Få bort vildkanin
Tror jag skrivit detta tidigare men fick inga bra tips?. Men jag undrar om någon har tips? på hur jag får bort vildkaniner som kommer och "hälsar på" Pix? Detta problemet hade jag förra året också, vid samma tid på året som nu, men när vi åkte på semester i juni var mina kaniner inte hemma i buren i två veckor så vildkaninen slutade komma hit och har inte varit här efteråt tills nu (kanske inte samma kanin). Den kissar på honom vilket gör att hans ansikte är helt oranget och ofräscht, och den bajsar i Pix Hage och utanför hans bur. Sen så känns det som att Pix blir typ desperat, han sitter på samma ställe och typ och väntar på att vildkaninen ska komma tillbaka eller nåt. Och eftersom jag inte kan skaffa en ny kompis till honom än så känns det väldigt sorgligt. Blir tacksam för tips?!
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Svårt när man inte har platsen framför sig :p hur ser det ut på tomten? bilder gärna ^^ enklare att vara kreativ då
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Det vi tolkar med kisset är negativt, olika djur kommunicerar så, skvätter urin för markera, här är jag vem är du? Ett kiss berättar vem och vilken rang man har i sin " flock" jag tror att dom försöker få ut honom eftersom din kanin sitter och väntar på nästa träff. Andra djur luktar på baken och hälsar på varandra. Det är därför endel djur kissar överallt och kommunicerar vem är du jag bestämmer här, eller ren underkastelse, Tyvärr vet jag inte hur man blir av med vildkaniner dom är vilda djur. Du kanske bor nära skog . Kanske får räkna med att stå ut med det, djur bor i natur med. Eller så får du göra annat beslut och flytta på kanin.✨🐰
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Fattar att det nog är väldigt svårt att få iväg vilda djur som du säger #2 :/ Antar att vildkaninen är en hane, men Pix reagerar inte negativt tror jag. Sen så typ härmar Pix vildkaninens beteende, vildkaninen skvätte kiss på gallret, sen doftmarkerade den överallt på gallret och efteråt började Pix doftmarkera på samma ställe och vanligtvis doftmarkerar Pix inte på saker :P
F*n skitsvårt och bli av med vilda djur, vet inte jag kan inte ge dig tips?! ? 😳😱 fin kanin föressten ✨
Det går inte att bygga ett plankstaket runt om?
Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus
Underskatta aldrig värmen från en kall nos 
Det där med doftmarkeringarna var kanske bara att han tyckte att det luktade för mycket vildkanin och ville ha sin egen lukt på det?
Vi har ganska många vildkaniner runt där vi bor, och vi tror att Balthazar har smitit med dem. Han är okastrerad så det blir väl svarta kaninungar i området snart…🤔 (förlåt för tjat om mina problem… XP)
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Haha, tänk om du kommer se småttingar, snart,! #6✨ Det är svårt och bli av med vilda kaniner!?! Finns det inte typ dofter som man kan köpa? I jägarbutik? Varg, Björn ,räv ? Djur som äter kanin , det är nog bra ide. Om man kunde sprida lite varstans 🐰
#7 Vet inte om den kommer skrämma min egna kanin dock haha x)