Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 3003 ggr
Peak303
5

Klotterplank #281

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

😍

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Fridaaaa
0

Fina yatzy <3 SÄ klantig ! Missat ett datum för inlÀmning av en stor uppgift. Var sÄ sÀker pÄ att det var den 21 och inte den 11 :( sÄ nu kommer jag inte fÄ redovisa det och blir kanske inte förrÀn kursen ges nÀsta gÄng dvs om 1 Är :(

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

missanÂŽs
0

Men hur kan du fĂ„ till sĂ„ himla fina bilder, Malin? đŸ€

Var i Hestra igĂ„r med klassen, sĂ„ hĂ€rligt! Grillade korv och Ă„kte skidor. Har rĂ€tt mycket trĂ€ningsverk efter skidĂ„kningen nu efterĂ„t bara đŸ˜ƒ

VĂ€nliga hĂ€lsningar Ellen GladStjĂ€rnor

Frosstis
0

#0 AlltsĂ„, vilka instĂ€llningar har du pĂ„ kameran för att fĂ„ sĂ„ bra bilder? Jag tycker det Ă€r sĂ„ svĂ„rt! Med ISO, WB, F och allt de dĂ€r, blir galen đŸ˜­

Emouse
0

#0 Vad i hela friden anvÀnder du för kamera??

Emma, medarbetare pĂ„ Mus och RĂ„ttorđŸ–€

aliiciaj
1

NĂ„n som har tips? pĂ„ nĂ„got naturvetenskapligt program man kan gĂ„ pĂ„ universitet? Tror inte jag vill fortsĂ€tta alls pĂ„ apotekarprogrammet, tyckte verkligen inte alls att det var intressant. Kanske göra högskoleprovet och försöka komma in pĂ„ veterinĂ€r, eller kanske optikerprogrammet. NĂ€ vad svĂ„rt det ska vara att veta vad man ska bli, Ă€r bara 19 ska jag  redan behöva veta redan vad jag vill bli nĂ€r jag blir "stor" đŸ€”

Peak303
1

#2 Tack sĂ„ mycket đŸ€

#3 SĂ„ svĂ„rt att sĂ€ga, stĂ€ller alltid in allt efter hand som jag fotograferar. SĂ„ allt beror pĂ„ ljus och vĂ€der đŸ™‚

#4 Jag fotograferar med en Nikon systemkamera. Beror mer pĂ„ instĂ€llningar och objektiv Ă€n pĂ„ vilket hus man har đŸ™‚

-'  Malin Hultman

Emouse
0

#6 Okej, Jag har Canon systemkamera sÄ det blev ju inget bÀttre för min del haha.

Jag har tre stycken objektiv som jag tycker Ă€r bra, men jag lyckas aldrig fĂ„ dessa starka och fylliga fĂ€rger som du fĂ„r utan att redigera fĂ€rgerna lite.

Redigerar du i efterhand lite eller Àr det objektivet som Àr grymt?

Peak303
0

#7 Vad har du för objektiv? Denna bild Àr knappt redigerad :)

-'  Malin Hultman

Emouse
0

Jadu haha, om jag sĂ„ visste😂Ska kika efter!

Frosstis
0

Usch, ska försöka köpa biljetter till Beyonce imÄn, so nervousssss

Adirfen
0

Har varit sjuk sedan i Onsdags. Fy f*n!

Irmelinis
0

Har försökt i flera veckor att fÄ det att funka att lÀgga in flera bilder i samma inlÀgg ("lÀgg in bild" istÀllet för "bifoga fil") men det funkar inte för mig. Jag har gjort det en enda gÄng, sen har det slutat fungera för ett tag sedan. Jag fÄr upp den lilla rutan, men bilderna laddas inte upp.

Uppfödning dvĂ€rgvĂ€dur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

Fridaaaa
0

#12 Varit sĂ„ ett bra tag tyvĂ€rr,  ifokuskillarna vet om det men inte högst upp pĂ„ fixarlistan tyvĂ€rr :( 
Jag lÀgger upp pÄ min blogg eller fb och klistrar in :)

Irmelinis
0

#13 Aha, smart. Det visste jag inte att man kunde göra. đŸ‘

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#14 GÀller bara att inte radera dem dÀr sen, för dÄ tror jag dem försvinner hÀr :P

aliiciaj
0

Nu har det blivit över 10 minus igen, och jag jobbar pÄ en utomhusförskola.. Kommer blir rejÀlt sjuk snart kÀnner jag, av 23 barn Àr det bara 14 pÄ förskolan för resten Àr sjuka. IgÄr spydde en direkt pÄ golvet, en del har löss och alla Àr förkylda. Men det Àr kul ÀndÄ att jobba pÄ förskola, men inte att bli sjuk :/

aliiciaj
2

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

HÄllt mitt lilla odjur instÀngd utan rymningar i hela tre dagar! Men nu har hon alltsÄ hittat ett nytt sÀtt att rymma. Hon hoppar stillastÄende upp pÄ mitt skrivbord som Àr 85 cm högt och hoppar ner dÀrifrÄn. Det Àr synd att hon inte vill hoppa i sele, har försökt lite men hon Àr envis och vÀgrar :/

