Omplacering av dvvhanen Melker
Det är med sorg i hjärtat som jag skriver det här. Vi har en dvärgvädurshane, Melker, som blir ett år någon gång i februari. Han är kastrerad. Hos oss har han varit helt frigående inomhus, han har sin bur som han går in i och äter. I buren har han även två toalådor där han kissar och bajsar. Han är helt rumsren. Melker är van vid katter och barn. Nu till anledningen till att jag skriver det här inlägget. Jag känner inte att Melker får den tid och uppmärksamhet han förtjänar. Jag skulle vilja att han kom till ett hem där han får vara frigående inomhus alternativt vara i en stor utomhushage senare. Jag motsätter mig att han ska sitta instängd i bur. Jag vill att ett eventuellt nytt hem ska vara för alltid och där man har tid att ge honom den uppmärksamhet han förtjänar. Om något sådant hem inte finns så vill jag inte att han flyttar. Han behöver öva på att bli lyft, försöker att träna honom på detta men är rädd för att det blir alldeles för sällan som tiden räcker till till detta. Han är i övrigt väldigt lugn och snäll. Han är inköpt på djuraffären (tyvärr) varför det inte finns ngn stamtavla eller liknande. Melker är som sagt en dvvhane, han är svart med grå tassar. Hemmet är det viktiga, pengar är oviktigt. Naturligtvis medföljer hans bur, toalådor, vattenflaska, pellets och alla hans andra saker. Känner du att du kan erbjuda världens bästa Melker detta?
Glömde skriva att han finns i Västervik, transport kan i viss mån ordnas.
puff
Ingen? 😕