Veterinär Göteborg.
Hej!
Jag ska snart kastrera två kaniner och eftersom jag är en galen kaninmamma så vill jag hitta den absolut bästa veterinären för jobbet. Därför tänkte jag kolla med er som har erfarenheter av veterinärer i Göteborg ifall ni har någon riktig stjärna att tipsa om? Självklart vill jag även veta om ni vill varna för någon klinik. Själv har jag tidigare endast varit på Blå stjärna hos några olika veterinärer och kan väl inte direkt klaga men bemötandet och kunskaperna har helt klart varierat väldigt vid olika tillfällen. Har ni några tips? eller varningar så säg gärna till! Tack så mycket! :)
Jag är inte särskilt förtjust i Blå Stjärnan själv även om jag hamnar där ibland på jourtid.
Kan annars rent allmänt rekommendera Göteborgs Djurklinik som ligger vid Stigs Center på Hisingen. I ärlighetens namn har jag inte varit där med kanin på rätt många år men de är mycket trevliga och kompetenta - både veterinärer och djursjukskötare - när det gäller mina övriga djur.
Jag går främst till Marianne Krönlein men fråga vilken av veterinärerna som är bäst på kanin 🙂!
Jag skulle inte gå till Sannegårdens Djurklinik då jag inte har så bra erfarenheter av Anna Einarsson (inget alarmerande men tyckte inte att hon kändes så kompetent och framför allt så hade hon inte så värst bra social kompetens…).
Skulle absolut inte gå till före detta Smådjursakuten i Olskroken (tror de heter Evidensia Djursjukhuset Göteborg numera?) då jag och flera andra har väldigt dåliga erfarenheter av dem. Undvik!!!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag hade gått till blå stjärnan. Vi tar alltid min hund till göteborgs djurklinik vid stigs center, men jag tror de kastrerar också, kolla deras hemsida :)