Okastrerad kåt kanin
Våren är kommen, solen skiner och alla är lyckliga. Förutom min 1åriga hankanin som vill sätta på allt han kommer åt och speciellt mig. Det är en innekanin som springer fritt i lägenheten, men efter 2dagars PARNING med ALLT så börjar detta bli lite jobbigt. Han blir arg o sur om man försöker visa nej, han påriktigt springer efter mig och vill klättra på mig o sätta på mig.. Låter och gör kärleksdans runt allt Att ha han instängd i buren känns som ett jävligt taskigt alternativ då han hatar den. Kastrering blir svårt i nuläget pga ekonomin. Men har ni något tips? om man kan göra något..
Tror tyvärr de enda alternativet är kastering.. Du får ganska dra in på nånting som du får råd med det. Ibland får man ju göra det även om det inte känns så roligt men det är bättre för kaninen att bli kasterad. Han kommer bli lugnare och du kommer slippa alla desaa jobbiga saker han gör. Och det behöver inte alltid vara super dyrt med en kastering 500-700 kr. Ring runt lite och kolla. Ser fakriskt ingen annan lösning på det än kastering
Du får kanske dra in på nånting annat så att du får råd med det.
Du har en tidsbegränsning på kastering, efter när den tiden är slut kan du inte göra mått då har du just detta jobbiga hela tiden. Tänk dig inte få kunna få käleksnästet på g. Och då blir humör, hormoner, min hane ( min dotters kanin) han är relativt lugn vill såååå jucka och gnaga i våran soffa! För att kunna få ett husdjur som är sig självt igen så måste jag kastrera honom. Tyvärr så har jag inget annat alternativ heller. Jag brukar säga till honom att hoppa in i buren. När han gnageri soffan. Han får nog sitta där 1-2 timmar. Men det är absolut inte synd om honom, han har runt 5 meter stor bur. Massor med saker och hemtrevligt där! 😊😊😊 han är mer där ibland och det är öppet i kaninhemmet ut till vårt hem. ⭐️
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Det är ju säkert som du säger vårkänslor blandat med tonårshormoner som kommer att lugna ner sig med tiden, men det är säkert rätt jobbigt för honom också att vara kåt på precis allt. Kanske du kan försöka lägga undan alla småpengar som går och satsa på att det ska gå om senast några månader i alla fall, en kastrering är ju inte en jättedyr operation utan ligger oftast på under tusenlappen. Så får han kanske ta lite fler timeouts under den tiden, finns inte så mycket annat att göra. Kaniner som får för sig att de SKA göra något är för jäkliga att försöka ändra tankarna på
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Jag kommer att betala 760kr. Här isthlms området. Har du möjlighet lägg undan så gör det 💐
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