Irmelinis
0

I tĂ€vlingen mĂ„nadens kanin stĂ„r det att bilden bör ha anknytning till mĂ„naden, men jag har helt tappat inspirationen pĂ„ detta đŸ˜ź Vad Ă€r typiskt för februari mĂ„nad? Jag kommer bara pĂ„ snö. Hur tĂ€nker ni andra?

www.alrunans.weebly.com/

MarHai
4

Den bör ha anknytning, dvs den behöver inte =) Den regeln Ă€r mest för att folk inte ska bidra med sommarbilder mitt i vintern đŸ˜ƒ

/Martina, sajtvÀrd pÄ kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av HollÀndsk kanin

Adirfen
0

I skolan för första gÄngen pÄ en vecka! Dock gÄr jag till 20 i 4 och direkt efter det ska jag jobba i stallet till Ätta. SÄklarar jag detta Àr jag frisk ;)

Trebit
0

Nu Àr Benjies och Lunas första gemensamma bilfÀrd och veterinÀrbesök avklarat!
Det mĂ€rktes att de hade trygghet i varandra, rĂ€tt beslut att lĂ„ta dem Ă„ka tillsammans i samma transportbur. Lite bökigt vid undersökningen att behöva handskas med tvĂ„ kaniner som ska in och ut ur samma bur, men med lite hjĂ€lp gick det! De var bĂ„da friska och krya och jag fick beröm för hur vĂ€lskötta de var! 😃
Det enda som kommenterades var att de inte var vaccinerade sÄ det fixade vi direkt dÀr dÄ.
Jag Àr totalt 2,790 kr fattigare, men jag kÀnner att det ÀndÄ Àr vÀl spenderade pengar.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Katniss
0

TrÀnade hoppning med Anton i helgen :) NÄgon som har tips? pÄ hur jag kan göra för att han ska fokusera pÄ hoppningen och inte sitta och Àta grÀs? Kan inte ta in honom och trÀna och hela trÀdgÄrden Àr tÀckt med grÀs/Antons bur Àr placerad dÀr. Vad rekommenderar ni till en matgalen liten Nin? Vill jÀttegÀrna kunna starta i en miniklass till sommaren, men dÄ mÄste han ju kunna hoppa över hinder utan att sÀtta dig för att Àta.

R.I.P. Anton 💔

missanÂŽs
0

#22 Testa att trĂ€na pĂ„ nĂ„gon annan plats dĂ€r det finns t.ex sand eller liknande. Behöver ju faktiskt inte vara i din trĂ€dgĂ„rd, bara bra miljötrĂ€ning dessutom att vara dĂ€r han inte kĂ€nner igen sig. 

Sedan lĂ€ste jag nĂ„gonstans (har för mig att det var i boken Kaninhoppning 2) att man kan rycka lite i försiktigt i kopplet varje gĂ„ng kaninen försöker Ă€ta. Vet dock inte om det Ă€r sĂ„ bra.. 

LĂ€gg ut nĂ„gon typ utav matta eller sĂ„ och trĂ€na pĂ„ det om du behöver vara i trĂ€dgĂ„rden. đŸ™‚

Katniss
0

#23 Tack för tipsen:) Det finns vÀldigt mycket hundar dÀr jag bor, sÄ det Àr mest det som hÄller mig till trÀdgÄrden, annars blir det skogen :) Nej, han bryr sig inte om kopplet alls. Huvudsaken Àr att han fÄr Àta XD Jo, men jag fÄr se om jag hittar nÄgot stÀlle med sand i nÀrheten :)

R.I.P. Anton 💔

aliiciaj
0

Mina kaniner ville ocksÄ Àta mest i början nÀr jag skulle hoppa. Men efter att jag hade dem i Hage innan jag hoppade sÄ de fick kÀka lite grÀs sÄ brukade det gÄ att hoppa. Nu förstÄr dem grejen med hoppning sÄ de kan hoppa direkt istÀllet. Men ha honom i hagen innan, sen sÀtter du upp ett hinder sÄ han mÄste ha mot hagen. Gan kommer automatiskt dra mot hagen :)

Katniss
0

#25 bra idé :) fÄr testa nu i helgen

R.I.P. Anton 💔

missanÂŽs
0

Gör sĂ„ att du lĂ„ter honom Ă€ta grĂ€s/plocka grĂ€s till honom, efter han hoppat igenom banan, för dĂ„ kommer han sĂ€kert tĂ€nka: "Om jag hoppar nu sĂ„ fĂ„r jag grĂ€s sedan" đŸ˜‰

Katniss
0

#27 hans filosofi Ă€r nog mer: om jag Ă€ter nu kan jag Ă€ta ÄNNU mer sen XD men jag kan alltid testa :)

R.I.P. Anton 💔

Katniss
0

NÄgon hÀr som har erfarenhet med öobs katt-tunnel? Den med röd tofs i? Anton gnagde av tofsen, sÄg inget rött tyg eller sÄ i hÀngandes frÄn hans mun, bör jag hÄlla extra koll?

