Pigg kanin
Hej! Pigge kan vara ute och spinga fritt (inomhus) mellan 1 till 2 timmar (då har han skuttat runt själv och blivit aktiverad), när han kommer in i buren igen börjar han ibland gnaga galler efter han har gått på toa! Detta sker endast i en av burarna där han alltid på samma ställe gnager galler. Efter ett tag ger han sig och äter hö. Varför vill han direkt ut efter han redan vart ute? Jag kan inte tänka mig att han är rastlös då han släpps ut ofta! Jag fattar noll. Skulle bli väldigt tacksam för svar!:-)
min flicka kan göra samma sak jag har antagit att det beror på att hon vill ha uppmärksamhet och känna sig delaktig. ibland när jag öppnar hennes bur kommer hon inte ens ut utan bara sitter där och är nöjd
Kan tänka mig att han tyckte det var kul att vara ute och att han kanske blir förvånad över att vara instängd?:-)
Hur stor är buren?
Messi kan dra i gallret trots att han var ute och skuttat 12-14 timmar.
roligare utanför buren än i buren :)
1-2 timmar per dag, om det är det du menar? Är egentligen inte speciellt mycket. Mer dock än många.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Våran kanin är sådär med, vet inte för att han är bråkig tonåring eller inte vill vara i buren. Kanske en kombination. 😊, vi har en kompostgrind, 4,5 m. Vardera håll. Jag måste ha han i bur på nätterna. .. Han är en nafsare, det har kommit nu på senaste veckan, tycker jag.biter ej, det känns som han har ingen tålamod och vara still. Annars är han cool lugn ! Innan han könsmogna hormoner kom i hjärnan på han ! 😅🐰, han är världens gulligaste annars duktig på agility, inomhus och inomhus.
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Tror att alla kaniner vill vara "fria"
Våran kanin är lös hela dagarna. På kvällen, när vi ska lägga oss får han alltid mat (pellets, olika grönsaker, morotsbitar) Jag ville inte att buren skulle kännas som ett "straff" då han varit ute. Därför får han lite extra gott på kvällen.
#3 Buren är lite större än den måste vara.
Tack för alla svar!:-)
#6 Och det innebär? ;)
Om du har plats till större bur rekommenderar jag det, är det 120x60 bur, räknar det som "lite större än godkända mått"; så är 1-2 timmar/dag för lite utanför buren tycker jag :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Glömde tillägga, jag tycker också att 1-2 h, är alldeles för lite… Aktivera kaninen mer….🌟🌸
#8#9 Oj, förlåt! Jag var otydlig!:-(Ber om ursäkt! Han är ute ca fyra gånger per dag, och varje gång är han ute ca 2 timmar! #8 Ska kolla hur stor den är strax;)
#8 100x50x50 cm. Jag hade velat ha en större bur! Men det går tyvärr inte…:-(
Ok, varför går det inte? För det inte finns plats eller kan inte köpa? Bygg ut med kompostgrind ?forma som du vill .
Åh, skulle vilja hjälpa dig med idéer 😀🌻🌹
#12 Mer kostnaden, tror inte jag får köpa en ny för föreldrarna… kan man ha kompostgaller inomhus?:-)
#14 självklart :) en kompostgallerhage till buren tycker jag är en väldigt bra lösning att få mer yta till att börja med!
#15 Vad bra! Får se hur det blir!:-)
Jaas, självklart kan man ha Kompostgaller inomhus, forma själv , om din kanin är rumsren , lägg mattor , hus, kanintunnel, toa, mm. 🌷
#17 Bra! Jag funderar faktiskt på att göra en stor inomhus Hage om några månader, när jag ska göra om mitt rum! Där han kan hoppa fritt på dagarna (även när jag inte är hemma) och där hans bur ska stå så han kan gå in när han vill:-)Jag gör ett inlägg och frågar mer om det senare;-) Tack för svaret!:-)
Absolut! Gör det , nu fick du privat meddelande från mig innan jag såg ditt inlägg. 🌸