Lätt-> mini Skuttli
Hejsan hejsan, Jag vill byta från lätt till mini på skuttli så att mina kaniner kan starta mini men det vill inte riktigt funka. De har startat lätt ny 1 gång men har ingen pinne.
När jag försöker blir reg nr kolumnen röd och det kommer upp att regnr får ej vara efter 10388 då regnr efter dessa generas av skuttli. Hur ska jag göra? Vill ju starta mini med dem..
För evigt med Gaia
Förstår inte riktigt hur du menar. För att starta mini behövs inget reg dock :)
Med vänlig hälsning Emilia 
Innehavare av Norths Hoppkaniner

Vad är skuttli?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 han e registrerad ;) När jag klickar på anmäl och väljer kanin så kommer det ju bara upp lätt klass eftersom han inte har någon som helst pinne, men jag vill tävla mini med honom. När jag klickar vidare till min sida och in på kaninen jag vill tävla med och ska ändra från lätt klassad till mini funkar det inte då kollumnen där man fyller i reg nr (som då är ifylld) blir röd och så kommer den texten upp 😐 kanske inte går att göra så men det tycker jag man ju borde kunna.
#2 skuttli är den hemsida där alla kaninhoppningstävlingar står med och där man kan anmäla sig o registrera sin kanin ;)
För evigt med Gaia
#2 Skuttli är SKHRF's (Sveriges Kaninhoppares riksförbunds) sida för register på registrerade kaniner, tävlingar samt att man får anmäla sig till hopptävlingarna som anordnas, via sidan kallad Skuttli. 🙂
Har för mig att när man väl startat i Lättklass så får man inte tävla Mini efter det, utan från och med lätten får man köra lätt, sedan msv, osv. 😛(Rätta mig om jag har fel)
Vänliga hälsningar Ellen 

#4 aha okej vad synd 😐 men tack för svar alla!😃
För evigt med Gaia
Du ska kunna ändra tillbaka till mini så länge det inte finns pinnar.
Gå in på din sida och klicka på knappen ändra efter kaninen du vill ändra på och där efter ändrar du till mini och sedan sparar.
Jag har kunnat ändra det på två av mina utan några problem.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#4 Aa ok aldrig hört talas om eller sett på deras sida hehe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 det är det jag har försökt men det kommer bara upp "RegNr får ej vara efter 10388 då RegNr efter dessa genereras av Skuttli. Kaninregistrator kan justera detta om det behövs."
så vet inte riktigt hur jag ska lösa det :/
en till fråga, hur lång tid brukar det ta att få medlems nr?
För evigt med Gaia
Du har alltså skrivit in ett eget reg nr?
I så fall så skriv S-0000, där efter ska du kunna ändra. Då jag kunde ändra på min som även varit precis utanför pinne på en tävling.
-' Malin Hultman
Nej det dök upp ett tag efter att jag registrerat och allt blivit godkänt :/
konstigt att det inte funkar, men kan man då skriva in S-0000, ändra till mini och sedan ändra till baka till regnr han hade och sedan anmäla?
För evigt med Gaia
#10 Trodde det var något du hade skrivit in själv. Är det hans reggnummer så ska du inte ändra.
Vilken kanin handlar det om?
-' Malin Hultman
det är 2 st, måns måzart och red pierrot
För evigt med Gaia
har löst sig nu dock men tack för hjälpen! :D
För evigt med Gaia