Förvaring av hö
Hur förvarar ni ert hö? Vart någonstans? Och hur skyddar ni det från damm? :)
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
I en stor säck i källarförrådet (inte en vanlig sopsäck, denna är enorm rent ut sagt och är alltid helt öppen upptill). Sedan tar jag upp ca en veckas förbrukning i en stor påse som jag lägger under sängen. Orkar inte leta reda på länk nu men den är köpt på i ikea och är i typ samma material som ikeakassar fast denna har dragkedja ( som är stängd jämt förutom när jag fyller på hö). Sedan förstår jag inte hur du menar att skydda det från damm, oftast är det ju höet som dammar om det är torrt. :)
Ute på den inglasade altanen bredvid kaninburarna. Jag staplar bara balarna på varandra, med en lastpall underst så det kommer in lite luft på undersidan. Dammigt är det nog så det räcker där ute ändå med allt spån och halm och hö, "vanligt" damm oroar jag mig inte för.
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
För tillfället så står det två stora påsar i hallen med hö.. (inte skitsnyggt haha) När det inte är vinter har jag det i en stuva-låda (från ikea) på balkongen. Bara en bal som får plats där dock, den andra får då stå i källaren.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
I carporten, i sluten stor plastsäck.
Zingo ;D
I uthuset som tjänstgör som allmänt förråd. Där har jag även strö och halm.
R.I.P. Anton 💔
I påsen som det ligger i när vi köper det. Vi har det i våran "klädkammare ". Där vi mest har ytterkläder och två cyklar.
I förrådet och garderoben.
Jag har största delen av höt i påsen man köper det i, men som #1 har jag också en mindre påse som är den jag bär omkring på. Båda står i lekstugan där det är torrt och ganska vindtätt.
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
I gamla påslakan i förrådet. Brukar ha 4 balar som mest åt gången på 10 kg styck. Ställer balarna i påslakanen på tomma bananlådor för att det inte ska bli för tätt mot betonggolvet. Damm? har jag inte ens tänkt på.
Själv har jag balarna i garaget, den som används ligger i en kartonglåda och resten står på betonggolvet. Det jag menar med damm är att om de bara står där utan något över så lär de väl damma? Vad kan man täcka de med? :)
~ Be sure to taste your words before you spit them out ~
Jag har också höbalar i gamla påslakan. Nu på vintern står höet på glasverandan, sommartid har vi det i en bod. Det hö vi har inne förvaras i papperskassar.