Bur för 3 kaniner
Jag har i dagsläget två kaniner, en hona och en hane (båda kastrerade). Jag funderar på att skaffa en till kanin, en okastrerad hona som ännu inte är leveransklar.
Det finns såklart inga garantier att de skulle funka att ha ihop alla tre.
Men om de fungerar tillsammans så vill jag gärna ha dem i samma bur, frågan är bara vilken typ utav bur som skulle funka för tre kaniner. Jag har bl.a. en tvåvåningsbur i dagsläget som jag känner är för liten.
Har ni några förslag? Kan tillägga att det är inomhuskaniner och att det finns något begränsat utrymme..
bur av kompostgaller?🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Jag har en stor bur med utbygge av Kompostgaller den är just nu två meter från kant till kant. Jag har en dvärgur, snart 14-15 veckor! Han är min dotters kanin. man kan välja hur många galler man vill ha och planera form och hur det ska se ut. Jag har två hus fick trälådor utav ett företag har gjort tripp, trapp, trull, hus. Det skulle nog funka om du har möjlighet att bygga ut och ha fantasi, idéer, då klarar kaninerna sig och att du har separata ingångar och se hur dom funkar och det största sociala momentet är att du ser hur dom reagerar när dom delat mat osv. Men ha stort tålamod och inte gripa in för mkt när dom eventuellt rycker ihop…. Det kommer fixa sig eller inre. Tålamodsprövning 😅😅😅
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