Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 725 ggr
Svartsynt
1

De får stanna <3

Förra veckan la jag ut en sälj-annons för mina två kaniner Accio och Ruby. Det kändes fruktansvärt jobbigt och jag har varit så ledsen över det sedan dess… Men jag tänkte att det ändå är rätt beslut med tanke på att jag har min funktionsnedsättning som gör att det är svårt för mig att ta hand om kaninerna när de är så pass svårhanterliga som de här två är och det har varit en hel del besvär för mig med dem. Så förnuftet sa att det var rätt att hitta ett nytt hem åt dem, men mitt hjärta sa någonting helt annat…

Och efter mycket velande fram och tillbaka har jag nu ändrat mig och bestämt mig för att inte sälja dem alls! När jag verkligen tänkte/kände efter så inser jag ju att jag inte klarar av att skiljas från dem. Jag är alldeles för fäst vid dem och skulle inte stå ut med att förlora dem, att inte veta hur de har det hos någon annan, att inte få träffa dem igen, att inte vara med under deras liv och uppleva alla roliga och gulliga stunder med dem… 

Så Trollungarna får stanna kvar hos mig och jag ska fortsätta ta hand om dem så bra jag bara kan. Min familj har lovat att hjälpa mig om det skulle behövas. Jag älskar de små liven så mycket och trots att de har sina egenheter och trots att alla stunder inte är mysiga/lyckliga utan det är en del jobbigheter också, så får man försöka hitta lösningar, ha tålamod med dem och uppskatta alla bra stunder desto mer. Det viktigaste är att Accio och Ruby får stanna kvar hos mig - i mitt hem och i mitt hjärta - där de hör hemma! ❤️

Men så, efter detta rörande tal, så har jag bara en liten fråga: Kan någon förklara hur man tar bort en tråd som man har skapat? 😂

Irmelinis
0

Åhhh så fint, vad glad jag blir! 
jag blev så förvånad när jag såg annonsen, du verkar ta så himla bra hand om dom. ❤️

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Svartsynt
0

#1 Tack! Jag försöker verkligen ta hand om dem så bra jag bara kan! De är ju väldigt viktiga för mig. Men det har varit jobbigt i några veckor nu när jag haft ont och de har dessutom varit mer svårhanterliga än någonsin, så ett tag såg jag ingen annan utväg än att sälja dem. Men det kändes så hemskt att jag började gråta bara vid tanken! Insikten slog mig då att "Vad sjutton håller jag på med!? Jag kan ju inte sälja mina bäbisar! De är ju det käraste jag har!". Så jag antar att svårigheterna får lösa sig på ett eller annat sätt, men jag tänker i alla fall inte sälja mina älskade kaniner. ❤️

Smultrondraken70
0

Det ordnar sig:) du följer ju ditt hjärtas röst och är sann mot dig själv. Det kan aldrig bli fel! Kram❤️

Svartsynt
0

#3 Tack ska du ha! 🤗