Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1555 ggr
LisaDisa
2016-03-03 08:36
0

Sandbadar

Hej Jag är nybliven kaninägare och har tagit över en kanin på nästan ett år Han springer lös i lägenheten och det senaste har han börjat sandbada i kattlådan ibland Han gräver och rullar sig om vartannat Han äter inte av sanden. Jag har aldrig hört om detta Brukar kaniner sandbada? Gör vilda kaniner det?

Irmelinis
2016-03-03 11:44
0

Jag har sett kaniner som rullar sig i sandlådor t.ex, så ja, jag tror de tycker det är skönt :)

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

frejaspluto
2016-03-03 11:54
0

Kaniner gräver mkt dom bor i hålor i marken, för matförråd, mammabo, sovplats,mycket mer. Jag har en stor avlång Ikea låda med som han hoppar i och har faktiskt naturliga saker där i har tillgång till gräs, jord, lite grönsaksplantor, som han får gräva i och mysa. Min dotters kanin men han är familjemedlem. Han är frigående 24 h. Just nu har han en stor lyxig bur ( kompostgrind) som vi låser in honom i på nätterna, han könsmogen, jobbig tonåring. 😅 Har du möjlighet kanske göra som jag? Eller ta en filt som du är inte så rädd om som han kan gräva, nafsa ,böka i 😀. Jättebra att du låter honom få göra såna saker… Mer sånt så har du en kaninkompis som lyssnar på dig🍁

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