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#29  Klipper alltid bort sĂ„nt.
Men ja hÄll koll, han har sÀkert bara gnagt av:)

Katniss
0

#30 ok, ska Àta nu o ivÀg vid fyra, men kan ge honom lite extra hö sedan och kolla sÄ att han beter sig normalt :) nu Àter han, sÄ verkar inte vara nÄgot fel nu iaf :)

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
0

Kommer rĂ„ka trampa pĂ„ Charlie nĂ„n gĂ„ng :( Han Ă€r stĂ€ndigt i fötterna var jag Ă€n gĂ„r i mitt rum, har rĂ„kat sparka till honom flera  gĂ„nger :(

Katniss
0

#32 Varje gÄng jag trampar pÄ Antons tunnel fÄr jag panik :S

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
0

#33 haha kan tĂ€nka mig det. vad som e vĂ€rre e dock att ibland nĂ€r jag stĂ„r pĂ„ tĂ„ typ sĂ„ kĂ€nner jag hur Charlie kmr och för in huvudet under foten för han vill bli klappad pĂ„ pannan, fĂ„r Ă„ngest och ser framför mig hur jag sĂ€tter ner hĂ€len och krossar hans skalle!! uhu:'( eller nĂ€r jag nĂ€stan rĂ„kar trampa ner pĂ„ hans lilla tass :( kĂ€nner verkligen hur det skulle kĂ€nnas att krossa hans ben.. usch.. +, jag hoppas det inte e farligt för kaniner o Ă€ta hundgodis?! för sĂ„hĂ€r hittade jag Charlie andra gĂ„ngen idag 😭han har Ă€tit massa kex! och kanske lite plast!

Katniss
0

#34 innehÄller det animalier? HÄll uppsikt o kontakta kunnig veterinÀr.

R.I.P. Anton 💔

Peak303
0

#34 Enda "hundben" kaniner kan Àta Àr de vegetabiliska.. SÄ hÄll kaninen under uppsikt och gör som #35 sÀger. Hoppas det löser sig!

-'  Malin Hultman

Katniss
1

Vad glad man blir :)

R.I.P. Anton 💔

Adirfen
0

Fredag och sportlov!!!🎉

Fridaaaa
0

Vill att dessa tvÄ veckorna ska gÄ fort :P

missanÂŽs
0

Kullen som jag Ă€r intresserad av en unge ur (förhoppningsvis) kan födas frĂ„n och med den 25:e (alltsĂ„ om 5 dagar), Ă€r sĂ„ spĂ€nd och förvĂ€ntansfull! Hoppas det föds nĂ„gon Viltsiames, Japanbrokad eller Viltgul brokad hona hihi đŸ˜

Peak303
0

#40 Vilken kull Ă€r det du vill ha ifrĂ„n? đŸ˜ƒ

-'  Malin Hultman

Irmelinis
1

Jag fortsÀtter att rÀkna ner.. det ska bli sÄ spÀnnande! 20 dagar kvar till ev. födsel. Min ena hona har Àtit lite dÄligt de senaste dagarna, men nu Àr hon tillbaks som vanligt. Hoppas det inte pÄverkade ungarna i magen.

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
0

Är sĂ„ taggad pĂ„ det kommande kaninĂ„ret! 
Det kommer blĂ„ sĂ„ grymt om allt gĂ„r som jag vill đŸ˜

-'  Malin Hultman

Irmelinis
0

#43 SpĂ€nnande! Vad hĂ€nder, vad Ă€r planen? *nyfiken* đŸ˜ƒ

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
0

#44 Har ev fĂ„tt tag i en helt obeslĂ€ktad hoppkanin sĂ„ Ă€r riktigt taggad pĂ„ det đŸ˜ Och Ă€ven att jag förhoppningsvis flyttar till hus igen i sommar/höst nĂ„gon gĂ„ng đŸ˜ƒ

-'  Malin Hultman

Irmelinis
0

Åh det lĂ„ter hĂ€rligt! Hoppas du fĂ„r den hoppkaninen đŸ‘ och huset sĂ„ klart!

