Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 14195 ggr
Lantz91
2

Inredning kaninbur?

Får hem min lille kille på fredag och skall nu börja förbereda buren. Någon som vet något bottenmaterial som kan användas istället för sågspån? Som är okej och snällt för kaninen. Vad bör man mer se till att ha i buren? Vet ju att det skall vara bottenmaterial, hö, vatten, mat och ev mineralsten. Men finns det något ni förespråkar att ha i buren mer?

[00emi07]
2

Ett litet tips?, kaniner som inte är dräktiga ska helst inte, ha mineralsten. Här är tips? på saker i buren: Som sågspån kan du använda toalett eller hampströ Ett måste är en sitthylla, den perfekta sitthyllan enligt mig är när kaninen kan gå in i huset och sitta på det. Grenar kvistar brukar jag sätta in Någon form av leksak. Jag brukar sätta in en ihopskrynklad kartong (: Annars, lycka till!

Fridaaaa
0

Mineralochsaltsten behövr inte kaniner 🙂 Kan ge njurproblem och urinsten bland annat av salsten.

Jag har easyströ till mina inne, fungerar helbra.
Jag har kutterspån med, VIDA, dammar i princip ingenting 🙂
Man kan även lägga halm ovanpå om man vill det.

Sitthylla = lag på. Jag har ett långt hus till mina innekaniner som blir som en sitthylla.
Matskål, vattenskål eller vattenflaska, vilket man vill.
Vissa har höhöck, jag har inte det, mina får i en hög på burgolvet istället men kommer införskaffa till alla, höhhäck med lock på (vill inte att de ska kunna hoppa i den, risk att fastna då).

grenar får mina några dagar per vecka.
Tunnel kan man ha, om man har plats för det, jag har det utanför buren, när de rastas.

Lycka till!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lantz91
0

Ingen mineralsten helt enkelt :) Så jag kan ha toalettströ som bottenmaterial? Tidningspapper under det? Hö att äta. Vatten. Mat Litet hus som han kan hoppa upp på/krypa in i. Färska trädgrenar. Något mer? :)

NaDa...
0

Någon leksak kanske? En klädnypa i taket där du kan hänga maskrosblad eller liknande.Vill du lägga ut lite pengar kan du köpa en höboll till exempel som du kan fylla med hö eller grönsaker. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Vincent...
1

Tidningspapper och massa halm över, kul för kaninen att gräva, tugga på och att aktivera sig med. Sitthylla, då kan kaninen fortfarande se runt på omgivningen. Vattenskål Hö i höhäck eller löst. Pellets. Du kan göra det roligare för kaninen och ge det i en aktiveringsboll.(men dem först dagarna kan man ge i matskål) Toarullar, plingor, gjutrör(!!!), tunnlar, saker att markera på tex. Stenar. Höboll, där i kan man lägga gräs eller hö så att det blir svårare dör kaninen att få maten. Kartonger. Sen kan man också klickar träna sin kanin. Du kan också lära din kanin att hoppa över hinder, tillochmed tävla med kaninen i Kaninhoppning. tips? på länkar: http://kaninmagazinet.se http://skhrf.com

HAHAHAHAHAHA…..

Cissiia
0

Ett tips? som min kanin älskar är att ha en låda med sand eller jord i som kaninen kan gräva i, eller som min kanin gör, sover i den! Mycket populärt!

visslis
0

ett hus att gömma sig i är även bra och en leksak👍

visslis
0

har en fråga angående buren ska det vara spån eller hö i botten/har spån nu jag har en hö heckså den får till gång till hö vad är en sitt hylla jag har ett hus som den kan sitta på

[fin_kanin]
0

#8 Eftersom det är en såpass gammal tråd tror jag inte du får svar, isåfall kan du göra ett nytt inlägg så kanske du får svar:)

Fridaaaa
1

#8 Denna tråden är med gammal, kolla gärna datum och år innan :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.