Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1162 ggr
Usagi_
0

Ute hur länge?

Hur länge brukar era kaniner få vara ute i hagen nu när skolan/jobbet har börjat? Och det regnar ganska mycket nu, är de i hagarna även då? Vad har de att göra i hagen? :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Fridaaaa
0

Regnar det mycket är de inte i hagarna, det gillar de inte ändå. Sitter mest i husen
De är ute 4-8 timmar, beroende på när jag kommer hem :) Är sambon hemma kan de vara ute hela dagarna.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Netherlanddwarf
0

När det regnar är de inte ute i hagarna. Men annars är de ute från att jag kommer hem vid 3-tiden till 6/7. 

Mina har grenar att gnaga på, hus och sitthyllor att hoppa upp på och gömma sig under, plingleksaker och tunnlar. Sen har dom ju såklart vatten och hö också ;)

Elsaharr
0

Min har fri tillgång till sin Hage under hela dagen då hagen är i direkt anslutning till buren. Vi har numera rovdjurssäkrat förutom botten så de får vara ute 7-21 ungefär. Så ungefär 14 timmar varje dag.

Zingo ;D

BaltizSimbaLukas
0

Mina brukar vara ute halva dagen ungefär (lunch-middag) och om det regnar eller snöar brukar det bli några timmar när det är ljust.

I hagen har de några hus, hö, en vattenskål,  ibland pinnar, ett bord som regn/snöskydd (så högt att de inte kan hoppa upp på det, inte från husen heller) och så kan de ju gräva, skutta omkring och allmänt göra sånt som kaniner gör. :)

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

MuffinDigger
0

Mina kaniner är ute hela dagen. Deras Hage sitter ihop med buren och hagen är mer som ett hönshus. När det regnar vill de inte gå ut, men de har tak nu när det regnar.

BaltizSimbaLukas
0

#4 Glömde lägga till att på skoldagar får de komma ut när jag kommer hem, alltså halv tre-halv sex (har aktiviteter vissa dagar) och komma in på kvällen, det är bara på helger/lov de är ute hela halva (🤪) dagen.

"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag

Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !

Ha det gött, igelkött!

Katniss
0

Om någon är hemma under dagen så är Anton ute då, upp till tre timmar kanske. Sedan tar jag ut honom tills det blir mörkt vid 5-6 tiden, då är han ute 1-3 timmar till. Vill inte att han ska vara ute i hagen när han är ensam hemma då han hyfsat lätt kan rymma om han känner sig motiverad, och inte heller då det är mörkt då jag helt enkelt inte ser ut och det finns en del rovfåglar i trakterna :/

R.I.P. Anton 💔

PercyWilson
0

Mina kaniner är ute 6-12 h om dagen nu eftersom jag är föräldraledig. När jag jobbar blir det någon timme på morgonen och ca 3 h på kvällen. Deras hagar ligger i anslutning till burarna så de hoppar in och ut som de vill då. När det regnar sitter de mest i burarna, men jag öppnar ändå så de kan skutta ut om de vill. De har hus/sitthyllor, tunnlar, grenar att knaga på och så brukar ställa in lite annat som de tycker är intressant, tex en flyttlåda eller en boll. De uppskattar verkligen när man möblerar om i hagen. :)