Sandbadar
Hej Jag är nybliven kaninägare och har tagit över en kanin på nästan ett år Han springer lös i lägenheten och det senaste har han börjat sandbada i kattlådan ibland Han gräver och rullar sig om vartannat Han äter inte av sanden. Jag har aldrig hört om detta Brukar kaniner sandbada? Gör vilda kaniner det?
Jag har sett kaniner som rullar sig i sandlådor t.ex, så ja, jag tror de tycker det är skönt :)
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Kaniner gräver mkt dom bor i hålor i marken, för matförråd, mammabo, sovplats,mycket mer. Jag har en stor avlång Ikea låda med som han hoppar i och har faktiskt naturliga saker där i har tillgång till gräs, jord, lite grönsaksplantor, som han får gräva i och mysa. Min dotters kanin men han är familjemedlem. Han är frigående 24 h. Just nu har han en stor lyxig bur ( kompostgrind) som vi låser in honom i på nätterna, han könsmogen, jobbig tonåring. 😅 Har du möjlighet kanske göra som jag? Eller ta en filt som du är inte så rädd om som han kan gräva, nafsa ,böka i 😀. Jättebra att du låter honom få göra såna saker… Mer sånt så har du en kaninkompis som lyssnar på dig🍁
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