Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2148 ggr
Misscat
2016-02-21 07:26
0

Snarkar

Det låter som om kaninen snarkar, är förkyld eller har astmaliknande attacker när den sover. Har varit hos veterinären inga fel hittade. Är det någon som upplever samma sak på son kanin? Vad har ni gjort i så fall?

farvendal
2016-02-21 09:38
0

Inte kanin, men marsvin. Bytte underlag till något som dammade mindre och då försvann problemet.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Misscat
2016-02-21 09:41
0

Jag har vanligt stallströ. Förslag på något som dammar mindre o relativt ekonomiskt då det är fler burar.

Smultrondraken70
2016-02-21 11:38
0

Jag vet inte vad " vanligt stalllströ är" så med risk för att jag förslår det du redan har så säger jag: Lättströ av Hampa (finns i 20 kg balar på granngården) upplever inte att det dammar:)

Misscat
2016-02-21 11:45
0

Vad bra.

RebeccaG
2016-02-21 14:59
0

Inte jag, men min syster hade en hane(somnade in i höstas vid 8,5 års ålder) snarkade en hel del. Han va rastypisk lejonhuvad kanin så han hade rätt kort nos, trodde först att han hade luftvägsinfektion eller något. När vet sa att så inte va fallet så misstänkte vi att han hade trånga luftvägar(vanligt hos bl.a. hermelin & vädur) men icke, inte det heller. 
Han bara lät mycket när han sov😂
Jag bor i rummet intill min systers och kunde klart & tydligt höra honom snarka om nätterna, ofta vaknade han själv av sitt snarkande 😃

Eftersom det inte va något fel på honom & han aldrig hade problem med andningen när han hoppade så gjorde vi inget åt det. Han fick snarka bäst han orkade.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Misscat
2016-02-21 19:02
0

Så det kan ha med rasen art göra. Kaninen är dvs.