www.alrunans.weebly.com/

missanÂŽs
0

#40 Första Ă€r frĂ„n Ringmurens kaniner, mellan Storugns Stormvandring och Queens Princess Cinderella (det Ă€r den som Ă€r snart). Sedan har jag Ă€ven lagt intresse pĂ„ Lavendulas kull som kommer födas lite senare, mellan Pralinens Lady Redwood och Flamencos Gt Ch Golden Whistler! Hoppkullar bĂ„da tvĂ„ och mina allra första dessutom! Ska bli otroligt spĂ€nnande đŸ˜ƒ

Peak303
0

#47 Den första har jag inte sĂ„ stor koll pĂ„ men den andra kan nog bli vĂ€ldigt fin! Funderade sjĂ€lv pĂ„ att lĂ„na den hanen ett tag 😊

-'  Malin Hultman

missanÂŽs
0

#48 Ja han Ă€r ju superfin, sĂ„ det förvĂ„nar mig inte! đŸ˜‰

emiliasundstrom
0

#47 Kullen frĂ„n Lavendulas tror jag kommer bli superfin, synd bara att dom Ă€r sĂ„ lÄƄg ifrĂ„n mig man kan komma.. :(

Har tingat en unge frĂ„n en kull, Ă€r supertaggad. đŸ˜ƒ

Blomma Med vĂ€nlig hĂ€lsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

RegnbÄge

Fridaaaa
0

LĂ€ngtar tills tösen kommer hem <3  1,5 vecka kvar <3

Katniss
0

#51 Ska bli kul att se fler bilder av henne! 😊

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#52 đŸ€—

Katniss
0

#53 Alltid lika spÀnnande nÀr nÄgon tingar kanin ^^

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#54 Visst Àr det :D Kul att följa :D

missanÂŽs
0

#50 Åh vad kul! Vilken? đŸ˜ƒ

Frosstis
0

hey u guys de gick bra m char ^^ nt första gÄngen mina kaniner Àter hundkex tyvÀrr haha:( men vad e det som e farligt m animalier till en kanin? e de ba att de nt kan fÄ nÄn nytta av animalierna elr e de giftigt typ?

Maleficum
0

De har inte rÀtt enzymer i kroppen att bryta ner animalier sÄ de kan bli dÄliga i magen av det. Hade en vÀdur förut som Ät hundmat om han kom Ät. Som tur Àr sÄ har alla mina angoror varit för krÀsna för sÄnt dÄ det ofta ligger hundmat lite över allt hÀr hemma.

DÀremot gillar Kenzie att Àta fÄgelfröerna och fÄgelpelletsen (som Àr vegetabilisk) som hamnar utanför buren, Àven om han fÄr slÄss om pelletsen med hunden för han gillar det ocksÄ :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

nikkifun
0

Idag har jag varit och hÀmtat en 10 veckors gammal kaninunge! En blÄ wt blandras som vi kallar för Lexi! Kommer lÀgga upp lite bilder nÀr hon bott in sig lite, vill inte störa för mycket nu i början.

Irmelinis
1

#59 Grattis till nytillskottet! Ser fram emot att fĂ„ se bilder! đŸ˜ƒ

www.alrunans.weebly.com/

Katniss
0

#59 🎉🎉🎉

R.I.P. Anton 💔

Trebit
0

Åh jag vet inte  varför jag gör sĂ„hĂ€r mot mig sjĂ€lv
 Sitter och kollar kaniner pĂ„ blocket och det finns sĂ„ mycket tragisk okunnighet hos vissa kaninĂ€gare! Flera som hĂ€vdar att innekaniner absolut kan bo utomhus utan problem, en som hĂ€vdar sig sĂ€lja en korsning mellan en kanin och en hare (sĂ„g ut som en helt vanlig viltfĂ€rgad blandraskanin), andra som sĂ€ljer sina kaniner för att "barnen tyckte inte det var sĂ„ roligt" eller "barnen har tröttnat"

Finns Àven gott om kaniner pÄ 4-6 mÄnader, sÄ man kan ju gissa att det inte var sÄ kul nÀr den gulliga kaninungen blev tonÄring. Usch jag blir sÄ less.

