Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 769 ggr
Kaninhoppare
0

Kattsand efter kastering

I måndags kastrerade jag min kaninhane och han har gått på fleecefiltar sedan dess. Men nu är vår tvättmaskin typiskt nog trasig och jag kommer behöva tvätta alla 10 filtar för hand. Därför skulle det ju vara bra om jag kunde byta strö i toalådan iallafall. Funkar det med kattsand nu eller kan det fortfarande irritera såret?

Medarbetare på Jättekanin

Fridaaaa
0

Nej kattsand bör man aldrig ha till kanin . Dammar, inte bra om de går det i sig när de äter nattbajset osv. Tidningspapper? Jag hade aldrig någon låda vid kastrering :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaninhoppare
0

Oh okej, vad jag hört ska det funka bra :o Då blev det väldigt krångligt. Allt tidningspapper är redan slut. :(

Kaninhoppare
0

Öko plus då? Kan det funka?

Fridaaaa
0

#3 vt inte hur det är kort efter kastrering men annars fungerar det bra :)

#2 Vissa tcker att det gör det men jag tycker det är onödig chansning och inte bra för deras luftvägar bland annat

Trebit
0

Eftersom det har gått mer än 5 dagar skulle jag tycka det var okej med att börja ha strö i lådan, jag använder öko plus. (Det är alltså inte kattsand, utan ett träströ)

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

Kaninhoppare
0

#4 Hm okej, jag skippade kattsanden. Köpte Remiss papperspellets istället. 🙂

#5 Vad bra! Jag funderar också på Öko plus i framtiden, undrar dock vart man får tag i det? Köper du det i vanliga djuraffärer eller beställer du på nätet?

Fridaaaa
0

#6 Ja det är betydligt bättre :)
Zooplus har ökoplus
Vet inte om arken zoo med har?

CamillaS
0

Jag har öko plus till min kanin, fungerar super! Rekommenderar faktiskt att köpa från zooplus. Det är dyrare att köpa det i djuraffären iaf dom affärer jag har runt mig.

Trebit
0

#5 Jag köper från zooplus, har sett att det finns att köpa i vissa butiker men då bara små förpackningar. Jag köper alltid hem 40L säckarna, så räcker det i lite över två månader för två större lådor.

Kaninerna Benjie och Luna

Tumblr - ☆ - Instagram

Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening