Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 991 ggr
Usagi_
0

Immigt öga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har på de senaste dagarna märkt att Pix öga är lite immigt/gråaktigt. Som en liten grå hinna över. Syns inte så jättebra och känns som att det är nytt. Någon som vart med om detta? Han ska till veterinären på tisdag för en allmänundersökning men vill ändå veta om någon har haft en kanin med detta?

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

EmmasBella
0

Det kanske är gråstarr? Be vet kolla upp det när du ändå är där, skadar aldrig att kolla❤️ Lycka till

Usagi_
0

Får de det när de är såpass unga? Han fyller fyra i år :) Vad innebär gråstarr? (Vet vad det är) är det farligt??

EmmasBella
0

Här är en länk där du kan läsa http://kaninmagazinet.se/2014/march/starr.html bättre att läsa där än att jag försöker förklar, hehe❤️

EmmasBella
0

Här är en länk där du kan läsa http://kaninmagazinet.se/2014/march/starr.html bättre att läsa där än att jag försöker förklar, hehe❤️

[AnimeV4]
0

Man ska alltid vara snabb när det gäller ögon! Om jag var du skulle jag åkt in på första bästa tid.

frejaspluto
0

Ring och förklara som det är och det är svårt avgöra via telefon. Det är skönt och få rådgivning utan att det kostar ngt. Låt dom avgöra det. Hoppas att det är inte nått farligt ✨🐰

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

[AnimeV4]
0

#6 Eftersom det är sent kan det gå på jourtid och då kan det kosta 20 kr/minuten.

frejaspluto
0

Säg det till i personen ifråga inte till mig

frejaspluto
0

Smultrondraken70
0

Ringer man på jourtid så kan det kosta alltifrån per minut, till en fast avgift för samtalet, du har helt rätt #7. Kostade mig 300 kronor för några minuters samtal en gång. Du ger fel information frejaspluto! Var väl inget konstigt med att #7 ville korrigera det.

[AnimeV4]
0

#10 Ja, det är verkligen svindyrt! Det är säkert för att avskräcka fall som faktiskt inte är akuta, fast det kan säkert även ge motsatt effekt för de som inte är lika kunniga.

Hur går det TS? Har du ringt något eller avvaktar du? Jag tycker att du ska försöka åka in om du har möjlighet, för som sagt går det väldigt fort när det gäller ögon. En gång bestämde sig mitt marsvin för att bli suddig i ögat vid 19-tiden så vi fick åka in. Han hade en liten repa och ögoninflammation, så han fick tabletter och ögondroppar. Helt återställd🙂

Och TS ser ju fortfarande vad som skrivs, men jag tror att frejaspluto bara är lite otrevlig av sig av en annan tråd att döma. Nåja, det ska inte diskuteras här.

Usagi_
0

Jag ska ut till honom snart och se hur ögat är. Med tanke på att han haft det här sen den åtminstone 26 februari tänker jag fortsätta avvakta, senast jag åker in kommer ju ändå bli om tre dagar. :)

frejaspluto
0

Ja, kanske det när jag har ringt så har det inte kostat ett öre. Man går ut med den information som man har.

frejaspluto
0

#7, #10. Då menar jag jour tid. När man vill korrigera det då kan man skriva det allmänt till alla!

frejaspluto
0

Hur kom vi in på jourtid? Det var en allmän information ,att man ringer en veterinär och frågar. Jourtiden har inte kostat för mig. Usagi, kolla med vetrinär så fort du känner dig osäker ,ser det bättre ut och kaninen är som den ska då behöver du inte ringa. Det är upp till dig .🍀

[AnimeV4]
0

#12 Då är det verkligen för sent, fast då verkar det ju iallafall inte vara en inflammation. Hur gammal är han? Kan det vara åldersrelaterat?

#14 Det låter ovanligare att det inte kostar. Vilken klinik gäller detta? Kan det ha varit en Evidensiaklinik?

Usagi_
0

#16 Han fyller fyra år snart så borde inte vara det. Det är inte över hela ögat utan lite av nederdelen av det.

[AnimeV4]
0

#17 Knepigt. Hoppas att du får bukt med det! Be dem mäta tryck och lägga färg i!