Tumblr - ☆ - Instagram

Irmelinis
0

Det Ă€r jĂ€ttejĂ€ttesvĂ„rt att hitta uppfödare som avlar pĂ„ otter-tecknade dvv. đŸ„”

www.alrunans.weebly.com/

missanÂŽs
0

#63 Toftaholms kaniner har en kull planerad, pappan Ă€r white havanna och mamman Ă€r otter blĂ„. Kanske skulle vara nĂ„got? đŸ™‚

aliiciaj
5

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

HopptrÀnade för första gÄngen med Curium idag med riktiga hinder utomhus. Det gick jÀttebra, hon förstod direkt vad hon skulle göra. Det var riktigt kul att hoppa med henne, stor skillnad frÄn att hoppa med hermelinerna. De Àr liksom som smÄ poppande köttbullar som poppar över hinderna, medans Curium hade lite mer hoppteknik. Ska bli spÀnnande att fortsÀtta trÀna med henne och tÀvla henne :)

Irmelinis
0

#64 Tack snĂ€lla! Ska kolla detta đŸ˜

www.alrunans.weebly.com/

missanÂŽs
0

#66 Bara kul att fĂ„ hjĂ€lpa till đŸ˜ƒ

#65 Oj, första gĂ„ngen, inte dĂ„ligt! Curium kan nog bli en grymt duktig hoppkanin đŸ˜

Har byggt kaninhinder i ca 3 och 1/2 timme, Ă€r fortfarande inte klart. Och det Ă€r bara ett trĂ„kigt litet plankhinder (som jag inte ens satt ihop, mĂ„lat eller gjort bommar till. Snacka om seg idag
. đŸ˜Ž Sedan Ă€r jag oxĂ„ tvungen att stĂ€da hamstrarnas burar. Riktigt glad att jag har sportlov nu i alla fall sĂ„ jag slipper skolan. đŸ˜‰

Frosstis
0

#65 waa vad högt hon hoppar!! ^^

Min kanin fattar inte att han ska hoppa en hel bana om jag inte stÄr framför hinderna och ropar pÄ han, för han stannar efter varje hinder och kollar bak och klÀttrar pÄ mig för att fÄ godis -.-'

Peak303
1

LĂ€ngtar tills den 12/3 för dĂ„ fĂ„r Yatzy tĂ€vla igen đŸ˜ƒ
Inte kul att bara Ă„ka pĂ„ tĂ€vling med Zapp. Även om han kan gĂ„ riktigt fint. Men majorietet av gĂ„ngerna gĂ„r det ingen bra alls. đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

Är sĂ„ glad att Messi blev sitt gamla jag fort efter kastreringen, med bus osv ;) 

1 vecka tills vi hÀmtar tösen <3

Men letar hus/sitthylla till hennes bur, hade inget till övers, men inte det lÀttaste, de flesta hus har "fönster" :/ Vilket jag inte vill ha

Peak303
0

#70 Jag brukar anvÀnda transportburar om jag har "panik" med hus/bo ^^

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#71 Har en vecka pĂ„ mig att köpa :D 
Mina transporter blir lite stora i buren :/

nikkifun
1

Lexi! â€ïž

Irmelinis
0

#73 Hej Lexi, vĂ€lkommen sötnos! â€ïž

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#73 VĂ€lkommen Lexi :D

Hitta hus / sitthylla som jag vill ha till min Àr int det lÀttaste, vill ju ha ett snyggt men sÀkert hus, de föesta snygga har fönster :/

Usagi_
0

#75 Varför inte med fönster? :) Bygg ett?

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Irmelinis
0

Min lilla vackra underbara svarta dam började krampa upprepade gÄnger inatt och överlevde inte resan till djursjukhuset. :( :( Det var sÄ himla lÀskigt. HjÀrnblödning, sa veterinÀren. Men hon var ju bara Ätta mÄnader gammal :( Jag Àr sÄ himla ledsen.

www.alrunans.weebly.com/

Elsaharr
0

#77 ÅhNej vad hemskt! :( Beklagar :(

Zingo ;D

Fridaaaa
0

#76 Risk att de kan fastna. Vill ha med bara in och utgÄng :)
Har inte möjlighet att bygga just nu, varken redskap eller virke till det, och ska ha till söndag. Samt vill ha snyggt ;) 

#77 Beklagar! :(

aliiciaj
0

#77 Nej Gud vad hemskt och trÄkigt! Beklagar verkligen :(

missanÂŽs
0

#77 Nej stackars liten, beklagarâ€ïžđŸ˜•

BaltizSimbaLukas
0

#77 Neej, stackaren! BeklagarđŸŒș😕

"Ett hem utan kanin, Àr bara ett hus." ~Jag

Följ gĂ€rna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Maleficum
1

#77 Usch :( inte alls skoj nÀr sÄnt dÀr hÀnder. Min kusin var med om nÄt liknande. Han vÀgra Àta och de Äkte in till veterinÀren. De fick gÄ in pÄ ett rum och tog ut honom pÄ ett undersökningsbord och innan veterinÀren han komma och kolla pÄ honom börja han krampa och dog. Han var bara 1-1,5 Är nÄnting.

Irmelinis
0

Tack allihopa đŸŒș 

#83 Fy vad lÀskigt. Det gÄr ju sÄ himla snabbt!

