oro över fruset vatten
Våra kaniner bor ute och det tycker vi fungerar bra. Det är ju bara problemet med vatten som fryser när det det blir kallt. Så länge vi är hemma är det ju inga problem. Men eventuellt ska vi resa bort några dagar och det känns lite tråkigt att be kaninvakten komma flera gånger om dan och ge vatten. (Våra burar är alldeles för tunga och stora att flytta hem till kaninvakten) Har sett de här flaskorna på Teddytassen. Är det någon som har några erfarenheter? http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/vattenflaskor/vinter-vattenflaska-tal--20-grader-330ml-1123.html
Har de möjlighet att äta snö?
M.V.H Snuttefia
Nej det är inget vi kan räkna med#1
Okej då vet jag, den där flaskan ser väldigt lovande ut :)
M.V.H Snuttefia
Flaskan som du länkade är skit :)
Fungerar inte alls, helt onödigt.
Sajtvärd för StarStable och Dvärgkaniner Ifokus
MVH, Esmeralda 
Den är SUPERDÅLIG enligt mig… Jag köpte först en sådan, (innan den gick sönder var den bra) den gick sönder efter en vecka (sladden gick sönder inuti). Sedan köpte jag en till sådan och trodde att den skulle vara bättre, men nej. Det hände exakt samma sak med den.
Tydligen så står det på dem att de inte tål att vara ute (varför ens sälja flaskor för minusgrader om de inte tål att vara ute!?)…😴
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Den flaskan i#0 ska inte vara ute heller så.
Värmeplatta till höns och skål på kanske? Så länge kaninerna inte kommer åt sladden såklart.
Jag byter vattnet 2-5 ggr/dag, inte mycket mer att välja på för min del
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har den vattenflaskan och är SUPER nöjd! Verkligen något att rekommendera, har haft den i över 1 år nu, funkar super!
En liten varning är att kolla till sladden där den går in i flaskans botten då den inte är super bra kopplat! :)
Mvh Elin
Jag köpte värmematta på Granngården för 199 kr, funkar fint. Klippte upp ett kabelrör i plast och trädde över sladden så det blir gnagsäkert och lade en tjock frigolitskiva under värmemattan. Drog några varv med sträckfilmsplast över hela rasket så att mattan inte glider. Vattenskålen ställde jag ovanpå. Detta arrangemang ligger nu i utehägnet och håller vattnet frostfritt. Bra!
#6 Det var exakt sådana 😉
"Ett hem utan kanin, är bara ett hus." ~Jag
Följ gärna min och min kompis kaniners instagramkonto: simbaochlukas !
Ha det gött, igelkött!
Flaskan tål minusgrader och utomhusmiljö men kontakten gör inte det. Så kan man lösa den problematiken så är väl den flaskan ett alternativ. Men Jag skulle ändå rekommendera att man kollar till kaninen ett par gånger om dagen. Flaskan rymmer bara 33cl och en del av vattnet brukar dunsta bort vad jag har hört.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Tack så mycket för alla svar. Nu har jag lite att klura på.