Till minne av....
Lotta
Tre dagar innan jag fyllde tio(4/3 06) fick jag en brun löwen kanin som fick heta Lotta. Hon kom från Luna Zoo i södertälje och var född runt nyår. Men den 10/6 samma år dog hon. Hon dog på en Kaninhoppning på min ridskola. Jag var dum nog och hade ingen transportbur till henne utan hon fick sita i en korg. Naturligtvis hade hon vatten och fick stå på ett skuggigt ställe. Ändå la hon sig ner vid startlinjen. JAg tog upp henne och hon kissade i min famn. Jag höll i henne och såg när hon dog ifrån mig. Jag vet inte varför..
Pepsi
Dagen efter åkte vi och kollade på kaninungar hos en familj. Korsningar. Jag bestämde mig för en gul(inge bra på kaninfärger) hane. Pepsi levde hos mig tills 15 maj 2007. Han var ett år, en månad, och en dag när han bestämde sig för att det var dags att lämna mig. Han hade låtit konstig i minst en månad. Det kom ifrån halsen/luftgångarna. När han dog hade jag bestämt mig för att åka till stallet och leda ut en sjuk ponnyn med en kompis. Så jag gick upp till mitt rum för att hämta en tröja. Pepsi låg ner och när man öppnar buren brukar han alltid hoppa upp men han gjorde det inte. Mamma var på ett möte med min brors lärare och jag ringde henne. Jag drog på mig en tröja och bar upp min älskling. Jag förstod att han skulle lämna mig med en tom bur som minne av honom. Jag grät. När han kissade på mig förstod jag att nu, exakt nu skulle han ta sitt sista andetag.
Efter det så ville jag inte ha fler kaniner. Det var väldigt jobbigt när två kaniner dog i ens famn på mindre än ett år. Nu har jag sålt alla kaninsker och skaffat hamstrar. otta och pepsi är begravna i änden av våran tomt. Ibland saknar jag dem. Det känns som det var mitt fel att de dog. Jag var ingen bra ägare. Ibland saknar jag att ha ett mysigt djur att gosa ner ansiktet i när man är ledsen. Men jag vet att det aldrig kommer att hända igen.
Ebba A, 11 år, 13 okt.
Värd på Choklad iFokus
Men gumman. Gu va hemskt. För ett tag sedan så låg Isadora i sin bur och låg raklång, jag var tvungen att gå fram till buren och kolla ifall hon andades.. Som tur var andades hon =)
Men det är synd om dej, jag lider med dej, och du får en massa tröstkramar till dej från mej och Isadora..
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Tack :') MEn det går ju bra med hamstrarna iallafall. Har t.o.m fått en kull av hamstern så det går bra men kaninerna hade jag otur med….
Värd på Choklad iFokus
Stackare, tröst kram. * :*

Stackars dig & kannerna, tröstkram.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Du var nog en JÄTTE bra kanin ägare!
Tack allihoppa men det är ju mitt fel att jag inte gick till vetten med Pepsi när jag hörde att det var fel på honom…. Någon som har varit med om att deras kaniner har bara dött s ung som Lotta eller som pepsi?
Värd på Choklad iFokus
Beklagar :(
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Titta på den här länken. Väldigt sorglig, men jag tycker faktiskt att den ger en enorm tröst i såna här sorgliga situationer!

Tröstkram <3.
#7 gud vilken mysig liten "video" :')
Värd på Choklad iFokus
Vad tråkigt :(
Hoppas du har det bra med hamstrarna!
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Vad tråkigt:( Du var säkert en jätte bra kanin ägare!
Tråkigt med kaninerna :'/
Men det verkar ju gå bättre med hamstrarna! ;D Har du guld eller dvärghamstrar? ^^, Själv gick det tvärt om för mig :/
#12 det är guldisar. Min första hamstr fick en kull för sex veckor sen och vi behöll tre av åtta
Värd på Choklad iFokus

Vad tråkigt. *tröstkram* Lycka till i fortsättningen med hamstrarna :)
#7 Den där videon älskar jag,men jag får alltid tårar i ögonen när jag ser den även fast inte nån av mina djur har dött.
Beklagar:'( Verkligen urfina kaniner! Massa tröstkramar<3

vad tråkigt='( Men du var säkert en jätte bra ägare!:D
Vad tråkigt! *tröstkram*
Beklagar verkligen :( Vet hur det är, har själv förlorat 2 kaniner under mindre än 1 år. Många kramar till dej <3
Taaaaack! Vad ni alla är snälla! Ska nog börja va inne lite på kanin även om jag inte har någon kan jag ju lite om dem
Värd på Choklad iFokus
:( Beklagar!
Stackarn :'( *tröstkramar*
Bra att det går bra med hemstrarna iaf
Nä så trist :'(. Men de fick ett bra liv :'). Även om det vaar kort :/. Jag har själv förlorat alla mina gerbiler inom loppet av några veckor. 2 veckor tror jag det är. 4stycken :'(. Det är hemskt!
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#7; Åh herregud vilken fin. Jag började gråta.. Den fick mig att tänka på alla min förlorade.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#22 Har de andra två också dött! :O :'(
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
#7 Började gråta jättemycket… Men fått en liten tankeställare, det känns faktiskt bättre nu…
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Puttar upp denna tråd lite :)
Värd på Choklad iFokus
*tröstkram*
stackars dig!