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

#84 Precis. Det Àr vÀl det man kan trösta sig med ocksÄ att det gÄr sÄ fort att de inte hinner lida nÄgot speciellt. Min förra angorahane dog i min famn och fick kramper och skrek hjÀrtskÀrande, men det var bara dödsryckningar och "sista suck" för precis innan hade jag kÀnt hur hjÀrtat slutat slÄ. SÄ Àven om det sÄg ut och lÀt som att han led och hade ont sÄ var han redan död och omedveten nÀr det hÀnde vilket kÀndes otroligt skönt att veta, hade jag inte hÄllit i honom och kÀnt det hade jag nog fÄtt panik.

missanÂŽs
0

Har byggt Ă€nnu mer hinder nu! Kommer förhoppningsvis börja sĂ€lja senare. Jag har ju redan ganska mĂ„nga hinder sjĂ€lv sÄ  đŸ˜›

Smultrondraken70
1

#77 ❀styrkekramar❀

Katniss
2

DÄ Àter man alltsÄ sina *host host* perfekta *host* pannkakor..

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
0

Har fĂ„tt vĂ€rldens hemskaste nackspĂ€rr.. Kan inte ens röra mig.. Ă„kte till skolan till andra lektionen men det var helt outhĂ€rdligt sĂ„ fick Ă„ka hem igen. đŸ˜­

Usagi_
0

Min altan ser ut som ett bombnedslag nu, kaninhÄr, smuts, , pellets, hö och kaningrejer överallt x) Pix nya rastgÄrd haha

Maleficum
0

#90 LÄter som min altan :P

Irmelinis
3

#90 Jag brukar sĂ€ga "Det ska minsann synas att det Ă€r nĂ„gon som bor hĂ€r, nĂ„gon med djur", dĂ„ minskar det dĂ„liga samvetet över röran đŸ˜‰

www.alrunans.weebly.com/

missanÂŽs
2

Hittat en kaninbur som jag förhoppningsvis ska köpa, har kollat pĂ„ just den modellen flera gĂ„nger pĂ„ typ Teddytassen och tĂ€nkt "den mĂ„ste jag bara köpa", men dĂ€r kostade den över 2000kr plus moms & frakt - och sĂ„ hittar jag en likadan begagnad i bra skick till ett superpris - och dessutom i min stad! Kommer bli sĂ„ bra med den buren! 👍

Usagi_
0

#91 Haha ;D #92 Hahaha vÀldigt sant! ;)

[RC1393]
0

Hostar, snorar och har varit i det nĂ€rmaste döv pĂ„ höger öra en vecka nu, mina förkylningar Ă€r inte att leka med. Ska snorande och hostande Ă„ka ivĂ€g pĂ„ bussen som gĂ„r till UmeĂ„ universitet i morgon pĂ„ inspirationsdag dĂ€r en mĂ€ngd olika universitetsutbildningar kommer presenteras plus en massa annat. Kommer att bli en lĂ„ng dag men förhoppningsvis vĂ€ldigt givande!🙂

Maleficum
0

#92 Bra tÀnk! Brukar inte bry mig sÄ mycket hur det ser ut sÄhÀr pÄ vintern eftersom jag ÀndÄ inte vistas dÀr sÄ mycket. Försöker bara hÄlla golvet nÄgorlunda fritt frÄn saker sÄ inte Kenzie skuttar in i nÄgot nÀr han Àr ut pÄ sina tomtrundor.

Irmelinis
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Det kanske redan Àr en grej, jag vet inte, men efter att ha sett en bild pÄ en kam med "gummipluppar" pÄ, sÄ gjorde jag min egen med hundarnas gamla kam + gummiband. Funkade utmÀrkt pÄ Ellie som fÀller mycket just nu :)

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

Vill att det ska bli söndag nu :D

Katniss
0

#99 Jag vill inte att det ska bli söndag 😂 Prov?

R.I.P. Anton 💔

Usagi_
0

Hur lÀnge kan en kanin klara sig utan att gÄ pÄ toa? x)

Katniss
0

#100 Jag vet inte, nÄgon timma innan det blir problem kanske? Hur sÄ? Om kaninen inte bajsat pÄ hela dagen sÄ Àr ju nÄgot helt klart fel..

R.I.P. Anton 💔

Usagi_
0

#101 TÀnkte mest för att jag brukar ta in Pix i altanen sÄ han fÄr rasta sig dÀr, han har ingen toalett dÀr sÄ Àr lite rÀdd för att han ska kissa dÀr inne haha :P Brukar ha honom inne i runt 1 timme kanske.

