Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-Àmnet-ot
LĂ€st 3755 ggr
Peak303
5

Klotterplank #279

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

😃

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, SkÄne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Usagi_
0

Vad mÄnga klotterplank det har skapats genom Ären! :)

~ Be sure to taste your words before you spit them out ~

Fridaaaa
2

Give me summer!

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

Peak303
0

#2 Hade inte suttit fel.. đŸ˜ź

-'  Malin Hultman

[Melbun]
0

Älskar vinter och snö đŸ˜ Speciellt nĂ€r man rider ut men gĂ€rna nĂ€r det Ă€r lite varmare och man slipper -15

Besthamster
1

LÀngtar sÄ mycket till sommaren dÄ jag ska börja hopptrÀna med min kanin!

Katniss
0

#5 LÀngtar ocksÄ till sommaren ^^ tÀnker dock börja trÀna min lille nin sÄ smÄtt, utan sele och utan press i hans Hage :) sÄ fÄr vi se hur han tycker om det.. ;)

R.I.P. Anton 💔

Frosstis
1

#4 Jag med! Men det bĂ€sta med att rida pĂ„ vintern Ă€r inte att rida utan att tolka đŸ˜ det bĂ€sta som finns!

Men lĂ€ngtar till sommarn jag ocksĂ„. In fact, jag hatar vintern egentligen förutom snön men de rĂ€cker efter ett par veckor. SĂ„ jag hoppas jag fĂ„r komma nĂ€ra riveran i frankrike.. hehe.. och i usa ska jag bo i cali eller florida â€ïž

[Melbun]
1

Kaniner

Katniss
0

#8 :S

R.I.P. Anton 💔

aliiciaj
5

Idag flyttade jag till ny lĂ€genhet tillsammans med min kompis. Har idag varit pĂ„ Ikea och handlat en massa och köpte bl.a en sĂ€ng som var ca 70 cm hög och tĂ€nkte att bra dĂ„ tar det ett tag för Curium att lĂ€ra sig hoppa upp i sĂ€ngen för den Ă€r sĂ„ hög och hon bara Ă€r 8,5 vecka gammal. Tog nĂ„gra minuter sen var hon uppe i sĂ€ngen och smaskade pĂ„ mina blommor, hoppkaniner alltsÄ 

Lyckligakaninen
1

vilken fin bild!

Adirfen
1

#10 Henne blir det nÄgot stort av :)

Adirfen
0

Min kanin terroriserar migjust nu genom att varje minut dricka lite och sen skaka galler

Frosstis
4

besides the obvious, detta Àr varför jag gÄr pÄ hundutstÀllning XD massa gratis hundmat!! haft Ànnu en trevlig dag pÄ mydog!

Frosstis
4

sötealfons❀förlĂ„t för jag spammar klotterplanket med bilder hahah 😭💞

Irmelinis
0

#15 SÄ fin! Vilken ras? Àr han?

Uppfödning dvĂ€rgvĂ€dur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges KaninvÀlfÀrdsförening

Irmelinis
2

#10 Hahaha đŸ˜ƒ sĂ„ himla retligt! Smart liten dam du har. 

Jag har ocksĂ„ en sĂ„ndĂ€r hyperaktiv pyttekanin, bara 10 veckor gammal đŸ˜‚

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#16 eng cocker spaniel :D sĂ„ lĂ„ngt frĂ„n en cocker ska se ut men det gör inget för oss❀

Frosstis
0

#17 haha sÄ va Charlie ocksÄ nÀr han va mindre! tur han har lugnat sig nu iaf. förr var jag tvungen att trÀna honom varenda kvÀll annars blev han jÀtte jobbig. nu skuttar han av sig sjÀlv varje kvÀll istÀllet och krÀver inte att jag trÀnar med honom varje dag :))

Adirfen
0

Likadant med min lille, hyperaktiv
.

Frosstis
1

Fick jobbet pÄ djuraffÀren :D Ska jobba redan nu pÄ onsdag och lördag!

Irmelinis
0

#21 Grattis, vad roligt! Lycka till đŸŒș

www.alrunans.weebly.com/

Storip
0

#21 Vad kul! Grattis! :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home

Frosstis
0

Tack! :D đŸ˜ƒ

Adirfen
0

Min bĂ€bis Ă€r snart sju mĂ„nader
 Det gĂ„r sÄÄÄ snabbt! (Klyscha)

missanÂŽs
0

Hemma frĂ„n skolan idag. Ont i magen, huvudvĂ€rk och illamĂ„ende
 *Pust*😓

Men jag Ă€r Ă€ndĂ„ jĂ€tteglad för att jag har lagt intresse pĂ„ 3 kullar! Alla hoppvĂ€durar😍 FĂ„r vĂ€lja ut tvĂ„ kaninungar sedan, frĂ„n vilka av kullarna fĂ„r jag se sedan nĂ€r dom fötts. IntresseanmĂ€lan Ă€r ju inte bindande. đŸ‘‹

VĂ€nliga hĂ€lsningar Ellen GladStjĂ€rnor

Adirfen
0

#26 Vad roligt! Krya❀

missanÂŽs
0

#27 Åh tack â€ïž

missanÂŽs
3

Alla dessa kullar som ska tas utan syfte bara för skojs skull đŸ˜­

aliiciaj
2

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

SÄhÀr kan det se ut nÀr hon flyger upp i sÀngen, riktig kanonkula!

