något hårt eller gnaga.
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!