Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1139 ggr
liptongillisskytt
0

Bildtråd - ihopsättning ~ Lipton & Hedda

Nu är det så att vi precis fått ta bort Liptons tjej (Lavah, nt ens 9 månader gammal) och ska nu sätta ihop Hedda och Lipton. *Då Lipton råkade smita (vet nt hur, tror att jag nt stängde buren helt) när Hedda var ute och det gick faktiskt bra (nu är de iaf i burarna igen) så slog tanken mig att jag skulle kunna sätta ihop dem nu* :)

Cornelia

liptongillisskytt
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hedda (uppåt-öron) & Lipton

Cornelia

liptongillisskytt
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Del 1

Lipton få syn på Hedda så fort han kommit ut ur transportburen och rusar dit efter några sekunders tvekan. Lipton vill gärna bestämma, vilket han visade när vi satte ihop honom och Lavah, men Hedda tillåter inte det. Lipton jagar och Hedda rättar. Så höll det på ett tag, några pälstussar flög det (inget allvarligt) men sedan lugnade de sig, Lipton spelade cool (som vanligt hahha) men Hedda tycktes inte charmas av det. Men Lipton gav sig inte och lugnade sig lite medans han försiktigt gick fram till Hedda, kanske hon skulle vilja pussas lite, men nej nej. Men det är så han är Lipton, han spelar cool i början men sedan när det inte lönar ig längre blir han lugn och går försiktigt fram, dock låter sig inte tjejerna luras av det utan dem skuttar snabbt iväg.

Tyckte faktiskt det gick ganska bra idag ändå! De får bo i separata burar inatt så försöker vi igen imorrn 😃

Cornelia

Irmelinis
0

Härligt, de är väldigt fina tillsammans! 
Lycka till imorgon, skriv gärna mer om hur det går 🙂

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

missan´s
0

Vilka fina kaniner! Hoppas att det går bra nu med ihopsättningen 😉

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

liptongillisskytt
0

#3 Såklart ;) #4 Ja visst är de! Vi får hoppas! :)

Cornelia

liptongillisskytt
2
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

*då texten försvann när jag försökte få in bilden (-_-) så kortar jag ner allt* Dag 2 Kort och gott så satt Hedda och sökte skydd hos mig efter lite jagande. Lipton försökte hälsa men det ville nt Hedda, hon kröp allt närmare mig (i min famn). Höjdpunkten var nog när Hedda fick se mig hantera Lipton (klappa honom lite) medans Hedda satt "i" knävecket på mig. Efter några sekunder lade hon sig ner och Lipton gjorde detsamma någon meter/halvmeter bort. Där valde jag att avsluta dagens träff :)

Cornelia

missan´s
0

Låter som att det går mot rätt håll! De verkar urmysiga 😍

Vänliga hälsningar Ellen GladStjärnor

liptongillisskytt
0

#7 Hahha, ja ;D

Cornelia