Kaninhoppning
Idag var jag ute och skulle försöka hoppa med Mulle, men det gick inge bra.. När jag släppte ner honom så struntade han i hindret och sprang åt andra hållet och så, när jag släppte ner honom framför hindret så sprang han åt sidan…
Hade skrivit detta i ett inlägg förut, men eftersom ingen svarade så tar jag upp det igen :S
Hur ska jag göra för att få honom att förstå att han ska hoppa? :S
Tacksam för svar!

Asså han lixom, han bryr sej inte om hindret även om jag sätter honom framför och puttar lite på honom :/

Ingen som vet? :/
Är tyvärr ingen expert på hoppning, hoppas nån kan hjälpa. :)

Mm :/

Hur högt hade du? För om vissa kaniner tycker det är för högt så springer dom förbi eller vägrar hoppa :)

Jag vet inte, det var första gången så kanske bara 15 - 20 cm eller nåt sånt ..

Okej men det kanske är lite för högt för honom/henne. :)
Du kan ju börja med bommar som han kan gå över först
och sedan kan du höja eftersom.

Aha okej :) Men jag kollade på när en kanin hoppade, när man släppte ner den så lixom visste kaninen direkt att han skulle hoppa och sprang dit.. hur lär man en kanin att man vill att den ska hoppa? :S Mulle verkade inte veta att ajg ville att han skulle hoppa :S

Tror inte att man kan lära den att vilja hoppa utan de
hoppar om de tycker att det är roligt :)

Aha, okej … :) Tack för svaret :D

Så lite så :D

Har du hoppat med honom förut?
Om du inte har gjort det , så Visa honom hur han ska göra först. Testa att lyfta honnom över hindret först . Jag brukar börja med att försöka få kaninen att skutta över en bom , och först nästa gång jag hopptränar kaninen så sätter ja upp ett litet hinder . Hoppas du förstod hur jag menade. :) /Nathalie

Säger som #12:)

Man kan börja med typ bara 5cm,

#12 Nej, han har inte hoppat förut.. Jag försökte lyfta honom över hindret men när han är nära marken så sprattlar han j'ttemycket och då är det lite svåårt att hålla i honom. Men tack för tipset! det ska jag prova
#14 Okej :)
Du kan ju börja med ett kryss när du har gjort några bommar :)

#16 Kryss? ( jag är helt nybörjare på hoppning och hinder och sånt )

#17 Aha :D