Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 959 ggr
Elly7519
0

Morrar åt mig.

Hej!

Min han kanin på 5 månader morrar eller typ brummar åt mig. Han är världens snällaste kanin när han är i buren. Men när jag ska ta upp honom och ta in honom i buren igen så beter han sig så där konstigt. Han gör det på ett lite hotfullt sätt som att jag var någon som kommit in i hans revir. Han gör också samma läte när han springer runt mig i cirklar. Vad betyder det? Är det kanske ett sätt att säga kom inte för nära?

[Anata]
0

Min hane på 9 månader grymtar med. 1 gång nöp han mig. Han gör inte "utfall" Jag sitter med mina kaniner ( jag har 2)  i min hall varje dag så att dom kan mysa och springa rundor!

Min hona låter och gör så som du beskriver din hane. Men hon är eventuellt dräktig så tror mer att de är därför

[fin_kanin]
0

Att han morrar åt dig kan bero på att han vaktar sitt revir. Att han brummar kan nog bero på att han har blivit könsmogen och "uppvaktar" dig. Kastering kan vara ett alternativ. Jag hade samma problem med min hane, det slutade med att jag inte kunde röra honom, han försökte para sig med mig direkt…:/ Nu är han kastrerad sedan länge och han är helt lugn. Om du ska kastrera din kanin kan han fortsätta hålla på ett tag till efter kastreringen, men sedan lugnar dem oftast ner sig;)

frejaspluto
0

Det kan vara just precis som #2 säger och könsmogenhet börjar komma. Min erfarenhet är att honor blir aggressivare , kanske fel ord men mer vaktande, alla tolkar aggressiv på olika sätt. Kaniner kan bli Skendräktiga. Honor bygger bo och gör det bra under hennes tid. Mkt hormoner spelar in roller också. Kaniner kan bli bångstyriga tonårsperiod. Min dotters kanin är en hane och han nafsar i min soffa!! Aahh😅, Enda men ibland händer det att han bajsar i min soffa ,vilken tur att det är runda pluttar som inte kladdar eller luktar! 😄 Han har försökt kissa men jag / vi ser direkt hur han vill precis kissa och vi har lyckats med att ta på bar gärning . Och om man tar just på bar gärning då lär sig dom efter ett tag. Just nu för tillfälligt är han lugn med det. Han revir tänkande exempel, ✨🐰

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
0

AAAaa, förlåt mig skrev hona! Läste för snabbt! Hanar brummar det betyder mkt han tycker om dig och vill gärna ha dig som partner och även hanar kan bli konstiga i humöret och göra konstiga saker med ✨🐰

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Smultrondraken70
0

Vår Kasper brummade som en stor humla och dansade runt i cirklar innan hormonerna försvann efter kastreringen.