Irmelinis
0

#30 WOW jösses đŸ˜ź Superkaninen!

www.alrunans.weebly.com/

Trebit
6

MyskvĂ€ll hĂ€r hemma ❀
Finns det nÄgot bÀttre Àn att sitta med ansiktet ihopmosat tÀtt intill sin kompis?

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Irmelinis
0

#32 Åh gud, jag blir helt rörd. Vilken underbar bild pĂ„ dina tvĂ„ snyggingar!

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
2

Yrja och jag tittar pĂ„ tv efter kvĂ€llsmaten đŸ™‚

www.alrunans.weebly.com/

Elsaharr
0

AssÄ Àr sÄÄÄÄ avundsjuk pÄ er som har sÄ mysigt att ni kan ha kaninen inne! LÀngtar tills jag skaffar eget boende, dÄ ska jag ha innekanin!

Zingo ;D

[RC1393]
0

I kvÀll Àr jag pÄ gÄng! Tog för evigheter sedan pÄ mig att rita en inomhusfÀlttÀvlanshinderpark (vilket ord det blev) och nu har jag designat Ätta hinder! Dessutom hÄller jag pÄ med designen för hoppklubbens nya höjdhinder som jag ska bygga och har kommit pÄ en egen design till inte mindre Àn tre nya hinder som jag ska göra till mig sjÀlv. En egen variant av: bron, klackskon och hjulet, sÄ att kaninerna fÄr trÀna hindertyperna.

aliiciaj
0

#32 Aw vad söta de Àr ihop! Man blir sÄ glad av att se nÀr kaniner trivs tillsammans :) #35Ja det Àr helt underbart att ha innekanin! SÀrskilt nÀr man har dem frigÄende, det blir som en helt annan connection man fÄr med sin kanin :D

Frosstis
0

#35 Ja det Ă€r underbart att ha innekanin! av de 5 kaniner jag haft har 2 vart inne och det Ă€r sĂ„ himla mycket mysigare och bĂ€ttre Ă€n utekanin â€ïž min förra kanin var helt "frigĂ„ende" i mitt rum och det var det mysigaste jag vart med om!

Elsaharr
0

#37 #38 Det kan jag verkligen förstÄ! SÀrskilt nÀr det Àr snöovÀder ute, dÄ Àr man inte sÄ pepp pÄ att gÄ ut:/

Zingo ;D

aliiciaj
1

tips? till er som gÄr i gymnasiet, börja inte plugga direkt efter man blir sÄ sjuuukt skoltrött. Har nu bestÀmt mig för att programmet jag gÄr inte Àr nÄgot för mig, tyckte Apotekarprogrammet lÀt som ett kul program. Men det Àr otroligt svÄr kemi, och jag tycker inte det Àr speciellt kul. SÄ vill nog jobba ett tag nu och sen plugga nÄgot annat som jag tycker Àr roligt. Men kÀnner mig lite besviken pÄ mig sjÀlv att jag hoppar av, men samtidigt sÄ vill jag ju inte fortsÀtta plugga fem Är pÄ ett program som jag inte tycker Àr kul. SÄ nu blir det att söka massa jobb istÀllet, wish me luck!

Frosstis
0

OMG Ă€lskar mitt jobb Ă€n sĂ„ lĂ€nge !! Första dagen och har redan trĂ€ffat runt 10 timmar 😍och en i personalen har min favoritras Grand Danois 😭 och sĂ„ finns det tvĂ„ uuuunderbara staffordshire bullterriers hĂ€r som pussas o gosar❀❀❀❀im in love

Frosstis
0

10 hundar inte timmar, haha!

missanÂŽs
0

#41 Nu blir jag nyfiken (jag som Ă€lskar hundar😃) vad Ă€r det för jobb? Hunddagis eller?

Katniss
0

#40 Lycka till! Personligen tycker jag att det Àr bÀst att börja direkt :)

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#40 Tror det dĂ€r Ă€r vĂ€ldigt individuellt  :) Syrran började direkt efter, jag efter 2 Ă„r. Jag blev skoltrött, eller Ă€r rĂ€ttare sagt,hon med. (hon Ă€r dock fĂ€rdig nu)

Frosstis
0

#43 nej det Ă€r en hund och katt affĂ€r! :D jag har nu jobbat klart, Ă€r helt slut men Ă€r överlycklig pga alla hundar!!:) klappat och gett godis till sĂ„ mĂ„nga ❀och gosat med valpar 😍hundar förgyller verkligen mitt liv.

Irmelinis
1

Är lite hönsmammig idag och lĂ€gger ut extra filtar till kaninerna i uterummet. Jag har aldrig sett dem frysa förut, men man vet ju aldrig, inatt ska det bli iskallt.. đŸ˜Š

www.alrunans.weebly.com/

Peak303
0

DĂ„ vĂ€ntar man pĂ„ svar frĂ„n en skola för att veta vad jag behöver göra för att komma in pĂ„ de programmet dem har. đŸ˜ƒ

-'  Malin Hultman

Trebit
1

Ska skaffa min första tatuering imorn, spÀnnande och skitlÀskigt!
Alla som jag berĂ€ttat det för har frĂ„gat "Åh ska du tatuera en kanin??"
Nej
 det ska jag inte. Jag har andra intressen Àn kaniner
 host host.

