Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 874 ggr
Patriszija
0

Tips på nyttiga grönsaker

Vilka grönsaker/frukter rekommenderar ni att ge till en kanin :)? Har precis fått hem vår lille och vill gärna att han ska förknippa oss med nått bra ^^. Han får idag hö och brit care samt en morotsslant :). Vet att man ska introducera nya grönsaker långsamt och en i taget men förutom morot vad är nyttigt och ofarligt att ge en del av när man ska vänja kaninen vid oss :)?

tlover
0

Torkade nässlor är supernyttigt och gott tex.

l'm back

farvendal
0

Persilja (i mindre mängder pga skyhög kalciumhalt), spenat, basilika, dill, ruccola, mâche

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

BaltizSimbaLukas
0

Mina fullkomligt älskar broccoli!😍 De gillar också paprika och lite olika sorters sallad, tex spenat. Enligt mina erfarenheter är det väldigt individuellt vilka grönsaker de gillar, så testa allt du kommer på för att se vad av det han gillar! Och lycka till med honom! :)

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Kaninlover1
0

#2 Mina kaniner brukar spy efter att ha ätit persilja.

Patriszija
0

Tack för alla tips?! Ska prova persilja imorgon :). #1 Vart får man tag i torkade nässlor?

Adirfen
0

#4 Kaniner kan väl inte kräkas??

tlover
0

#5 bäst är ju att plocka själv men det är ju lite fel säsong nu. Googla crearome jag tror dom har billigast.

l'm back

frejaspluto
0

Citronmeliss , paprika,hallonblad, timjan, persilja, dill, 🍀🍀🌺

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Frosstis
0

#4 Kaniner kan inte spy

Smultrondraken70
0

Våra älskar Koriander:)

frejaspluto
0

Jaaaa, just det koriander det glömde jag! 🍀 Våran kanin älskar det med! 🐰

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Patriszija
0

Vilka roliga grönsaker och örter man kan ge :)! Ska bli spännande o se vad lillen gillar :D

Fridaaaa
0

Man ska tänka på att vara försiktig med kål (ink broccoli som med är kål) då det är gasbildande

Bättre att ge bladgrönt än grönsaker :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.