Ta ut?
Hejsan!đ
Jag undrar om man kan ta ut sin innekanin pĂ„ vinter? Nu kanske vissa tĂ€nker "nej absolut inte", men vĂ€nta lite!đ
Jag har en kanin som bor dĂ€r det Ă€r 16 plusgrader, kan jag dĂ„ ta ut honom om det Ă€r minst 5 plusgrader ute & strĂ„lande sol, sĂ„ det gĂ„r att gĂ„ lite mer i solen (DĂ„ kan man ju bli varmare) đ€
Tycker sĂ„ synd om honom dĂ„ det Ă€r lite plats för honom att springa pĂ„ đ
Inga otrevliga kommentarer, tack!đ
Jag tÀnker som sÄhÀr: Det finns ju kaniner som fÄr ungar nÀr de Àr i utebur/ett kyligt stall under vintern. Med tillrÀckligt med halm borde det ju rimligtvis funka.
Jag tĂ€nkte mer att ta ut pĂ„ promenader, kanske formulerade lite dĂ„ligtđ€
TÀnkte Àven pÄpeka att det Àr ganska mycket snö, dÀr jag bor.
Har ju hört att dom kan bli förkylda av att gÄ ut, men det Àr ju lite kyligt dÀr han bor nu, (16 grader som sagt). Och om det Àr minst 5 plusgrader gÄr det dÄ?
Jag tar ut vĂ„ran kanin bĂ„de Ă„ret om sĂ„ lĂ€nge det Ă€r bra vĂ€der. Jag vet att det ska skilja temperatur för kaninen. Det finns trĂ„d om det hĂ€r , kommer inte ihĂ„g vad den hette. đAlla hĂ€r Ă€r olika , tĂ€nker pĂ„ olika sĂ€tt. Min dotters kanin Ă€lskar snö!âïž
âšâšâšđlove is in the air đđđđ
10 graders skillnad brukar man sÀga sÄ man kan ju passa pÄ nÀr det Àr lite bÀttre vÀder :) Borde alltsÄ inte vara nÄgra problem =)
#2 Jaha! DĂ„ Ă€r jag med pĂ„ tĂ„getđ
Just nu Ă€r det ca 15 graders skillnad, gör det nĂ„got eller ska man hĂ„lla sig till 10?âșïž
NĂ€, det tror jag inte att det gör. Torka kaninen nĂ€r du kommer in med handduk och du mĂ€rker om kaninen fryser, det ser man pĂ„ kaninen..đ»
Du kan ta ut kaninen korta stunder!:) Jag tar ut min ca 5-15 min.
Tack för alla svar!đ
Jag tog ut honom i ca 5 minuter, och han gjorde 2 glĂ€djeskutt!đ
Hela hjÀrtat fylls med vÀrme nÀr man ser hur han verkligen njuter!
Ă h, vad mysigt ! SĂ„ lĂ€nge du ser vad din kanin gör, fryser ej va ute lĂ€ngre dĂ„. âïžâš
VĂ„ran kanin hoppar i snön! Har köpt lĂ„ngt koppel sĂ„ fĂ„r kaninen springa ,hoppa undersöka sjĂ€lv under uppsikt sĂ„klart' âïž, 5 meter, koppel. đ
Ă h vad mysigt!đ
Jag tog bara ut honom lite kort för jag ville se hur han reagerade, blir det bra vÀder imorgon sÄ blir det nog en promenad!
Hur ser man om dom fryser? Jag kĂ€nde lite pĂ„ hans öron ocksĂ„đ
Ăr bara sĂ„ orolig att han ska börja bli dĂ„lig nĂ€r han kommer in i vĂ€rmen igenđ
Hihi, dom skakar vĂ€ldigt mkt , mm, tĂ€nker vill ju skriva sĂ„ man förstĂ„r . Ibland babblar jag pĂ„ utan att tĂ€nka gur andra uppfattar đ Vet du hur en hund ser ut nĂ€r dom fryser? Typ smĂ„ sĂ„ som stora? Skakar mkt .öronen kan vara kallapĂ„ din kanin men inte för kalka förstĂ„s đVĂ„ran kanin sitter ihopkurad och skakar. DĂ„ vet jag att det Ă€r kallt đ
Att ha ute kaninen korta stunder, typ 5 minuter, Àr ingen fara sÄ lÀnge det inte Àr vÀldigt stor temperaturskillnad. Om kaninen börjar anpassa sig till den kallare temperaturen Àr det inte bra, dÄ kan den fÄ problem om det blir varmt igen. Men om den bara Àr ute sÄ den fÄr springa lite Àr det ingen fara, det Àr nog ungefÀr som med mÀnniskor. Om man har varit ute utan vantar tex sÄ brukar ju hÀnderna göra ont nÀr de blir varma igen, och det Àr antagligen samma sak med kaniner. SÄ hÄll koll pÄ hur kaninen reagerar, om den börjar frysa sÄ ta in den snabbt. DÄ gÄr det bra! :)
"Ett hem utan kanin, Àr bara ett hus." ~Jag
Följ gÀrna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Okej!:) Men skulle jag kunna ha honom ute ca 10 minuter om han inte fryser?:)
#15 Ja, det tror jag;)
Du kan hadin kaninute sĂ„ lĂ€nge du kan. Du mĂ€rker om kaninen blir kall och fryser, ha handduk och torka pĂ€ls undifrĂ„n, tassarna och njut! đč
Har skrivit ett privat medelende till dig! LĂ€s! đșđč
Ăh, gick inte har bara kort pĂ„ mobilen. ⊠Provar pĂ„ nytt igen med kort pĂ„ kanin đ°