Klippa klor
Som ni ser på denna bild så är det dags att klippa klorna på min Ella. Undrar hur ni andra gör när klorna ska klippas? Har era kaniner nån favoritposition som de är lugnast i eller är de vana och lugna ändå? Berätta! :-) Ella är oftast lugn. Hon brukar ligga på rygg i min famn medan pappa klipper. Hon gillar dock inte ljudet av klippet. Det liksom "klickar" på nåt vis. Det är själva kloklipparen som låter också, så jag funderar på att byta.
Sputtnick & Plexus är jätteduktiga när vi ska klippa klorna. Vi lägger dom på rygg och sen klipper vi. :)

Lindar in min kanin i en handduk & klipper.
Vilken söting #0! Men hennes klor är VÄÄÄLDIGT långa. Verkligen dags att klippa!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#2 - Oh ja, fattar inte hur snabbt de växer! Var bara ca 2 veckor sedan vi klippte sist :-)

#3: Vissa kaniner har klor som växer som ogräs, medans andra bara växer litegrann. Din verkar vara en sådan som har klor som växer & växer hela tiden ^^
www.frihetenskaniner.se
Sputtnicks & Plexus klor växer inte så fort. Så jag behöver inte klippa så ofta. :)
#4 - Jo, absolut. Mina två tidigare kaniner växte de inte alls så snabbt på. Är det individuellt eller kan det bero på ras, kön eller nåt? Tidigare har jag haft hannar och de har varit dvärgvädur.

#6: Individuellt.
www.frihetenskaniner.se
Måste klippa Filippa imon xD Men jag klipper på djuraffär ^^

Lägger dem bara på rygg i mitt knä sen ligger de där tills det är klart.
Ella har mörka klor, men med ficklampa riktad på dem så syns pulpan ändå. Nu är hon klippt förresten :-)

har aldrig klippt klorna på mina :/ mamma vägrar. ska be mormor hjälpa mig ngn dag

Jag & kajsa brukar göra så här: En tar och håller i kaninen. Som på rygg eller vad man ska kalla det. sen klipper den andra klorna det är en väldigt bra lösning :)

#12 - har du aldrig klippt klorna på din kanin??dom borde va långa =/
Jag brukar ha de på ett bord, det blir lättast så tycker jag, :)
du måste värkligen klippaklorna!
#15 hon har gjort det redan.
- Mvh Emma

Jag tycker det är svårt att klippa klor, så det brukar ta en stund innan jag klippt alla 
#12 Har du aldrig klippt klorna? Du måste verkligen göra det. Om ingen kompis eller nån i familjen kan hjälpa dig kan du gå till en djuraffär så hjälper dom dig säkert :)
Alfred verkligen HATAR när man klipper klorna. Förut så hade jag rivmärken överallt efteråt, men nu när bara jag & Erika gör det och tar det lugnt så går det bra faktiskt :) Pappa råkade klippa i pulpan på honom förut, så jag tror att det var då han blev så rädd. Men jag inte alls säker..
Saga går det rätt bra för. Jag håller i, Erika klipper.
Theodor har vi bara klippt på en gång, eftersom han är så liten, men det gick rätt så bra :)

mina brukar sitta i mitt knä så jag bara kan lyfta upp tassen och klippa

Har dom i famnen. Fast inte på rygg (heerreguu, de skulle ju aldrig gå^^). Tycker det är mkt lättare när ngn annan håller i kaniner under tiden…Min pojkvän hjälpte mig förra vintern, fast nu bor han 60mil bort så..
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Har aldrig klippt i pulpan. Blöder det mycket om man gör det? Ska man göra som i första hjälpen om det händer och ha tryck på det så det slutar blöda?
#22 Om man skulle råka klippa i pulpan , så he potatis mjöl på ,det stoppar blödningen.

jag har han sittandes i mitt knä, så klipper jag.. det tycker jag är bäst^^ om man har en sprallig kanin som jag
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Lägger alla på rygg, de flesta kan jag klippa själv men med vissa Gotlänningar behövs det en som håller och en som klipper.
Zorro kan dock ibland sitta vanligt i knäet och få framtassarna klippta men när det är baktassarna på tur åker han runt.
När Zorro var ohanterbar brukade jag locka honom upp med godis så att han stod lutad mot burgallret och klorna stack ut och klippa dem därifrån XP Nu kan han ligga helt stilla på rygg i käet utan att man behöver hålla i ^^