Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 611 ggr
Hallon2015
0

1 eller 2

Hej! Jag önskar mig ett kaninpaket från en djuraffär. Buren men får med då är 100*50cm. Jag tycker det känns för litet för två, vad tycker ni? Dvärgkaniner vill ju gärna vara två😄

batmanthebun
0

Själv tycker jag att det är för litet för en (till och med hermelin), men själv så är jag ju lite kinkig och vill att varje kanin ska ha minst 2kvm att springa på samt minst 6 timmar utevistelse. Mina egna (en hermelinhona och en liten dvv hane) har ju två burar de kan hoppa mellan på 2kvm vardera samt en liten temporär Hage på 20kvm

Fridaaaa
0

Ja det är för litet för två, tyvärr lagligt.
Hade skaffat större bur även till en kanin :) 

Ska du ha två kaniner rekommenderar jag minst 160 bur, helst större. :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Moalinn
0

100x50 är på tok för litet för två kaniner, tycker det är alldeles för litet för en kanin. Med de nya måtten som kommer 2019 blir buren icke godkänd. Hade jag varit du hade jag skaffat en 150x60 om det är till en kanin eller 200x60 om det är till två, med möjlighet att röra sig i Hage eller liknande dagligen! :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Hallon2015
0

Jag ska nog ha en kanin tror jag😄

Hallon2015
0

Får se vilken bur det blir:-) eftersom att det är ett paket man köper, man skulle ju kunna fråga om man kan välja en större bur men att man betala mer för den bara.

Fridaaaa
0

#5 Ja jag rekommenderar större samt att inte köpa kanin i djuraffär :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hallon2015
0

Det vet jag, men från denna djuraffären så köper dom endast från uppfödare och dom är inte i burar utan mer som ett inhägnat fönster som är 4-5m mellan väggarna👍