Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1070 ggr
M.L
0

Kanin som går

Kaniner brukar ju skutta med bakbenen. Men om dom börjar gå i stället med dom vad är felet då .

frejaspluto
0

Menar du att dom går ,? typ tassar likadant som hund och katt? Smyger, osäker, har jag för mig. Min dotters kanin gör så mkt när vi är ute när den hör ngt eller så sitter han blick stilla. Pluto kan göra det när vi har besök här. Tassa på alla fyra. Bara i nga steg sen skuttar han som vanligt. Antingen det eller bara för tillfällighetens skull. Kanske vill känna med tassarna bara?

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

AnnaWallin
0

Min Fluffen kan ibland göra så när jag lockar på honom med något gott 🙂 Men bara i några steg, sen skuttar han.

frejaspluto
0

Jaas, nu fick jag flasbacks! Jaa, våran kanin gör det med när vi lockar med ngt gott! Det behöver inte vara nått egentligen att det är bara så ,! 😀😀

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Irmelinis
0

Mina gör det när dom "smyger", om något är okänt eller lite läskigt, eller när de lyssnar ivrigt efter något. Kanske är det lättare att bedöma rätt avstånd när man går med alla fyra istället för att hoppa jämfota?

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Svartsynt
0

Mina gör så när de är lite osäkra, t.ex. när de ska undersöka ett nytt ställe.

Trebit
0

Benjie gör så jämt när han går bakom lådor eller i tunnlar, där det är trångt liksom. Känns ju naturligt att de ska kunna röra sig med lite mindre rörelser om de lever i gångar under jorden där det inte finns lika mycket utrymme att skutta.
Slutar kaninen skutta helt och bara "går" kan det ju vara något fel, att de har ont så att de inte vill belasta benet på ett visst sätt, men händer det bara då och då så är det nog absolut inget "fel" på kaninen.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Smultrondraken70
0

Vår Kasper ser ut som om han "smyger" eller nästan kryper fram när han är nyfiken men osäker på om han vågar sig fram eller inte…