Ta in en kanin
Hej!
Jag har en åttaårig kanin som nyligen förlorat hennes syster. Båda kaninerna har varit i vårt stall hela sitt liv men även ute i våran kaninbur. Så frågan är när kan man ta in sin kanin in i huset?
Tack på förhand!
Mina kaniner levde ute när jag köpte dom. Jag har mina inne nu! Båda är plaseerade vid fönstret med en gardin mellan öppet fönster och buren.
Jag vädrar just nu 24/7 där kaninerna är.
1 för att INTE chocka dom.
2 För att slippa den starka doften av urin.
jag har fönstret alltid lite öppet
Hmm blir nog svårt det där med att ha öppna fönster. Problemet är att vi har innerfönsterna i under våren, hösten och vintern.
#2 inner fönsterna?
#3 Vi har dubbla fönster, när man vill öppna fönstret måste man ta bort inner fönstret
Mina har klarat de lätte bra. Men nu har jag haft mina inne inte tagit ut dom. Min hane var ute för första gången på 3 veckor. Annars bara lös här inne.
Har du tillgång till ett rum som kan vara kallare än resten av huset/lägenheten? Om du har fönstret öppet i det rummet med stängd dörr så smiter inte värmen ut från resten av huset så lätt (man kan ju sätta för ev nyckelhål och springan under dörren annars) . Om du långsamt gör det varmare i rummet så vänjer sig din kanin nog i lagom takt. :)
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!