Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 709 ggr
SofieShe
0

Skadad kanin

Åh, blir så frustrerad! Var hos veterinären idag för att göra en rutinundersökning och klippa klorna på min kanin. Hon är väldigt sprattlig och såklart sprattlade hon flera gånger under kloklippningen. jag åkte sedan hem och lämnade henne för att åka till jobbet. Nu när jag kom hem från jobbet upptäckte jag att hon hoppar på tre ben, hon stödjer ej på ena framtassen :'( hon skadade sig alltså hos veterinären, så nu måste jag dit imorgon igen. Glömde fråga veterinären om jag måste betala för besöket imorgon, men det borde jag väl inte behöva? annars borde det väl gå på försäkringen?

devilsdaughter
0

Om du säger att det skedde under kloklippningen hos dem så tror jag inte att du behöver betala ngt. Annars så kostar det nog som ett återbesök som är mycket billigare än ett vanligt besök på de flesta ställen.

Lizelda
0

Har veterinär orsakat skadan så ska du inte behöva betala.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

SofieShe
0

#1 hon var inte skadad innan vi åkte till veterinären. Så 100% på att hon blev det där. Plus att veterinären klämde och kände och sa att allt var bra, innan dom klippte klorna på henne. :(

Lizelda
0

#3 Du borde dock ha märkt direkt om något var fel och veterinärer är vana vid sprattlande djur, det är deras jobb. Det är mer troligt att hon blivit skadad hemma. Hade hon gjort sig illa så hade veterinär märkt det.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

boberga
0

Min kompis hade en belgisk jätte som hon ville kolla tänderna på så hon åkte till en smådjursklinik. Där tog veterinären med sig kaninen till ett annat rum för att slipa tänderna. De fick tillbaka kaninen och åkte hem och släppte honom i sin box i stallet.  Han satt då bara i ett  hörn men fick vara ifred resten av dagen efter bilfärd och behandling.  På kvällen så ser hon att kaninen inte alls kan stödja på ena bakbenet så de åker iväg till djursjukhus som hade jour. Där röntgas kaninen och lårbenet är brutet!  Tyvärr 1 cm från höftkulan så operation eller behandling var uteslutet,  kaninen fick avlivas 😭 Hon kontaktade smådjurskliniken som absolut inte trodde att de kunde ha orsakat skadan (ska ju till rätt mycket våld för att bryta av lårbenet på en kanin som väger närmare 10 kg). Jourkliniken skickade över röntgenbilderna och då betalade smådjurskliniken de 5000 kr som jourveterinären kostat + kostnaden för tandslipningen + värdet av kaninen.