Katniss
0

#102 Är materialet dĂ€r hĂ„rt? Anton kissar för det mesta inte pĂ„ hĂ„rda saker. Undantaget givetvis ENDA gĂ„ngen jag hade en brĂ€da i buren, tre sekunder senare hade han kissat pĂ„ den.. *facepalm*

R.I.P. Anton 💔

Trebit
0

#100 En kanins mag och tarmkanal ska stÀndigt vara igÄng. Har inte kaninen bajsat pÄ mer Àn 12 timmar ses det som allvarligt, 24 timmar Àr livshotande. I regel tar det mellan 4-8 timmar för maten att passera genom hela matsmÀltningssystemet.
Är du nyfiken pĂ„ att lĂ€sa mer om kaninens matsmĂ€ltningssystem och dess sjukdomar rekommenderar jag denna sida.

Tumblr - ☆ - Instagram

Maleficum
0

#100 Är helt individuellt. Min första angora var alltid ute i Hage frĂ„n ca 9 pĂ„ morgonen till ca 9 pĂ„ kvĂ€llen och hon slutade gĂ„ pĂ„ toa i buren utan höll sig till hon blev utslĂ€ppt (och dĂ„ var det ofta kris, en gĂ„ng kissa hon pĂ„ mamma för hon gick och bar pĂ„ henne en stund för grannbarnen ville klappa).

Har haft nÄgra som aldrig gjort nÄgot i transportbur och andra som inte brytt sig vart de Àr. Du kan inte ha en extra toalÄda ifall det blir kris?

Fridaaaa
0

#99 HĂ€mtar tösen pĂ„ söndag :) 
Prov lÀngtar man inte till haha! :D

Katniss
0

#106 Jaha, vad trevligt :) Nej, jag menade att du kanske har prov hela veckan o lÀngtar bort till ljusare tider.. ^^

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#107 Yes :D
Aaa haha jag som Àr trög xD Nej jag har ingen skola alls denna veckan :)

Katniss
0

#108 Ibland tenderar jag att formulera mig som om alla vet vad jag tÀnker..

R.I.P. Anton 💔

Usagi_
0

#104 Tack för lÀnken! Ska lÀsa dÀr :) #105 Jo det kan jag ha men vet inte om skulle anvÀnda den ÀndÄ haha x)

Fridaaaa
0

#109 HĂ€nder mig med haha!

Peak303
1

Flytt pÄ söndag.. Och alla 3 kaninerna kommer bo pÄ mitt rum.. Intressant detta!

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

#112 Hoppas att de inte kommer att hÄlla igÄng ;)

aliiciaj
0

Dagen fundering, gÄr det att lÀra en kanin höger och vÀnster? Det ska ju gÄ att lÀra en hund det utan nÄgra större svÄrigheter med rÀtt teknik. Det borde gÄ att lÀra en kanin samma teknik, fast det skulle nog ta lite lÀngre tid. Men vad mycket enklare det skulle bli att trÀna krok om kaninen kunde höger och vÀnster!

missanÂŽs
1

#114 Inget Ă€r omöjligt đŸ˜‰

Maleficum
0

#114 Beroende pÄ individ sÄ gÄr det sÀkerligen lika fort att trÀna som en hund. Min kanin Kenzie Àr vid mÄnga tillfÀllen mycket smartare och mer lÀttlÀrd Àn hunden (Fjant) som bor hos mig.

Gletta lÀrde vi höger och vÀnster (labben) nÀr hon var valp, jÀttepraktiskt nÀr man Äkte tunnelbana eller buss, eller nÀr hon simmar och har svÄrt att hitta det hon ska hÀmta (ofta godis för trots att hon Àr labbe Àr hon inte alls sÄ glad i varken vatten eller apportera) har Àven lÀrt henne framÄt som kommando som man kan anvÀnda efter att man "styrt" henne sÄ hon vet att hon ska fortsÀtta rakt fram.

Har faktiskt tÀnkt trÀna Kenzie med höger och vÀnster ocksÄ (skulle vara bra att kunna guida honom speciellt pÄ nya platser eftersom han Àr blind) men har tyvÀrr inte haft tid för det. Har dÀremot gett upp att trÀna Fjant höger och vÀnster.

aliiciaj
0

#116 Intressant! Har aldrig lÀrt nÄgot djur höger eller vÀnster, men vill testa. Kanske kan börja med att lÀra en av hundarna höger och vÀnster, har en vÀldigt samarbetsvillig border collie som jag tror skulle lÀra sig det ganska snabbt. Sen kan jag höja upp svÄrighetsgraden och försöka med en av kaninerna. Höger och vÀnster Àr ett vÀldigt bra kommando att kunna, kan anvÀndas till mycket :)

Frosstis
0

#97 Åh, drar du bara med kammen över pĂ€lsen dĂ„ eller hur gör du? Kammar du som vanligt? Behöver lite tips? dĂ„ charlie ocksĂ„ fĂ€ller :) AnvĂ€nder furminator som Ă€r jĂ€ttebra :)

---

hur lÀr man höger och vÀnster dÄ? =)

Irmelinis
0

#118 Ja, som en vanlig kam, lös pÀls fastnar i gummibanden och drar med sig hÄret.