Det ska bli en örtkvist pÄ insidan av vÀnstra armen, sÄ det Àr ju typ kaninmat i alla fall x)

Tumblr - ☆ - Instagram

Adirfen
0

#49 Vad hÀftigt! :)

Trebit
0

Den som Àr nyfiken pÄ tatueringen jag gjorde idag kan kika in pÄ min instagram: https://www.instagram.com/p/BAhXPWAwC0X/?taken-by=treskift
(vill inte spamma med en nygjord tatuering direkt hÀr dÄ alla kanske inte Àr bekvÀma med att se sÄna)
Det blev en timjan-kvist, Ă€r supernöjd! Ännu Ă€r den kladdig och invirad i plast, ser sĂ„ fram emot nĂ€r den Ă€r lĂ€kt!

Tumblr - ☆ - Instagram

Elsaharr
0

#51 Superfint blev det!

Zingo ;D

Maleficum
0

#51 Tjusigt! och grattis :) nu kÀnner jag mig riktigt gammal för det var sjukt mÄnga Är sedan jag gjorde min första tatuering (snart 14 Är sedan). Har bild pÄ mina tvÄ i ett inlÀgg pÄ bodyart sidan (#11 ). Har i flera Är nu planerat ytterligare en men vet inte exakt vad jag vill ha och det Àr lite beroende pÄ vart (som jag inte heller vet) och sÄ Àr jag lite kinkig och vill göra designen sjÀlv sÄ det dröjer nog ett bra tag till :P men just nu lutar det faktiskt mest Ät en kanin (mest troligt Lupin Àven om Kenzie skulle ge mer fÀrg).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Frosstis
1

Nu ska jag ta bort smink och borsta tĂ€nderna och lĂ„ta mamma massera mig ett tag för att sedan sova. Är dödstrött! Godnatt đŸŒș

missanÂŽs
1

Kollat pĂ„ Sveriges MĂ€sterkock nu, första avsnittet, hon Elin var ju bara för hĂ€rlig, man kan ju inte lĂ„ta bli att le och skratta hela tiden! Och juryns reaktion haha😃

Peak303
0

Försöka hitta hane till min hona Àr inte lÀtt.
NĂ€r jag vĂ€l hittade en jĂ€ttefin jag var intresserad utav sĂ„ ser jag att denne Ă€r kastrerad.. đŸ˜­

-'  Malin Hultman

aliiciaj
0

Åker kommunalt med Curium till Stockholm idag, tror det Ă€r bra att försöka utsĂ€tta dem för mycket saker nĂ€r de Ă€r smĂ„ sĂ„ att de blir tĂ„ligare som vuxna. En tjej pĂ„ pendeln blev helt kĂ€r i Curium och bad att fĂ„ ta ett foto pĂ„ henne. SĂ„ hittils har allt gĂ„tt bra tills det kom en kille och satte sig mitt emot mig pĂ„ pendeln som lyssnar pĂ„ indisk musik pĂ„ mobilen utan hörlurar, vem gör ens sĂ„. PĂ„ högsta volym ocksĂ„ :s

Fridaaaa
0

Brr pÄ tok för kallt!
-7 grader nej tack xD MÀrks pÄ kaninerna med att de inte gillar det :(

[Indii]
0

Glad att jag hade Miniform-droppar hemma nĂ€r ena kaninen fick ont i magen! 😊

Elsaharr
0

#58 Ja haha, lÀngtar sÄ mycket till sommaren! Vi hade -28 igÄr, fy!

Zingo ;D

Storip
0

Det Àr sÄ kallt sÄ fÄglarna fÄtt flytta in, och fÄgelhagen har fÄtt bli en kaninhage :3 en extra Hage, kaninerna har party x)

Storip
2

Pappa klippte sig nyss o frÄgade hur det sÄg ut 
 "som nÀr kaninerna fÀller" blev mitt svar xP

Frosstis
0

hatar att bo hemma, fÄr aldrig sova ut.. hatar ocksÄ att ha innekanin pÄ morgonar. -.-

Katniss
0

Hmm.. Okej.. Anton, jag visste inte att du kunde hoppa upp pÄ en 68 cm lÄng och 1 cm bred plywoodskiva, stÄ dÀr ett tag och sedan hoppa ner.. Vad gör du nÀr jag inte Àr hemma? O.o

R.I.P. Anton 💔

Maleficum
0

#64 Mina kaninbebisar brukade hoppa upp i fönsterna nÀr jag bodde i lÀgenhet, och det börja dem med nÀr de bara var 3-4 veckor! De var Àven upp pÄ mitt datorbord och tugga pÄ suddgummin :P

Katniss
0

#65 Oj :o min kanin har rymt tvĂ„ gĂ„nger, en gĂ„ng smet han under burdörren och en annan hoppade han över hagen. BĂ„da gĂ„ngerna satte han sig ner för att Ă€ta i lugn och ro. SĂ„ han vill inte springa ivĂ€g, utan bara fullĂ€nda sin 'Epic quest for food' . Jag fick tĂ€cka ena hagsidan med andra saker för att hindra honom frĂ„n att hoppa över, och de kommande dagarna kunde man höre ett brak nĂ€r han slog i plaststolar i huvudet.. Fortfarande tittar han lĂ€ngtansfullt upp mot toppen av plywoodskivan.. 😂

R.I.P. Anton 💔

missanÂŽs
0

Har sÄÄdan söndagsĂ„ngest
 Puuhuuu vill verkligen inte ha skola i morgon đŸ˜­

aliiciaj
6

InbÀddat innehÄll kan anvÀnda tredjepartscookies och spÄrningsskript.

NÀr jag kom hem igÄr efter att inte trÀffat Haren pÄ en vecka sÄ tyckte jag hon var helt enorm! JÀmfört med Curium i alla fall, som jag förresten Àr lite orolig över för hon har vÀgt 0,7 kilo i tvÄ veckor nu. Men som jag saknat min lilla knubbishare, vi trÀnade lite trix och Àntligen har hon lÀrt sig vacker tass! HÀr Àr en liten video pÄ nÀr vi trÀnar :D

Frosstis
4

har tagit hem 3 kaninhinder :) nu har Charlie fullt upp med att nosa och markera varenda millimeter lol

Frosstis
0

char Ă€r sĂ„ duktig pĂ„ att hoppa :) inte första gĂ„ngen han gör det men första gĂ„ngen riktiga hinder som andra kaniner ocksĂ„ anvĂ€nt!! hoppar tre i raken :) och provade hoppa ett hinder som var tre pinnar högt, det rev han för han blev lite förvĂ„nad men Ă€r sĂ„ stolt! ska hoppa mer i veckan :) har ocksĂ„ pratat om att starta en kaninklubb uppe pĂ„ 4H gĂ„rden dĂ€r jag lĂ€r ut hur "allt om kaniner" typ. DĂ„ vill de ta en kull kaniner och jag sa att jag kan ha kullen hemma hos mig tills de e stora nog att flytta upp till gĂ„rden. det hade vart jĂ€ttekul!! 😍 funderar Ă€ven pĂ„ att lĂ€mna min kanin pĂ„ gĂ„rden om jag Ă„ker till Frankrike, speciellt ifall jag haft kursen sĂ„ personalen vet mer om kaniner. dĂ„ slipper jah sĂ€lja och jag kan ta tillbaka Charlie igen :)

Frosstis
5

MÄlat en bild till ett bokomslag vi gör i skolan :)

Adirfen
0

#71 Fint :)

Frosstis
0

#72 thanks :) inatt har de kommit 30 cm snö sÄ typ alla bussar i Gbg Àr instÀllda sÄ kommer inte till skolan!! jippi :D

Fridaaaa
0

Det snöar. Nu nÀr det vÀl Àr ca -2 sÄ ja dÄ ska det snöa sÄ att de inte kommer ut i hagarna i alla fall suck

Frosstis
3
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

char tyckte det var sÄÄÄ kul att komma ut! la upp en bild pÄ honom pÄ IG ^^ @paulinasandquist

Elsaharr
0

AssĂ„, allvarligt
 NĂ„gon elev försökte tĂ€nda eld pĂ„ skolan igĂ„r, vad tĂ€nkte dom? Att dom skulle slippa skolan? Det hann inte ta sig utan det var bara glöd men Ă€ndĂ„ :/

Zingo ;D

Frosstis
0

Har tolkat :) (Äka snowracer som en hÀst drar). SÄ jÀkla kul!

nikkifun
1

Min fina Skrollan somnade in idag. Tack för alla fina minnen. VĂ€rldens snĂ€llaste kanin. â€ïž 

Jag mĂ€rkte imorse att hon var vĂ€ldigt seg och inte ville Ă€ta, sĂ„ jag försökte fĂ„ i henne lite Critical Care men den klarade hon inte av att svĂ€lja. Hon dog i mina armar. Hon Ă€lskade verkligen att mysa och att bli klappad, Ă€ven i hennes sista stund sĂ„ strĂ€ckte hon fram huvudet och ville bli klappad. â€ïž

Irmelinis
0

#78 Sötnosen đŸ˜•đŸ˜•
Vila i frid đŸŒș

www.alrunans.weebly.com/

Usagi_
0

#78 Beklagar :(

Fridaaaa
0

#78 Beklagar :(

Vaknade illamÄende, *** med :(

Adirfen
0

#78 Kram <3

missanÂŽs
0

#78 Sov gott lilla fina kanin, beklagar đŸ˜•đŸŒș❀

Elsaharr
0

#78 Beklagar, sÄ vacker hon var <3 :(

Zingo ;D

aliiciaj
0

FÄtt heltidsjobb pÄ ridskolan jag extrajobbat pÄ en del. SÄ det blir att ta sitt pick och pack och flytta till Stockholm igen. Ska bli skönt att fÄ bo med alla djur och kaniner igen. Har i veckan lÀmnat in mitt cv till massor av djuraffÀrer och hÀstaffÀrer, mitt mÄl var att jobba med nÄgot djurrelaterat och det fÄr jag nu :D

Maleficum
0

#85 Grattis =D Är sĂ„ hĂ€rligt att jobba med hĂ€star :) Har sjĂ€lv jobbat i ett islandshĂ€st stall sen sommaren.

Elsaharr
0

Dolly snörvlar :( Vet sa att vi skulle avvakta :/

Zingo ;D

Kurre-Ekorre
0

Vila i frid Skrollan.đŸŒș😘🌈

Adirfen
0

#85 Har du gett upp pluggandet?

MarHai
10

Dessa tvĂ„ Ă€r sĂ„ sjukt söta, och extremt tjocka đŸ˜‚

/Martina, sajtvÀrd pÄ kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av HollÀndsk kanin

missanÂŽs
1

PĂ€lsklingen❀

aliiciaj
0

#89 Har tagit en studiepaus. Kommer nog fortsÀtta sen, men kÀnde att jag inte hade nÄgon studiemotivation eftersom jag började plugga direkt efter gymnasiet. Hittils har det kÀnts som ett bra beslut :)

Storip
0

#90 sÄ söta! Vad Àr det för ras pÄ de? :)

MarHai
0

Den till vÀnster Àr en hollÀndsk kanin och den till höger en Japaner =)

Solbackens kaniner

Storip
0

#94 En fosterfamilj? ;)

missanÂŽs
0

Trebit
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Köpte hem en stor HOL idag, fantastiskt tyckte kaninerna, mindre fantastiskt tyckte jag nĂ€r Luna upptĂ€ckte att det helt plötsligt Ă€r kul att grĂ€va i toalĂ„dan
 Ett helt nytt beteende ocksĂ„. Hon tycker vĂ€l sĂ€kert att det Ă€r en ypperlig boplats, dĂ€r i mysiga lĂ„dan.
PÄ bild syns Àven det nya klöstrÀdet som Àr bÄde kul att klÀttra pÄ och gömma sig i!

Tumblr - ☆ - Instagram

Fridaaaa
0

#97 SĂ„ tjusigt!
Letar efter sÄn begagnad, men lönlöst att hitta hÀr :(

Trebit
0

#98 Ja jag Ă€r vĂ€ldigt nöjd! Önskar bara att jag fĂ„tt plats med tvĂ„ toalĂ„dor dĂ€r inne, de jag har nu Ă€r 2 cm för lĂ„nga för att kunna fĂ„ plats samtidigt. Ska leta vidare, men gillar verkligen dessa gröna.
Hoppas du har tur och fÄr tag i en! Jag Àr sÄ sjukt glad att ha blivit av med de fula gallerburarna.

Tumblr - ☆ - Instagram

Fridaaaa
0

#99 Ja gallerbur kommer jag bli tvungen att ha kvar, nÀr vi inte Àr hemma, men tÀnkte att det Àr toppen att ha t.ex grÀvlÄda i osv nÀr han Àr lös och sÄ :D
Hoppas pÄ det, hittade en men sÄklart sÄld precis innan jag hann :/

emms
0

#97 Bytte med till en stor HOL för ca en vecka sen. Och Miramis gjorde exakt samma sak som Luna. 
Löste det genom att blöta ner toa-lĂ€tten lite pĂ„ ytan. Testa det om hon fortsĂ€tter grĂ€va đŸ‘ 
Va tydligen inte kul att grĂ€va i en "smutsig" lĂ„da đŸ˜ƒ

Emma

Trebit
0

#101 Intressant plan! Tack för tipset! Jag anvĂ€nder Öko Plus, ett trĂ€strö som svĂ€ller och bildar klumpar, sĂ„ vet inte hur praktiskt det skulle bli att blöta ner den
 Kanske spraya lite med en flaska? Vi stĂ€dar ur dem varje dag ocksĂ„, sĂ„ dĂ„ skulle det slĂ€ngas en hel del hela tiden. FĂ„r försöka klura pĂ„ det.

Tumblr - ☆ - Instagram

missanÂŽs
6

Satt och kollade pĂ„ bilder frĂ„n Frejas första kull. Fastnade för denna bilden extremt mycket. Liten och storâ€ïžđŸ˜

Frosstis
0

fick 4,5kg oxbow pellets idag frÄn jobbet !:)

aliiciaj
1

Blev kaos med ridskolejobbet sÄ blev inte sÄ att jag fick det, men ska pÄ arbetsintervju imorgon som fritidsledare vilket ska bli superkul. Har flyttat hem nu pÄ obestÀmd tid, sÄ min plan Àr att sÄ smÄningom sÀtta ihop Curium med Haren och Humlan. Om det gÄr, de verkligen hatar Curium, sÄ fort hon springer fram till kompostgallret som skiljer dem Ät sÄ gör Haren och Humlan utfall mot henne sÄ hon blir livrÀdd. Men nÀr hon vÀxer om dem sÄ kanske de inte blir lika tuffa lÀngre fÄr jag hoppas. Skulle vara en dröm om de kunde springa frigÄende alla tillsammans!

MarHai
0

Ja bÄdas syskon frös ihjÀl sÄ dessa fick vÀrma varandra =)

Solbackens kaniner

Frosstis
0

Charlie Àr förstoppad :'( han har Àtit nÄgon ml CC, nÀstan en halv dl sockervatten, ca 1 ml paraffinolja jag har masserat massor och Försökt fÄ han att röra pÄ sig men det gÄr inte.. nÀr borde man mÀrka förbÀttring? har hÄllt pÄ i ca en timma, han har vart förstoppad flera timmar.. nÄgot mer jag kan göra? vill helst slippa Äka in men om jag mÄste gör jag det men jag vet ju att sÄ mÄnga behandlar sina kaniner sjÀlva och jag vill fixa det sjÀlv..

Irmelinis
0

#107 Åh nej, hur gĂ„r det med honom?

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

Börjat att töa ute. Mindre kul, vill visserligen inte ha snö mer, men sÄ blaskigt :P

Frosstis
1

#108 jag matade honom var tredje timma igĂ„r kvĂ€ll och pĂ„ natten och morgonen, och vid 6 tiden var han nĂ„got piggare och huden va inte sĂ„ stel lĂ€ngre, och sen kl nio var han sĂ„ pigg att han orkade sĂ€ga ifrĂ„n och hoppa ivĂ€g nĂ€r jag skulle mata! sen började han Ă€ta hö och godis och hoppa runt i hela huset och nu Ă€r han helt frisk skulle jag tro!❀

aliiciaj
0

#110 Snacka om att kl 6 Àr nÄgot slags magiskt klockslag. Sa ju att det var dÄ Haren alltid brukade bli lite bÀttre nÀr hon drabbats av förstoppning, runt sex-tiden pÄ morgonen. Men vad skönt att han mÄr bra igen!

Frosstis
0

#111 Haha ja, jag tĂ€nkte pĂ„ det och hoppades att char skulle va bĂ€ttre kl 6! 

Förresten, sÄg precis att charlies pellets gick ut 20 augusti 2014!!?! Shit! Àr det farligt? att ge eller Àr det bara att vitaminer osv har "Äkt ut"? Eller borde jag slÀnga hela sÀcken? :S det Àr minst 10 kg pellets kvar

Maleficum
0

#112 Skönt att det gÄtt bra för honom! Min Lupin fick ibland stopp i magen och fick hÄlla pÄ stor del av dagen men han blev ofta bra klockan 2 pÄ morgonen sÄ man alltid fick lite lugn sömn pÄ natten sen.

Vitaminerna kan inte garanteras nÀr det Àr sÄ gammalt, sen finns risk att fettet hÀrsknat (hur fort det gÄr beror lite pÄ förvaringen) och med tanke pÄ att det Àr 2016 nu skulle jag nog kasta sÀcken (eller slÀnga det i komposten om man har en).

emiliasundstrom
1

Hittade denna bilden pÄ forumet för nÄtt Är sen, man ser verkligen att det förÀndrats. :p

Blomma Med vĂ€nlig hĂ€lsning Emilia Blomma

Innehavare av Norths Hoppkaniner 

RegnbÄge

emiliasundstrom
0

Om ni undrar varför det Àr en blogg som stÄr i adressen sÄ Àr det min gamla blogg ;)

RegnbÄge

Irmelinis
0

Ugh
 min satinhonas pappa har nyligen lĂ€mnat bettfel fick jag reda pĂ„ idag. DĂ€r sprack en del av min kullplanering. đŸ˜• Fast jag Ă€r inte överraskad, det visste jag innan jag började med detta projektet att linjerna ser vĂ€ldigt dĂ„liga ut hos dvv satin och rex.

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#116 nej vad trÄkigt! Men tur att du fick reda pÄ det innan.

Maleficum
0

#116 Usch vad trÄkigt :( Min kompis syrra hÄller ocksÄ pÄ med dvv satin och rex och hon har ocksÄ haft massor av problem att det visat sig att förÀldrar till avelsdjur hon köpt har eller har gett bettfel.

Irmelinis
0

Ja, som tur var sĂ„ varnade Malin Hultman (Peak) mig innan jag började, att det Ă€r i princip kört i alla linjer. SĂ„ jag var beredd pĂ„ detta. Men jag vill inte ge upp! Om jag sĂ„ ska börja med helt nya linjer

#118 Vad jobbigt för henne.  Jag har lyckats undvika de vĂ€rsta linjerna men det ploppar upp hĂ€r och dĂ€r Ă€ndĂ„.

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#119 Malin Àr bra! :D

emms
1

Hahah roligaste pÄ lÀnge!

Gav Mio sin första dos medicin nyss. Han ska ha den ena 2ggr/dag och den andra 1.

Men tror det var det godaste han nĂ„gonsin smakat i sitt liv. Han blev helt besatt och nĂ€stan ryckte sprutan ut handen pĂ„ mig. Ryckte i heeela pĂ€lsen. 

Ja blir ju inga problem att fĂ„ i honom medicinen iaf đŸ˜‚đŸ˜‚

Emma

emiliasundstrom
0

KĂ€nslan nĂ€r man Ă€r dödstrött och klockan bara Ă€r 18.03
.

