Hur dog de?
Kanske ett känsligt ämne för vissa! Om någon tar illa upp så ber jag någon av medarbetarna eller sajtvärden att radera tråden!
Jag tycker att många kaniner här på KIF har lämnat oss på sistonde. Ni som har förlorat en eller flera kaniner, vad var det som gjorde att era älsklingar fick lämna jordlivet?
Min Zack var ute i sin utebur (där det är nät i botten), och så kom det förmodligen en iller eller något, grävde sig in i buren och bet ihjäl honom. Han blev 1 år och ungefär 11 månader.
Min kusins grannes två kaniner dog i kaninpest för ett tag sedan också.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Vad synd. :( Men han fick ett långt, bra liv, förmodar jag.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Mina förra kaniner blev dödade av en iller eller nått relaterat till en iller, den grävde sig in i deras bur och dödade dem. :/
gjorde misstaget att ha buren på mark. :(

Min första kanin dog av ålder skulle jag tro. Fast hon typ åt ingenting sista veckan,,,fast det var väl för att hon var gammal. Man kan ju inte leva hur länge som helst liksom (: Tror att hon blev 12 eller 13 år [:
Min Shakira hade ngt genetiskt fel och var tvungen att avlivas.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#4 Nästan precis det Zack råkade ut för. :(
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Hulda hitta jag död i sin bur. Vet inte vad som hon dog av , Men vi tror att hon dog av traum sjukan. Hitta Hulda död 29 september 2007
Kompis Vart sjuk och gammal han var 7 år då han dog. Hans feber gick ner och magra fast han åt som han skulle, och så fick han nån blod cikulationfel. Han somna in i min famn 7 oktober 2006
Har fölorat två underbar kaniner inom 1 år :( saknar er <3<3
Det var ganska jobbigt för mig, för nio dagar efter Zacks död dog min favoritgerbil…
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
Min första kanin Minihopp vet jag inte. Var så liten då. Men förmodligen av ålder. Sedan mina två förra Nina och Prinsen rymde båda två. Blev väll mat.. :'(.
#8; vet hur det är.. Har förlorat två Gerbiler på ca 4-5veckor.. :'(.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Moses dog i trumsjuka den 22 juli 2007.
#3: Det var inte hjärnblödning då?
#11: Jo, det kan det varit. Finns iofs väldigt många saker det kan varit, men vet andra uppfödare som också råkat ut för kaninungar som "blivit så".
14/2 i år, alltså alla hjärtans dag dog min kanin Busan. Hon gjorde ett glädjeskutt och fastnade med bakbenet i gallret på buren vilket ledde till att hon bröt benet. Fick åka till veterinären och avliva henne :'( Blev 6 år ungefär
Igår, 29/9 dog min Pepsi, hon har varit jättesmal men pigg. Och sen igår hittade jag henne liggandes i sin egen avföring(diarreé). Vi åkte direkt in till veterinären och avlivade henne. Blev ungefär 6½ år. :'(
Hade även en hermelinkille som hette Nicke när jag var liten, men minns inte vad han dog av.
Vila i frid mina älsklingar<3
Bild på Busan och Pepsi
- Mvh Emma
:(
Ingen av mina kaniner har dött än så länge, men REST IN PEACE till alla som gjort <3
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Min första kanin Smulan rymde på sin 2-års dag. Jag letade i veckor, men hittade honom aldrig. Den 26 september skulle han ha fyllt 5 år :'(
:'(
#12: Okej. Tråkigt iaf, sådana gånger känner man sig så hjälplös.
#13 Visste inte att det hade hänt. Beklagar verkligen. Pepsi var ju så underbart fin <3 Tröstkramar <3
#18 Tack<3
- Mvh Emma
#19 <3

Stampelina dog av ålder, blev 8-9 år gammal…
Emily blev tagen av något djur, dog när hon var ca 9 år
Skippy magrade och dog i vintras… Blev 5,5 år
Puffa, blev vinglig och dog, bara 3 år
Snötass, troligen stulen, ca 2 månader gammal
Pelle, drunkningsolycka, 1 år gammal
R.I.P

R.I.P alla kaniner som har dött:'(
R.I.P Alla kaniner som har dött

Svarten var en kanin som jag bara hade haft i en vecka. Det var dagen före han skulle bli nio veckor han blev sjuk. Jag var i stallet. Jag skulle ta och ta uppp han ur hans bur. Jag tog upp han och myste lite med han. Sen märkte jag att han hade diarre. Jag visste inte vad jag skullle göra( hade inte kif då) så jag bestämnde mig att se om han mådde bättre nästa dag. Jag som är ganska trött av mig på morgonen orkade inte gå upp. Så kajsa fick ge kanierna mat. Men hon hann inte springa ut till dom. För då kom våran pappa och berättade att svarten var död. Jag vet inte vad som hände men jag blev så himla ledsen så jag visste inte vad jag skulle göra. Samma dag for vi och hämtade Millan. För att Lillan såg så ledsen ut i sin bur. hon hade haft svarten som sällskpa.
Svarten blev endast nio veckor. Han dog på sin nioveckors dag
:'(
R.I.P Svarten<3
Du är älskad och saknad av alla<3
Hann tyvärr inte ta någon bild av han:(
R.I.P alla kaniner! (L) Ni har sakert haft ett bra liv hos alla era ägare!<3

Vila i frid
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag har bara haft en kanin innan de jag har nu, han hette Elvis o var en lejonhuvad dvv :) Han blev tyvärr bara runt året, en kväll låg han bara död i sin bur :S Köpte honom i djuraffär, vet inte om han kan ha haft nån medfödd sjukdom eller så.. ingen aning:/ Var fruktansvärt iaf :/ Han var verkligen snällheten själv!
Vila i frid, älskade Elvis!
Vila i frid alla som dött:'(

#27 gud så hesmkt:( väldigt söt bild<3
#27 Vilken sötis!<3 Rest in peace.

Det är jättehemskt att läsaom alla avlidna kaniner men #13 det var ju faktiskt otroligt hemskt.. =(
Alla mina har dött av ålder eller ålderskrämpor. Min äldsta blev 12 år. Då hade hon varit blind i ett antal år men hittade perfekt i välkänd miljö. Nästa blev avlivad vid 11 år med magen full av knutor (han hann aldrig få ont av det..), nästa blev 9 år och den sista blev 8 år. Hon blev nog iof sjuk på något vis men det gick så fort så jag vet inte riktigt.
min förra kanin Fanny dog av värmeslag! (det var en jättevarm sommar då, osså var hon kolsvart!! jag vet inte om färgen har nått med det att göra, men eftersom att svart drar åt sig värme så kanske det blev ännu varmare för henne, jag vet inte riktigt!) Hon blev 1 år och 1 vecka! :(
#31 Ja :'(
- Mvh Emma

R.I.P Alla kaniner som dött, Vila i Frid