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
1

#118 Med Gletta gjorde vi helt enkelt sÄ att nÀr vi gick och hon vÀnde Ät ett hÄll (eller nÀr vi skulle byta riktning) sa vi namnet pÄ det hÄllet och sen berömde. I början kan det vara bra att visa med kroppen och tex en arm ocksÄ och sjÀlv gÄ Ät det hÄll den ska vÀnda. Vi kan ha gjort nÄt annat ocksÄ men det var lÀnge sedan nu sÄ minns inte exakt. Hon har lÀtt snappat upp nya saker och lÀrt sig en hel del grejer pÄ egen hand.

Det lilla jag börjat med Kenzie har jag sagt riktning han vÀnt Ät och sen kastat en liten gobit framför nosen pÄ honom Men har som sagt inte haft tid att trÀna sÄ mycket och sÄ ofta för att det ska sÀtta sig (vi har mest koncentrerat oss pÄ "akta" sÄ han blir uppmÀrksam pÄ att han Àr pÄ vÀg att hoppa in i nÄgot).

Fridaaaa
0

Messi Àr dÄ ingen normal kanin haha!
Dammsög och han satte sig bredvid dammsugaren nÀr den var igÄng och titta xD

Storip
1

#114 Jag har lyckats lĂ€ra nĂ„gra kaniner höger, vĂ€nster, bakom, framför, en/bĂ„da, 5/10 (dĂ„ tass möter hand trick). SĂ„ det Ă€r absolut inte omöjligt 😃

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

[RC1393]
0

2000 ord pĂ„ gymnasiearbetets rĂ„manus och inte ens i nĂ€rheten av fĂ€rdig, ska skickas in minst 75 % klart pĂ„ söndag, nĂ„gon som vill byta?😛

Katniss
0

#121 Vsd gulligt ^^ Anton tycker ocksÄ om att vara med under stÀdningen, och dÄ 'hjÀlper' han till genom att hoppa upp i knÀt, attackera spaden eller trycka in huvudet i handen för att fÄ godis xD

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#123 Du kan fÄ min rapportuppgift som ska vara pÄ 6-8 sidor om du vill ;)

Fridaaaa
0

#124 Haha! Ja de Àr inte alltid sÄ hjÀlpsamma som de vill vara ;)

missanÂŽs
0

Åh jag har sportlov jag^^ đŸ˜ƒ

Fridaaaa
0

#127 Har man inte pÄ högskola :( Enbart sommarlov :(

nikkifun
0

Leon rymde och var borta i nÀstan 2 timmar. Var orolig för grannarna hade hunden lös i sin trÀdgÄrd. Men jag lyckades fÄ tag i honom igen men jag hade en tid planerad som jag var tvungen att stÀlla in.

Usagi_
0

#128 Inte ens jullov?? :0

Fridaaaa
0

#130 Nix :/ Lediga röda dagar och sÄ, men inte vanliga vardagar :/

zemlathebunny
0

Zemla ska fĂ„ sig en lĂ„ng promenad i vĂ„ran stora snöiga skog sen🙂

Irmelinis
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Sally har spenderat de sista tre veckorna med att vila middag pĂ„ mattan i hallen (precis dĂ€r vi ska gĂ„) men nu har hon Ă€ndrat sig och bytt plats till fönstret i vardagsrummet. Hon har suttit dĂ€r hela dagen, sovit en stund, kikat runt, hĂ„llt koll ut genom fönstret
 Vad tĂ€nker hon pĂ„? Varför bytte hon viloplats helt plötsligt? đŸ˜‚

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
1

#133 Kenzie har ocksÄ perioder nÀr han gillar att ligga pÄ olika platser. Vet inte riktigt varför men en del av det tror jag kan bero pÄ hur lÄng hans pÀls Àr (och hur varm han dÄ blir). Just nu har han en period igen nÀr han ska sova och röja runt i sovrummet om natten. Andra perioder ska han ligga och sova eller riva runt i sina kartonger (andra perioder sÄ bryr han sig inte ens om dem). Ibland ligger han mycket under soffan och vissa perioder ska han absolut upp i soffan eller försöka ta sig upp i sÀngen.

Irmelinis
0

#134 Jag önskar vi kunde lÀsa deras tankar lite ibland! Ja, jag tÀnkte ocksÄ pÄ vÀrmen idag, jag sjÀlv tyckte det var varmt inne sÄ Sally kanske lade sig vid fönstret för att kyla av sig lite.

www.alrunans.weebly.com/

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer