Utekaninen inne?
Om jag köper en utekanin och vill ha den ute, vilken dag på året då. Om jag köper en utekanin på sommaren och har den som en innekanin går det?
Vad menar du med första meningen?
Ja du kan ta in kaninen på sommaren, inga problem, :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 det jag menade var att om jag köper en kanin som bor ute men när jag köpt den så bor den inne går det bra? Om jag köper en utekanin på vintern så kan jag väl inte ta in den, men när det är vår eller höst?
#2 Ja bor kaninen ute kan du ta in den viss del av våren, sommaren & en bit in på hösten, Men inte vintertid.
Du kan inte köpa en innekanin och sätta ut vintertid men delar av våren, samt sommaren och en bit in på hösten kan du sätta ut den.
Förstår fortfarande inte 100% vad du menar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Köper du en kanin på vintern som bor ute (som du vill ha som innekanin) så ska den fortsätta bo ute tills det är varmt nog på våren/sommaren att flytta in den. Köper du istället en innekanin (som du vill ha ute) så får du göra det omvända och ha den inomhus tills det är varmt nog på våren/sommaren innan kaninen kan flytta ut. Köper du en kanin på sommaren så spelar det ingen roll om du placerar den inne eller ute på en gång.
Detta är för att en kanin med vinterpäls riskerar värmeslag om den flyttas in när den är van vid kylan ute och en innekanin har ingen vinterpäls och kommer istället att frysa om den flyttas ut när det är kallt.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#4 tack