Oxbow mm
Åh jag har så svårt för att bestämma mig för vilket foder jag ska ha. Någon som har erfarenhet av Oxbow Adult Rabbit Food? Funderar även på selective, Brit, meister lampe och cuni complete men inget känns helt hundra. Är tråkigt att många är i små förpackningar… Har haft diverse olika foder men fortfarande inte hittat något som jag är helt nöjd med. Vill ha bra värden och gärna inte för mycket spannmål och sånt. Kan även tänka mig att blanda två sorter för att uppnå optimalt. Har 6 vuxna hoppisar och tar ca 1 kull/år så är fördelaktigt om det kan funka till bebisar också. Funderar mest på om något av ovanstående kan blandas med rabbfor för det är jag överlag ganska nöjd med sett till hur kaninerna håller sig i hull, men jag tycker att det har tråkiga värden så skulle vilja balansera upp det. Det är en djungel :P
Jag har oxbow på min hane och han har ätit det hela sitt liv, kommer aldrig byta!! han mår helt perfekt aldrig varit lös osv. Provat under mina kaninår massa olika andra foder, och ingen slår oxbow. :)
Brit kaninfoder har kommit med en ny (tror jag) större förpackning ifall du tycker att det är jobbigt med flera små förpackningar:) Innan hade jag Oxbow men bytte sedan till Brit, tycker både är bra även om Brit kostar någon krona mer:) Hoppas du hittar ett foder som passar:)
Jag har haft Oxbow till marsvinen. Det funkade bra och de älskade det!
Jag har Meister Lampe och mina älskar det:) jätte bra magar har dem efter dem fått denna pellets men nu får bara en av mina det för hon behöver lite extra medans mina andra 3 bara får vatten och hö och ibland morot som godis för dem håller vikten ändå så vill inte stoppa i dem enmassa.
Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html