Tandslipning, klippning etc.
Hej! Söker lite info till en skoluppgift. Vad har ni betalat för följande: #slipning av tänder #klippning av tänder #bortplockning av tänder #kastrering av kanin #vaccinering (vad vaccinerades kaninen mot?) Tacksam för svar! (OBS! Fler frågor kan dyka upp!)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Kastrering:: 650 kr resp 600 kr (ska kastrera snart) Hane.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kastrering: 750 kr ena gången, 1100 kr andra gången (på en annan klinik)
Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop:
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Kastrering av hane: 1050 kr
Zingo ;D
Betalade 1600kr för kastrering av hona.
Kaninerna Benjie och Luna
Tumblr - ☆ - Instagram
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening
Betalade 350:- för vaccinering av kanin, då mot myxomatos samt rvhv (kaninpest o lungsot)
R.I.P. Anton 💔
Vi betalade 100 kr för att klippa Simbas tänder.
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
1050 kr för kastrering av hona, 800 för hane. 500 kr för poliklinikavgift som krävs innan man tar bort tänderna, sen 2000 kr för själva operationen. Sen fick de inte ut alla cellerna på en av tänderna så det växte ut en ny så för att ta bort den gick det på 1000 kr. Så totalt 3500 kr för borttagning av min kanins framtänder.
Enbart material som går åt vid kastrering kostar 300kr.
Ett tips? kan ju vara att ringa runt till olika kliniker och fråga vad de olika ingreppen kostar.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Betalade 1050 kr för kastrering av hanen och 1400 för kastrering av honan (på två olika kliniker).
775:- kastrering av hane (fågelkliniken), 200kr/kanin för vaccinering med dubbel vaccin.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
890 kr betalade jag för Zingos kastrering. (Hane)
Hur ofta får ni slipa tänderna på era kaniner. Upptäckte igår att en av de 2 kaninerna som vi köpte för en månad sedan har väldiga tandproblem. Inte undra på att han varit liten och mager. Är lite ny på det här med kanin. Fick en chock! Men har bokat tid så han ska få hjälp imorgon.
#12 Jag personligen tycker det är bättre att låta dem somna in än att hålla på med tandslipning ofta, bättre för djuret.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 Min Simba har underbett, men han har inga problem med det och kan leva som vanligt, bortsett från att han inte kan äta stora bitar av tex äpple och morot och inte kan gnaga ordentligt.
Fast vi klipper ju hans tänder hos veterinär ungefär var fjärde vecka (ibland växer tänderna mer eller mindre) . Han har inga större problem med att klippas, men brukar vara lite uppjagad efteråt.
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!