Stresspåverkan
Hej! Undrar lite angående kaniners Stresspåverkan… vad är vanliga orsaker till stress hos kanin?
Sajtvärd på Collie
Att bli upplyft och buren
Att bli jagad
Att vara instängd i en liten bur varje dag - uttråkad
Felaktig kost
Andra kaniner -försvara revir osv
Rovdjur
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Hemmiljö , vad pågår hemma, aktiviter? Att sitta i bur kan vara en påverkan, ha en stor kaninbur som man kan ha inne, ( innehage) att ha en möjlighet att ha en större bur blir din kanin mindre rädd och mer trygg. Om ngt, ngn råkar skrämma kanin. Det finns en tråd här det var en katt som råkade skrämma kanin, som jag förstår det var inte direkt med flit, just mellan katt och kanin. vet inte hur kaninen mår just nu men den blev skrämd så att den skrek. Man ska bara ta Det lugnt. Min dotters kanin är otroligt social, snäll, trygg. Han kom ut ur buren efter 2 timmar när vi köpte honom. Vi tog i hans takt från början och nu är han lös, nätterna är han i sitt kaninhem 4.5 meter stort. Han är könsmogen och vill gärna gnaga på våran soffa. Viktigaste av allt bygga en relation med ditt djur och då kommer tryggheten.✨😊
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Självklart som #1 fel kost , uttråkad ej stimulerad. ✨, Bra Irmelinis! Glömt och skriva ned det😅
Bilfärder😮våra blir stela av skräck och varken äter eller dricker.
#4 Min kanin älskar att åka bil… Han slappnar av och brukar ligga och sova hela resan (även när vi åker i flera timmar) ! 😂
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Hihi, våran kanin med älskar åka bil! Haha✨⭐️
Våran kanin kan bli lite stressad ,lite bara när man lyfter honom. Ibland måste man göra det. Han har blivit bättre och bättre på det .jag vet inte vad som har hänt där jag köpte honom. Jätterädd kille , redan fan början. Men när han såg min dotter blev han nyfiken och pussade på min dotter näsa!🍀🐰 hon blev helt enkelt kär då 🌺 Man mörker på sin kanin vad den gillar och inte gillar , testa, titta, observera. Om man har rutiner så prova om det känns rätt, endel kaniner kan bli stressade av att ha koppel tex, det kan tränas om man har tålamod , personkemi.
Tredje meningen ska inte stå fan, vet inte hur det kom till , från ska det stå. #7.
Det enda jag kan komma på att Simba blir stressad av är om man håller fast honom när han vill iväg, men jag antar att alla kaniner blir det. :/
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!