Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 819 ggr
Max858
0

vanvård kanske

Blir ledsen när jag säger detta men en i min släkt har kaniner och dem har bara kaninerna i en liten bur. Så har han också sagt att dem hittade två döda ungar och hanen levde där med ungarna. Jag vet inte vad jag ska göra om jag ska säga till dem eller anmäla dem. Vill ta över dem men får säkert inte nån som har något tips? vad jag ska göra?

ajanki
0

Jag tycker att du ska prata med dom först innan du gör nåt annat. Dom vet kanske inte bättre.

frejaspluto
0

Att det föds ungar som är redan döda ( om dom var det) är ganska vanligt. Genetiska problem eventuellt en utav alla problem som finns. Njaa, buren är lag på att det är rätt storlek. Att du ser kaninen får mat, vatten och att kaninen ser fin ut så är det inge och göra så stor grej utav det. Vissa människor är bara så , sålänge dom inte vanvårdar kaninen. Risig päls, kaninen är rädd för rösterna, gömmer sig, ser buren ok ut? Är det fullt med avföring och kiss då menar jag fullt med sånt , ge dom en varning. Sätt en konsekvens och håll den. Annars är det ingen idé om du inte kan hålla en konsekvens. Har du nära relation, kan du prata med dom och hålla det du pratar om och släkten håller detsamma. 🐰🌟

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
0

Det glömde jag skriva som #1. Kanske inte vet bättre , mer kunskap till familjen. Endel människor är ganska insnöade, ser inte öppensinnighet, det brister nog kunskap. Prata, inte skälla och starta ngt som dom inte vet om 😊

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

missan´s
0

Hanar ska absolut INTE vara hos ungar, då de antaglien biter ihjäl ungarna (som denna hanen antagligen gjort) eller så har kaninmamman gjort det pga att hon blivit/är stressad av att hanen är där och känner sig inte trygg. Dessutom så bör de även sära på hanen och honan - annars blir det ju ungar igen. 

Tycker du ska prata med de så fort som möjligt.

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

Max858
0

Jag var där igår. Dem hade mycket mycket liten bur. Dem var rädda när dem kom ut. Jag vill absolut inte se nät sånt. Jag ska prata med dem för jag gillar inte det. Är rädd att dem blir sura på mig o ger mig kaninerna bara.