(S) Okastrerad hane
Namn: The Reckless and The Brave "Pelle"
Ålder: ca 2,5år
Kön: Hane, okastrerad
Ras: Korsning
Päls: Normalpälsad med lite man/lugg, ingen pälsvård behövs.
Färg: Madagaskar
Bor idag inomhus.
Finns: På Orust, ca. 6 mil norr om Göteborg. Kan mötas upp i Göteborg utan problem. Transport brukar aldrig vara några problem.
Pris: 200kr (går att diskutera beroende på hem).
En innebur Simon 150x70x60, keramik vatten- och matskål, hörntoalett och hörnsitthylla går att köpa med vid intresse. Pris kan vi kolla på om det är aktuellt.
Kontakt: Skicka mig ett PM!
Pelle:
Pelle är en ganska speciell liten herre. Han är ganska mysig att ha och göra med, om det är på hans villkor. Att ge honom pellets består i princip av att han gör utfall och rycker tag i måttet. Man får inte vara på hans revir. Inget jag inte tror försvinner vid en kastrering. Pelle och jag har hopptävlat lite utan några större framgångar. Jag hade gärna haft kvar honom för att se hur han utvecklas inom hoppningen men jag tror inte att han kommer bli någon elithoppare direkt, men att hoppa på en låg nivå tycker han är ganska roligt. Lugn på banan men väldigt osäker så han river i princip alla hinder och har en väldigt konstig hoppstil. På hemmaplan hoppar han riktigt bra och är superduktig. Så han KAN. Han ska bara ha självsäkerheten. Att klippa klor är inga problem inte heller kolla tänder, öron eller andra nödvändigheter.
Du: Jag ser gärna att han kommer till ett hem där han kan få vara kanin. Bo stort, möjlighet till att gräva i mängder, gnaga på grenar, bli kastrerad och få mycket kärlek varje dag. Någon som har tid, kunskap och intresse att arbeta med honom. Jag tror säkert att Pelle skulle uppskatta sällskap av en hona.
Filmklipp när han hoppar på hemmaplan
Filmklipp när han hoppar vattenhinder på tävling (första gången han klarade vattenhindret på annan plats än hemma haha!)
Insåg att jag har väldigt dåligt med bilder på honom, ska försöka ta fler i helgen.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto