Hugger efter mina ben
Hej! Min kanin hane på 5 månader har helt plötsligt börjat attackera mina ben ute i Hage och i sele. Han har nyss börjat med det och har alltid varit jätte snäll och aldrig gjort något innan. Jag vet inte varför han har börjat med det och vet inte vad jag ska göra när han gör så. Har bara sagt nej och vänt på honom. Någon som vet vad det kan bero på och vad jag ska göra? Vill inte att det ska bli en grej han gör heller så vill helst få bort det. Han är inte skadad för det har jag kollat så det måste vara något annat :/ Tacksam för svar! :)

Han uppvaktar inte dina fötter då? Vår kanin blev som galet kär i mina fötter och nafsade uppfordrande mig i byxbenen eller fötterna och studsade runt runt mina fötter i en yster parningsdans.
Min kaninhane blev lite småaggressiv efter några månader men jag lät kastrera honom när han var 6 månader gammal och då blev han snäll och go igen.
#1 Så kan det vara, han springer ofta runt mig när jag kommer och så. Men blir fundersam för i vissa fall kan han hugga till hårt och liksom hålla sig fast. Inte så jätte behagligt heller :/ #2 Ska boka tid hos veterinär om kastrering så kanske det går över. Men vet någon hur jag ska göra när han gör så? Hur ska jag på bästa sätt få bort det ifall inte kastrering skulle funka? :)
min hona var jätte aggressiv när hon var i tonåren (uppfödaren frågade till och med om vi ville byta ut henne) men med mycket träning så har hon blivit bättre inte så att jag kan göra vad jag vill med henne eller att hon ligger i mitt knä och myser men några gånger i veckan tillåter hon mej nu att klappa henne under en längre period och hon bara ligger där och jag tror hon njuter.
hon har nu inte bitit mej på säkert 2 månader men jag tränar henne varje dag och ger henne mat ur hand det är nog de som funkat för mej.
Okej tack :)
Finns det någon mer som har något tips? att dela med sig av?
Min hankanin var precis lika dan i tonåren, men det slutade efter kastreringen. Han bet tag i min arm när jag klappade honom. Jag stod ut :), tycker även han har lugnat ner sig när man bär honom osv efter kasteringen. Lycka till!:-)
Okej, får helt enkelt hoppas på att det lugnar sig efter kastreringen. Tack :)