RegnbÄge

Irmelinis
0

#120 Malin Ă€r jĂ€ttebra! 

(nej jag försöker inte fjĂ€ska för moderatorerna😎 )

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

#119 VĂ€rst var ju nĂ€r hon redan fĂ„tt kull pĂ„ en dĂ€r nĂ€stan alla ungar redan blivit tingade av andra uppfödare och DÅ fĂ„r veta att mammans förĂ€lder (och/eller kullsyskon, minns inte exakt) hade bettfel (och det hade uppfödaren vetat redan innan hon sĂ„lt kaninen men aldrig sagt nĂ„got), hon sĂ„lde alla ungar till kel istĂ€llet (med info att de inte skulle avlas pĂ„ sĂ„ man fĂ„r hoppas ingen gör det).

Nu har hon mest djur som hon importerat sÄ man fÄr hoppas dem linjerna Àr bÀttre men man vet ju aldrig (Àn har hon inte haft problem vad jag vet iallafall).

Irmelinis
0

#124 Ja en del uppfödare har inte brytt sig om att tala om att de har skumma linjer pĂ„ sina kaniner.. 

Har din kompis syster nÄgon hemsida? Skulle vara roligt att fÄ se hennes kaniner.

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

http://fairytail.node365.se/

Du kanske redan trillat in pÄ den nÄgon gÄng?

missanÂŽs
0

#114 Åh, med min bild pĂ„ framsidan med Filur pĂ„! Vann MĂ„nadens Kanin med den bilden đŸ˜

missanÂŽs
0

Förresten, har ni mĂ€rkt att det slutat att snöa hĂ€r pĂ„ iFokus? đŸ˜Ž Betyder vĂ€l att det gĂ„r mot varmare tider! đŸ˜ƒâ˜€ïž

Har studiedag idag. đŸ˜ƒ Dock vÀÀÀÀldigt mycket skolarbete som bör vara klart tills imorgon. đŸ˜Ž

[RC1393]
0

#128 Ogilla! 

Regnar ute idag, VÀsterbottens inland i slutet pÄ januari och det REGNAR. Jag Àr vÀldigt besviken, minst sagt.

Maleficum
0

Är slask hĂ€r ute och snorhalt! Kommer inte vara skoj att försöka halka sig runt bland hĂ€starna idag (tur de Ă€r snĂ€lla och man kan hĂ„lla i dem vid de halaste partierna sĂ„ man slipper dimpa i backen.

Fridaaaa
0

Zelda & Flizan Àr i hagen. Töar och Àr slask och vattenpölar pÄ vissa stÀllen inte alls roligt :(

missanÂŽs
0

Samma hĂ€r. Slask och blött och tövĂ€der. Fast just nu har vi faktiskt lite solsken som tur Ă€r. Var ute och gav hĂ€starna hö - deras pĂ€ls var ju inte den roligaste
 😂

Frosstis
0

#114 saknar den ifokus<3

Frosstis
0

#114 saknar den ifokus<3

Frosstis
0

nĂ„gon som har tips? pĂ„ hur man kan fĂ„ pĂ€lsen att Inte flyga runt Ööööverallt nĂ€r man borstar?! đŸ€”

Irmelinis
0

#135 Fukta pÀlsen lite med vatten frÄn sprayflaska först, eller doppa borsten i lite, lite vatten innan du tar ett tag med borsten.

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#136 anvÀnder furminator. Äker pÀlsen av fastÀn den Àr blöt?

Irmelinis
0

Jag har ingen aning om hur furminator funkar, men jo Àr det pÀls som hÄller pÄ att fÀllas sÄ Äker den av fastÀn den Àr blöt.

www.alrunans.weebly.com/

Fridaaaa
0

#137 Jag personligen tycker det fungerar sÀmre, i alla fall pÄ hund

Frosstis
0

hm :/ char fÀller som en galning och sjukt jobbigt nÀr jag borstar för pÀlsen flyger som in i helskotta och jag fÄr det överallt till o med i munnen och nÀsan.. hur det nu Àr möjligt.. vill ta en rakapparat och bara raka av allt haha :') och han ska vara normalpÀlsad inte lÄnghÄrig.. skulle skaffat rex

aliiciaj
0

#140 Rexarna Àr ju Ànnu vÀrre xD de har sÄ jobbiga krokiga hÄrstrÄn som verkligen vill fastna överallt, de Àr sÄ lÀtta sÄ de flyger lÀtt upp i luften och in i ögon, nÀsa och mun. Hellre en normalpÀlsad Àn en rex som fÀller ;)

Irmelinis
0

#126 Aha, just den hemsidan har jag inte trĂ€ffat pĂ„ sĂ„ mycket, kanske den inte kommer upp sĂ„ ofta nĂ€r man googlar eller nĂ„t. Det finns mĂ„nga underbaringar hos henne, ser jag đŸ˜ƒ

Jag som var sÄ himla nöjd med min lilla kaninflock, och nu mÄste jag omplacera och hitta en ny avelshona. Typiskt, jag vill inte hÄlla pÄ att förÀndra flocken hela tiden.

