Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 798 ggr
Risochros
0

Omplacering inne --> ute

Hej!

Jag ska bli kaninägare till veckan och är så spänd! Efter att ha funderat en längre tid har jag nu hittat en liten kaninhona som ska flytta in hos oss. 

Honan har bott inne en kort period från att ha varit utekanin pga växlande förhållanden hos tidigare ägare. Jag undrar om det går bra att jag flyttar ut henne direkt när jag hämtat henne? Allergi inom familjen här så är bra om vi slipper ta in henne. Hon ska inte ha fällt någon päls än enligt ägaren. Här har vi 5+ ute på dag och ca 1+ på natten. 

Vill gärna ha andra tips? om utfodring osv! Vilken pellets rekommenderar ni? Hur mycket ska jag ge? Kaninen är en blandras mellan lejonhuvad och okänd, ca 2 år gammal. 

Ge gärna tips? på vad man ska ge för grönsaker och frukt. :D

Fridaaaa
0

Rekommenderar inte att göra det. Tycker det är för kallt än.
Kan slå om fort till minusgrader och kaninen har ingen vinterpäls

Frukt = godis
Grlnsaker med egentligen. Bladgrönt är bra

Kaninmagazinet.se har bra listor.
Lycka till! :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Risochros
0

Vad trist. Kan det vara farligt för henne på något sätt? Hon ska ha vinterpälsen kvar enligt nuvarande ägaren men det kanske inte stämmer

Tack för tipset. Har du någon bra ide på pellets som är lämplig?

crystalguurl
0

Jag använder Selective pellets :) Super bra tycker jag, kaninerna tycker om det och det är nyttigt. 

Mina kaniner är Lejohuvad/Hermerlin/Dvärgvädur och får 3msk pellets var varje dag :)

[fin_kanin]
0

Jag ger min lejonhuvad/hermelin (är lite osäker på Vilken ras? han är) 1 msk Brit kaninfoder. Jag ger även en liten morot eller rå potatisbit varje dag :) Lycka till!

Love Lejonhuvadekaniner
0

En av mina får meister Lampe ca 2msk för hon blir för smal annars för mina andra äter bara hö.

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Risochros
0

Vad bra svar jag fått, tack! :)