www.alrunans.weebly.com/

Frosstis
0

#141 ugh. fÄr vÀl skaffa en naken kanin dÄ helt enkelt. :--)

Irmelinis
0

#143 Ja det Ă€r nog bĂ€sta lösningen đŸ˜‰
Mina lejonhuvade (lejonhuvad kanin, ej vÀdur) fÀller ju inte pÄ samma sÀtt, det blir inte massa smÄ hÄr överallt, utan stora tussar som Àr lÀtta att plocka bort. Det mesta hÀnger med i borsten, för hÄren Àr sÄ lÄnga att de fastnar i varandra istÀllet för pÄ mig. Det tycker jag Àr bekvÀmt.

www.alrunans.weebly.com/

Maleficum
0

#142 Kan ju vara för hon gjort hemsidan ganska nyligen ocksÄ, tar ju ett tag innan de börjar ploppa upp högt upp i sökningar dÄ.

#141 Med angora fÄr man bara hÄr som flyger nÀr man klipper, fast mest fÄr man stora ulltussar som fastnar över allt.

Frosstis
0

min lejonhuvade fĂ€llde inte! vad jag vet.. hade han lika lĂ€nge som jag haft charlie o han fĂ€llde inte dĂ„. detta e charlies tredje fĂ€llning😟

Fridaaaa
0

#146 Alla mina lejon har fÀllt xD Men mÀrktes enbart nÀr jag kammade :)

Frosstis
0

hatar att fylla Är sent (augusti) :// har rÀknat ut vad jag kmr tjÀna av jobbet nÀsta mÄnad och hade tjÀnat en fjÀrdedel mer om jag redan hade fyllt 18 :'(

Peak303
0

#148 Augusti Ă€r ju inte sent, men förstĂ„r dig i sammanhanget. SjĂ€lv fyller jag Ă„r i December.. đŸ˜‚

-'  Malin Hultman

Adirfen
0

Den kĂ€nslan nĂ€r man haft en bra hĂ„rdag ❀

Katniss
0

Kan kaniner Àta paprika? O.o

R.I.P. Anton 💔

Fridaaaa
0

#151 Ja :) Mina fĂ„r som godis dĂ„ och dĂ„ :) 
Men Messi t.ex Àr inte sÄ glad för det ;)

Katniss
0

#152 tack för svar :)

R.I.P. Anton 💔

missanÂŽs
0

hatar Ă„ngest mest av allt
 đŸ˜­

Irmelinis
0

#154 HÄller med, det Àr hemskt :( Hoppas du mÄr bÀttre snart och att det slÀpper. *kram*

www.alrunans.weebly.com/

Irmelinis
0

Åhhh. TvĂ„ av mina kaniner ska omplaceras imorgon. Min lejonhuvade som bott ensam alldeles för lĂ€nge, och min satinhona som jag inte kan avla pĂ„. FastĂ€n de kommer fĂ„ vĂ€ldigt fina hem sĂ„ kĂ€nns verkligen jobbigt att skiljas frĂ„n dem bĂ„da đŸ˜ą đŸ’”

www.alrunans.weebly.com/

aliiciaj
1

#156 Åh vad trĂ„kigt, vet hur det kĂ€nns omplacerade sjĂ€lv en kanin i vĂ„ras. Men det kĂ€nns alltid skönt att veta att man hittat ett bra hem till dem :) Förra veckan var det rejĂ€la minusgrader, trots det har nu kaninerna börjat fĂ€lla som sjutton. Trodde det skulle gett motsatt effekt, att de skulle pĂ€lsa pĂ„ sig lite mer inte tappa pĂ€lsen. ViltgrĂ„a kaniner ser ju ocksĂ„ vĂ€ldigt roliga ut nĂ€r de fĂ€ller, Haren fĂ„r svarta flĂ€ckar pĂ„ kroppen. Hon fĂ„r alltid en svart flĂ€ck i pannan, ser lite roligt ut. Bilden Ă€r gammal, men ungefĂ€r sĂ„dĂ€r ser hon ut nu minus hakpĂ„sen :p

Usagi_
0

Det Àr sÄ kladdigt pÄ grÀsmattan nu, sÄ rÀdd för att det inte ska vÀxa nytt grÀs i hagen :( Hur gör ni med permanent Hage?

Irmelinis
0

#158 inte sÀkert att det hinner vÀxa upp nÄt nytt om kaninerna betar dÀr hela tiden. Prova att sÄ nytt grÀs, eller lÀgg pÄ ett lager med tÀckbark sÄ det inte blir sÄ lerigt.

www.alrunans.weebly.com/

missanÂŽs
0

#155 Åh tack, vĂ€rmer nĂ€r ni bryr er â€ïž Ă…ngesten har slĂ€ppt idag sĂ„dan tur Ă€r, sĂ„ det kĂ€nns bĂ€ttre nu đŸ˜Š

Fridaaaa
0

Skitdag!

aliiciaj
2

Man vet att man har en hoppkorsning nĂ€r kaninen först kissar och sen försöker hoppa över hela "fotoanlĂ€ggningen". Jag ger upp med mina fotoförsök nu alltsĂ„ đŸ˜•

Diskussionen har nÄtt max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
InlÀgget Àr lÄst för nya kommentarer